Service Manager till kunduppdrag på Sigma IT Consulting

Sigma IT Consulting / Organisationsutvecklarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla organisationsutvecklarjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Sigma IT Consulting i Stockholm, Solna, Södertälje, Västerås, Örebro eller i hela Sverige

Sigma söker nu en Service Manager till unikt kunduppdrag. Rollen ingår i ett Support- och förvaltningsåtagande där uppgiften är att leda kunden mot en förbättrad verksamhet.

Kunden är ledande inom bilindustrin och vi behöver nu förstärka vårt befintliga projektledarteam med en Service Manager som kan hjälpa till att koordinera och planera för att kunden ständigt kan täcka upp sitt behov av underhåll. Vi söker dig som har arbetat ett par år inom service management, är bekväm med att hantera människor och som vill bli en del av ett team där utveckling och kompetens står i fokus.

Skicka in din ansökan idag och ta chansen att bli en del av oss! Denna tjänst är på heltid med en tillsvidareanställning på Sigma IT Consulting i Stockholm.

service management, project management, application maintenance, ERP, Microsoft Dynamics AX, Microsoft Dynamics 365, Sigma IT Consulting, Sigma

Hur ser rollen ut?
I rollen som Service Manager på Sigma kommer du bland annat att arbete med att:
• Koordinera team av konsulter i olika världsdelar och underhålla ett resursschema som täcker 24/7.
• Övervaka incidenter och förfrågningar för att säkra att implementationsprocessen fungerar utifrån Service Level Agreement (SLA).
• Förbereda och rapportera dagliga Scrum möten och pågående incidenter.
• Förbereda och analysera återkommande rapporter på servicenivåer, volymer etc. För varje vecka, månad och kvartal.
• Föreslå förändringar för serviceförbättringar.

Publiceringsdatum
2018-03-29

Bakgrund
För denna roll söker vi dig som vill vara med och göra oss till det bästa IT-konsultbolaget. Här kommer du att få jobba med kompetenta och stöttande kollegor.

Vi ser gärna att du har ett par års arbetslivserfarenhet inom Service Management eller IT-projektledning. Att du är strukturerad och har en administrativ förmåga, är driven och initiativrik.

Vidare ser vi gärna att du har erfarenhet av, eller känner dig bekväm i:
• Att arbeta utifrån standardprocessen Service Level Agreements.
• Att schemalägga rätt resurskompetens till pågående incident.
• Att schemalägga och planera resurser vid sjukdomsfall/semester etc.
• Microsoft Excel
• Microsoft Power Point
• Engelska både skriftligt och muntligt då stora delar av jobbet utförs på engelska.
• ERP-projekt.

Det är meriterande om du har erfarenhet av Microsoft Dynamics AX men det är inte ett krav.

Dina personliga egenskaper är viktiga för oss då vill behålla den atmosfär vi har idag. Våra medarbetare kännetecknas av en affärsmässig, positiv och kundorienterad attityd, samt förmåga att snabbt ta till sig ny information och omvandla den till kreativa lösningar. Du respekterar dina kollegor och har en stark vilja att dela med dig av dina kunskaper till andra samt lyssna och lära.

Vi letar efter personer som säger VI och inte JAG.

Sist men inte minst, vi vill att du skall fortsätta att utvecklas och ha kul på jobbet!

Hur är Sigma som arbetsgivare?
Inom Sigma finns det en uttalad utmaning som genomsyrar alla uppdrag och företaget som helhet: finns det en smartare lösning så hittar vi den. En strävan som varje dag utmanar oss och låter oss att tänka utanför de givna ramarna och tillsammans med våra kunder ta de modiga beslut som krävs för att skapa utveckling.

Vi erbjuder problemlösning, allt från att utveckla ett nytt system till att designa en webbshop eller något annat där vår breda och spetsiga kompetens inom teknik kommer till sin rätt. Våra uppdrag har ofta internationell karaktär, därför är flytande svenska och engelska i tal och skrift är en naturlig del i arbetet. Konsultuppdragen finns dels på vårt kontor och oftast hos våra kunder.

Så ansöker du
Varmt välkommen att skicka in din ansökan nedan. Vid frågor är du mycket välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Annie Axedin, annie.axedin@sigma.se

Mer om Sigma IT Consulting
På Sigma får du jobba i en organisation som äger sin egen strategi, där det är nära till de som fattar besluten och där du kan vara med och påverka. När du jobbar med oss får du en arbetsgivare som står stark i Sverige och som även erbjuder internationella uppdrag och stora utvecklingsmöjligheter.

Sigma är ett värderingsstyrt företag med höga mål där handlingskraft och engagemang är tongivande. Vi arbetar i en prestigelös atmosfär där vi hjälper varandra att komma framåt och gemensamt skapa resultat som vi är stolta över.

Sigma IT Consulting består av över 1000 specialister inom strategi, teknik och kommunikation. Genom digital transformation effektiviserar vi verksamheten hos många av Sveriges största företag, organisationer och kommuner. Vi finns i sju länder och på över 20 orter i Sverige. Våra förmåner är många, vi tillämpar givetvis kollektivavtal och tjänstepension enligt ITP. Även flextid och friskvårdsbidrag. Övriga förmåner är bland annat portalen My Benify som erbjuder förmånliga rabatter, samt diverse sociala aktiviteter i form av resor och Kick offer med din tillhörande enhet.

Vi är en del av Sigma-koncernen, som är Sveriges största privatägda teknikkonsultföretag med över 3000 medarbetare i tolv länder. Sigma ägs av entreprenören och filantropen Dan Olofsson och har ett stort och aktivt CSR-engagemang i Star for Life och andra viktiga samhällsinitiativ.

Varaktighet, arbetstid
Regular Full Time

Ersättning
Fixed salary

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-04-29
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Annie Axedin

Företag
Sigma IT Consulting

Adress
Sigma IT Consulting
Forskarvägen 1
70218 Stockholm

Kontorsadress
Forskarvägen 1

Jobbnummer
4052916

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Sigma IT Consulting

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Sigma IT Consulting: