Service Manager till Stena Lines MS Skåne

Stena Line / Ekonomichefsjobb / Trelleborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomichefsjobb i Trelleborg, Vellinge, Svedala, Skurup, Malmö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Stena Line i Trelleborg, Malmö, Helsingborg, Halmstad, Karlskrona eller i hela Sverige

Stena Line är ett internationellt transport- och reseserviceföretag och ett av världens största färjerederier. Linjenätet är det mest heltäckande i Europa och omfattar ett stort antal strategiskt belägna färjelinjer i Skandinavien, Storbritannien och Baltikum. Antalet anställda uppgår till 5100 där en majoritet arbetar med service och försäljning. Årligen transporterar Stena Line över 7 miljoner passagerare, 1.5 miljoner bilar och 2 miljoner fraktenheter. Läs mer på www.stenaline.com .

Stena Line är indelat i 8 affärsregioner. Den tyska affärsregionen inkluderar 5 fartyg uppdelat på 3 linjer mellan Tyskland och Sverige. Den operativa organisationen har en diversifierad affärsmodell och är en del av en stor matrisorganisation tillsammans med andra funktioner såsom ekonomi, HR, marknadsföring och försäljning, teknisk drift av fartygen (Ship Management) etc. i Tyskland och i Sverige.

Vi rekryterar nu en ny Service Manager för MS Skåne som trafikerar linjen Trelleborg-Rostock. Tjänsten är en rederianställning vilket innebär att det specifika fartyget, som arbetsplats, kan komma att ändras under anställningen.

Ansvarsområde och uppdrag

Du har det fulla personal-, och verksamhetsansvaret för fartygets och du rapporterar till Route OBS Manager. Du har totalansvar för ombordserviceverksamheten vilket innebär att operativt planera, leda och fördela arbetet i enlighet med uppsatta verksamhetsmål och "best practice". Du arbetar som generalist och har ansvar för vår hotell, butik och restaurangverksamhet.  Du arbetar kontinuerligt med verksamhetsutveckling tillsammans med vår Route Service Trainer för att nå bästa möjliga lönsamhet.

En av Stena Lines värderingar är Omtanke. Detta genomsyrar allt du gör och du förmedlar detta till teamet och uppmuntrar dem att alltid ha omtanke som riktmärke i förhållande till kollegor, kunder, vår miljö och vårt samhälle.

Exempel på förkommande arbetsuppgifter

• Sammakalla och leda ledningsgruppen för Ombordverksamheten för att planera kommande verksamhetsperiod, redovisa samt anlysera föregående månads resultat och kommunicera tagna beslut.
• Leda veckomöte för samtlig ombordpersonal för att informera om kommande verksamhetsvecka, delge information från andra delar av verksamheten, samt redovisa verksamhetens resultat utifrån uppsatta KPI:er.
• Tillse att det gemensamma systematiska arbetamiljöarbetet fortgår.
• Delta i fartygets säkerhetsövningar.
• Finnas tillhands för att ge service och svara på frågor från kunder vid ombordstigning och ankomst.
• Journalföring i vårt lönesystem.
• Svara på kundklagomål och besluta om ersättning.
• Upprätta tullrapport enligt direktiv och informera berörd myndighet.
• Delta i fartygets skyddskommitté.
• Kalla och genomföra samtal med medarbetare som brustit i sitt åtagande.
• Genomföra medarbetarsamtal.
• Delta i fartygets Fartygsnämnd på kallelse av Befälhavaren.
• Upprätta handlingsplaner tillsammans med arbetsgrupperna utifrån resultatet från vår medarbetaundersökning.
• Hålla den operativa kontakten med verksamhetens leverantörer.
• Delta i rehabutredningar och rehabmöten. 

Vem söker vi?

Du har stor kunskap och intresse för att driva och utveckla verksamheten samt ett välutvecklat affärsmannaskap. Du har god förmåga att inspirera och motivera medarbetare och du kan behålla lugnet och uppträda kontrollerad i en stressfull situation. Du har god förmåga att fatta beslut i enlighet med uppsatta verksamhetsmål och att leda en verksamhet i förändring. Du har även förmåga att skapa och upprätthålla struktur i verksamheten.

Vi vill att du har:Erfarenhet av arbete i en ledande befattning med personalsvar inom sjöfart- eller servicebranschen.

• Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta i en säkerhetsorganisation.
• Gymnasieutbildning, gärna inom hotell och restaurang. Akademisk utbildning inom Service Management eller annan relevant yrkesutbildning är meriterande.
• Gedigen arbetslivserfarenhet inom hotell, butik eller restaurang.
• Goda språkkunskaper i tal och skrift vad gäller svenska och engelska. Tyska är meriterande.
• God datakunskap och systemvana. Det är meriterande om du arbetet i XOP, XO, Charm, Baltzar och Sloop.
• Erfarenhet av schemaläggning samt bemanningsplanering.

Publiceringsdatum
2016-06-27

Om tjänsten
Tjänsten är en tillsvidareanställning där provanställning kan komma att tillämpas med preliminär start i september 2016. Ansökan ska senast skickas in den 31 juli 2016. Vi tar ej emot ansökningar via e-post eller brev. Vi tillämpar tarifflönesystem. 

Kontakt
Har du frågor angående tjänsten eller rekryteringesprocessen kontaktar du Lotta Johansson - HR, lotta.johansson.go@stenaline.com

Vi avböjer vänligt, men bestämt extern hjälp med denna rekrytering. 

Stena Line strävar efter en ökad mångfald och en jämn fördelning mellan kvinnor och män.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Fastlön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-07-27
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Stena Line

Adress
Stena Line
Hamngatan 9 Trelleborg
23142 Trelleborg

Kontorsadress
Hamngatan 9 Trelleborg

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2926062

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Stena Line

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Stena Line: