Service Manager till Visma
Visma Commerce AB / Datajobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla datajobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Visma Commerce AB i Stockholm,
Linköping,
Falun,
Halmstad eller i
hela Sverige Visma gör verksamheter mer effektiva genom att leverera programvara, inköpslösningar, inkassotjänster, butiksdatalösningar samt IT-relaterad utveckling och konsultverksamhet. Vi förenklar och automatiserar verksamhetsprocesser både inom privat och offentlig sektor. 600 000 nordeuropeiska kunder använder våra produkter och tjänster, och ytterligare 300 000 använder oss som hostingpartner. Vi är 5 500 anställda och omsatte 7 855 miljoner norska kronor 2016.
Är du en serviceinriktad person som drivs av att göra kundnytta och som gärna spelar en central roll i leverans mot kund? Visma Commerce söker nu en Service Manager till vårt konsultteam som arbetar med vår molnbaserade Purchase-to-Pay-lösning Visma Proceedo.
Visma Commerce är en ledande leverantör inom Norden och hjälper både köpare och säljare att göra bättre affärer och effektivisera upphandlings-, inköps- och anbudsprocesser. I dagsläget levererar vi tjänster till mer än 1 000 kunder och fler än 350 000 användare över hela Norden med utgångspunkt i Sverige, där vår utveckling, support och ledning finns. Vi har kunder i alla storlekar och branscher och är ett företag med tydligt tillväxtfokus med 109 anställda och kontor i Stockholm, Linköping och Halmstad.
Om tjänsten Visma Proceedo är en molnbaserad lösning för att effektivisera processerna kring inköp och fakturahantering. Tjänsten vänder sig primärt till större företag och organisationer inom offentlig sektor.
I rollen som Service Manager är du en nyckelperson i säkerställandet av leveransen av Proceedo mot kund, vilket förutsätter ett kontinuerligt arbete med revidering och anpassning av tjänsten. Genom rollen blir du väl insatt i applikationen och genom din expertis agerar du likt kundens bollplank genom hela leveransen och stöttar med kunskap kring best practice, instruerar och utbildar samt tar fram rapporter. Som Service Manager har du ett nära samarbete med såväl kund som kundansvarig och stödjer support i mer komplexa ärenden.
Din profil För att lyckas i rollen har du erfarenhet inom Service Management (SLA:er etc), besitter god kunskap kring sql och kundavtal med fokus på Service Level agreements samt är insatt i branschens best practice gällande service delivery. Vidare har du en högskole- eller universitetsexamen, gärna inom systemvetenskap. Erfarenhet av Proceedo och/eller system inom inköp/faktura är meriterande.
Du är en analytisk person med en god förmåga att identifiera, prioritera samt realisera möjligheter till förbättring. Du drivs av att vara specialist inom ditt område, delar gärna med dig av förvärvad kunskap och tycker att det är lika roligt som viktigt att bygga relationer, såväl intern som externt.
Varför Visma? Som applikationsspecialist hos Visma Commerce erbjuder vi dig ett spännande arbete med professionella medarbetare i en miljö som genomsyras av framåtanda och utveckling. Vi är ett lönsamt företag med en stark tillväxt och möjligheterna för personlig utveckling är stora.
Skicka in din ansökan snarast, dock senast 9 augusti 2017.
För att läsa mer om Visma Commerce,
www.visma.se/commerceFör att läsa om hur en av våra medarbetare upplever Visma Commerce som arbetsplats, klicka här !
Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare Tillsvidare
Publiceringsdatum2017-07-10ErsättningEnligt ök
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-08-09
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktJessika Landén +46 10 141 32 83
FöretagVisma Commerce AB
AdressVisma Commerce AB
Box 34212
10026 Stockholm
KontorsadressLindhagensgatan 94
Jobbnummer 3598699
Observera att sista ansökningsdag har passerat.