Service Manager till ledande telekombolag
Help at work / Datajobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla datajobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Help at work i Stockholm,
Solna,
Sundbyberg,
Sollentuna,
Täby eller i
hela Sverige Help at work
Publiceringsdatum2011-08-26Om företagetHelp at Work är bemannings och rekryteringsföretaget som skall få flest företag och människor att växa. Vi lägger stor vikt vid att sammanföra människors inneboende kraft och kompetens med företag och företagare som behöver - ja just det - hjälp på jobbet. Vi vill vara det självklara valet för dig som söker nytt jobb och därmed kan vi erbjuda marknadens bästa kandidater till våra kunder. Help at Work bemannar och rekryterar idag inom IT, sälj & marknad, ekonomi, administration och kundtjänst. Vi ses!
Vår kund
Vår kund, en av de ledande företagen inom telekombranschen, söker nu en Service Manager. Tjänsten ger dig en unik möjlighet att utveckla kunder och deras kommunikationslösningar för att skapa en långsiktigt lönsam affär.
ArbetsuppgifterSom Service manager är du ansvarig för kvalitén och driften av kundens kommunikationslösning samt att leverera tjänster som ökar mervärdet för kunden. Du blir kundens ambassadör in organisationen och för att nå dina mål samarbetar tätt med försäljningsorganisationen, kundservice och teknikavdelningarna. I rollen ansvarar du för att:
• hålla regelbundna driftstatusmöten med kunden och delta i affärsmöten.
• löpande besvara kundernas driftsfrågor
• alla kontakter med kunden gällande avtal för levererade tjänster
• ge information kring de tjänster som vår kund levererar inom ramen för avtalet
• proaktivt ge kunden förslag för att optimera kommunikationslösningen utifrån dagens behov
• bevaka förändringar inom vår kunds organisation som kan ha påverkan på kunden och omvänt
ProfilFör att passa i rollen som Service Manager, ser vi att du har lätt för att skapa, utveckla och bibehålla förtroendeingivande kundrelationer. Vi tror att du har tidigare erfarenhet av en roll som präglats nära kundsamarbete inom en teknisk bransch, och att du självgående i din professionella roll. Du har gedigen erfarenhet från B2B-kundrelationer såsom service manager, säljstöd eller projektledare hos operatör, återförsäljare, systemintegratör eller annan aktör i telekom- eller IT-branschen. Att du är tekniskt intresserad är en självklarhet.
Du talar och skriver svenska och engelska obehindrat och har mycket goda kunskaper i Office paketet (Word, Excel, PowerPoint). Tjänsten förutsätter att du har körkort.
Kunskaper och erfarenhet av ITIL eller eTOM är meriterande liksom tidigare erfarenheter av projektledning.
Dina personliga egenskaperSom person är du självgående och trygg, och har lätt för att identifiera problem och ta egna initiativ. Du trivs bra i en miljö som präglas av högt tempo, och är van att arbeta målinriktat och lösningsorienterat. Du är öppen och social, och har utmärkta kommunikativa egenskaper, samt har lätt att skapa förtroende.
Urval och intervjuer sker löpande, så skicka din ansökan redan idag!
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2011-09-29
Ange följande referens när du ansöker: 105
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.
KontaktFöretagHelp at work
AdressHelp at work
Kungsgatan 37, 4 tr
11156 Stockholm
Jobbnummer 1013981
Observera att sista ansökningsdag har passerat.