Service Product Manager

Ericsson Local Services AB / Kontorsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla kontorsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Ericsson Local Services AB i Stockholm, Huddinge, Botkyrka, Södertälje, Nynäshamn eller i hela Sverige

Ericsson Local Services är ett bolag inom Ericssonkoncernen som har viktig del i byggandet och underhållet av telekomnät i Sverige. Vi har fått ett antal nya stora kontrakt och arbetar hela tiden med nytänkande och nyfikenhet för att nå nya marknader. Just nu är vi ungefär 750 medarbetare.

Kulturen i vårt företag präglas av öppenhet och personligt ansvar för ett väl utfört jobb. Vi värdesätter alltid produktiva, resultatinriktade och engagerade medarbetare.

Vi erbjuder marknadsmässiga anställningsvillkor, friskvårdspeng samt utveckling via ett växande företag i en framtidsbransch.

Som Service Product Manager (SPM) är du ansvarig för att inom Ericsson Local Services (LSS) säkra att Ericssons totala åtagande, för utpekat avtalsområde, uppfylls mot kund. SPM koordinerar och kostnadsätter alla tjänster innan avtalet, för att sedan transformera dessa avtal till interna strategier och processer för leverans med fokus på att uppnå kundnöjdhet och ekonomisk effektivitet. SPM jobbar tillsammans med chefer för Leverensenheterna (Service och Projekt) för att utveckla en operationell modell som motsvarar kraven på kundnöjdhet och ekonomi. SPM rapporterar till Head of Service Product Management.

Publiceringsdatum
2017-12-13

Dina arbetsuppgifter
I tjänsten som Service Product Manager kommer du att definiera, dokumentera samt implementera en leveranslösning som uppfyller samtliga krav på kundnöjdhet och ekonomi inom ett avtalsområde. Vidare kommer du att analysera produktionsprocesser och identifiera orsaker, samband och avvikelser, återigen med avseende på att säkra kundnöjdhet och ekonomiskt utfall.

Din uppgift är också att utveckla framgångsrika och aktiva relationer med kunden. I samtliga operativa möten och dialoger representerar du Ericsson. Till det jobbar du också med att identifiera ytterligare behov, inom ramen för avtalet, hos kunden och driva denna möjlighet framåt i syfte att öka lönsamheten. Säkerställa så att fakturering genomförs korrekt och inom tidsramen samt hålla utbildning inom avtal gentemot organisationen, ingår också i tjänsten. I detta fall är vår avtalskund Telia.

Exempel på arbetsuppgifter:

Analysera och identifiera samband mellan åtgärder/aktiviteter i tjänsteproduktionen och SLA-utfall
Kontinuerligt, genom löpande avtalsanalys, identifiera och driva förbättringsåtgärder
Löpande genomföra uppföljningar och rapportera KPI: er och deras utfall
En del resor ingår i tjänsten.

Kvalifikationer

För denna tjänst är det viktigt att du kan se helhetsperspektivet och snabbt kan skifta till detaljnivå när de behövs.

Vi söker dig som har goda kunskaper i ekonomi, terminologin och ekonomiska modeller för industriserviceverksamhet. Du ska ha en övergripande förståelse för processflödet och kunna analysera problematik och utmaningar. Du ska kunna bearbeta stora mängder data, identifiera orsaker och samband. Vidare ska du ha erfarenhet av att omvandla affärsplaner och analyser till praktiska tillvägagång sätt i form av leveranslösningar inom en serviceverksamhet. Exempelvis genom att bryta ner ekonomiska analyser i aktiviteter samt skapa processer, rutiner och riktlinjer som går i linje med ställda krav på kundnöjdhet och ekonomi. Kundkontakt och erfarenhet av förhandling är också något du ska ha tidigare arbetslivserfarenhet utav.

God kunskap om telekom och nätdrift generellt, samt aktuellt avtalsområde i synnerhet, är starkt meriterande. Goda kunskaper i Excel och erfarenhet från att arbeta med Telia är också meriterande. Du är en god kommunikatör och kan kommunicera i tal och skrift på både svenska och engelska.

Som person är du analytisk och initiativrik, du ser möjligheter och lösningar. Du är en god lyssnare och van att ha många kontaktytor. Vidare är du utåtriktad, en van förhandlare med skinn på näsan samt står på dig när det är befogat och kan argumentera för din sak.

Kontaktuppgifter

Läs mer under www.ericsson.se/lss och sök tjänsten via nedanstående länk, vi tar inte emot ansökningar via mail. Har du frågor eller funderingar kring tjänsten är du välkommen att kontakta David Wilander, Head of SPM, +46 72 580 58 80. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden gått ut.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varaktighet, arbetstid
40 tim/vecka Månad

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-12-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
David Wilander +46 72 580 58 80

Företag
Ericsson Local Services AB

Adress
Ericsson Local Services AB
Box 4022
12739 Stockholm

Kontorsadress
Kanalstråket 3

Jobbnummer
3853209

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Ericsson Local Services AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Ericsson Local Services AB: