Service Manager- IT BackOffice till Swish
Lvls Stacc AB / Datajobb / Stockholm
2024-03-28
Visa alla datajobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Lvls Stacc AB i Stockholm,
Göteborg eller i
hela Sverige Swish lanserades 2012 och har sedan dess blivit hela Sveriges betalapp och en av de största mobila betalningslösningarna i Europa. Bolaget Getswish AB ansvarar för Swish infrastruktur och tjänster, dess regelverk samt varumärket Swish, som på kort tid blivit Sveriges starkaste och mest omtyckta varumärke. Getswish erbjuder tjänster för betalningar mellan privatpersoner samt mellan privatpersoner och företag, och förenklar vardagen för hela 8 miljoner svenskar och över 300 000 företag. Getswish har cirka 40 medarbetare och har kontor i centrala Stockholm och Östersund.
Getswish utvecklar kontinuerligt nya produkter och tjänster, förbättrar existerande tjänster och utvärderar innovativa idéer utifrån marknadspotential och efterfrågan. Vi är ett litet passionerat bolag med höga ambitioner att tillhandahålla tjänster och funktioner i framkant till våra kunder och vårt ekosystem. Vår vardag präglas av ständig förändring, där det händer mycket både i den egna organisationen och vår omvärld.
Om rollen
Vi söker nu en engagerad och kunnig Service Manager till vår IT BackOffice. I rollen kommer du vara en nyckelperson för att hantera system, implementera effektiva IT-lösningar samt tillhandahålla teknisk support.
Du har ett stort intresse av teknik, system och processer samt en kommunikativ förmåga att möta kollegor från alla delar av verksamheten. Säkerhet och trygghet är av största vikt för oss och du blir en ambassadör och kulturbärare i dessa frågor. Som person är du nyfiken, positiv och trivs med att samarbeta och dela med dig av din kompetens.
Vi söker dig som är initiativtagande och vill ha ett stimulerande arbete där du arbetar både nära med teamet, självständigt och tillsammans med hela verksamheten. Du kommer var beställare och kravställare mot våra IT-leverantörer och ansvara för uppföljning av kostnader för dessa.
Arbetsuppgifter: Hantera system och tillhandahålla teknisk support
Samverka med externa leverantörer för support och inköp
Vara processägare för systemförvaltningsprocessen
Implementera automation och effektivisering i system och processer
Verka för att företagets policys efterlevs
Hålla i återkommande Access Review
Hålla i interna forum
Agera på och följa upp incidenter
Vid behov agera projektledare för interna projekt
Vi tror att du: Är ansvarstagande, kommunikativ och gillar ordning och reda
Har tidigare erfarenhet som IT administratör, systemförvaltare eller liknande roll, helst i MS Office miljö
Har erfarenhet av att arbeta med IT säkerhet
Har erfarenhet av projektledning
Har kunskap om eller certifierad inom ITILv4
Har eftergymnasial utbildning inom IT, alternativt har du förvärvat motsvarande kompetens i arbetslivet
Det är även meriterande om du har: Kunskap om Microsoft 365 och Azure AD
Erfarenhet som SharePoint administratör
Erfarenhet av Jira och Confluence
Infrastructure as code
Vi ser fram emot din ansökan!
Ersättning Lön enligt överenskommelse
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-09-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Lvls Stacc AB (org.nr 559194-6222),
https://stacc.tech/ Arbetsplats Stacc
Kontakt Mattias Andersson
mattias.andersson@stacc.tech Jobbnummer 8575429