Service manager, Sigma IT Serve, Örebro

Sigma IT AB / Datajobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla datajobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Sigma IT AB i Stockholm, Järfälla, Södertälje, Uppsala, Örebro eller i hela Sverige

Sigma Serve söker dig som vill jobba i ett företag i stor tillväxt med fokus på både din och samhällets utveckling? Sigma IT är en framåtlutad organisation med stort socialt ansvar!

Som Service Manager hos Sigma Serve kommer du att ha en nyckelroll för att skapa verkligt affärsvärde genom IT till våra kunder. Vi erbjuder ett spännande och varierande jobb med stor frihet och personligt ansvar tillsammans med fantastiska kollegor.

Är du en affärsdriven Service Manager som motiveras av nära kundkontakt och ledarskap, då kan detta vara din nya utmaning.

Hur ser rollen ut?
Som service manager hos Sigma Serve har du ansvar att följa upp våra kundåtaganden och se till att de uppfylls med god kvalitet enligt avtal. I den här rollen kommer du kommer att hantera och prioritera våra tjänsteleveranser och blir den självklara kontakten mot kund för att föra dialog och förhandlingar för Sigma Serve räkning gällande nya såväl som pågående åtaganden.

• Säkerställa SLA och kundnöjdhet och vid brister ansvarar du för att årgärder vidtas
• Fånga upp och föreslå serviceförbättringar
• Tillsammans med Kund ansvara för att processer och rutiner fungerar effektivt och på önskvärt sätt
• Leveransuppföljning, leveransmöten, skapa och hantera rapporter
• Förvaltningsmöten med kund och internt inom Serve
• Kvalitetssäkra etablering av nya tjänster mot Kund
• Skapa underlag och hantera fakturering
• Granska kundavtal och skapa och underhålla förvaltningsplaner
• Proaktivt förbättrings- och effektivitetsarbete tillsammans med Kund och kundteamet
• Skapa och uppdatera icke-teknisk dokumentation

En bra SM har driv, vilja och förmåga att självständigt planera och genomföra sitt arbete. Du gillar att ta ägarskap över frågor och driva fram lösningar på ett serviceinriktat och engagerat sätt. Du drivs av att kunna leverera en positiv kundupplevelse och tydlighet i form av relevanta prioriteringar och nyckeltal. Att jobba med kontinuerlig kvalitetssäkring tror vi är en självklarhet för dig. Vidare tror vi att det är naturligt för dig att kunna diskutera och presentera både behov och krav med såväl kunder som kollegor. I denna roll behöver du kunna behärska svenska och engelska väl, i såväl tal som skrift.

För att trivas i rollen som Service Manager hos Sigma Serve är viktigt att du har ett intresse för teknik och våra leveranser till kund. Vi ser gärna att du har en teknisk bakgrund, t.ex. som tekniker inom en driftorganisation, för att lättare kunna sätta dig in i kundernas behov.

Vi ser också gärna att du har relevant utbildning eller arbetserfarenhet från liknande roller inom branscher som exempelvis IT, teknik, projektledning eller ekonomi. Det är meriterande om du har erfarenhet av ITIL eller annan projektledningsmetodik.

Dina personliga egenskaper är viktiga för oss då vill behålla den atmosfär vi har idag. Våra medarbetare kännetecknas av en affärsmässig och kundorienterad attityd, med glimten i ögat och stor respekt för varandras kompetenser.

Vi ser gärna att du har flera års erfarenhet av IT-leverans i komplexa miljöer samt har goda IT-kunskaper inom områden som tjänsteleverans on-premise och i molnet, nätverk/ kommunikation, storage, virtualisering, backup, databaser etc.

Hur är Sigma Serve som arbetsgivare?
Hos Sigma Serve kommer du att arbeta med ett team på ca 50 personer. Din placering kan vara antingen Stockholm eller Örebro. Vi erbjuder dig en kul roll i ett härligt team på nio personer där du förväntas bidra, vara delaktiga och vill påverka din egen vardag.

För oss är det viktigt att du trivs och mår bra. Vi sätter trivsel och arbetsmiljöfrågorna högt på agendan och har även särskilt goda personalförmåner bland annat vad gäller trivsel, hälsa och friskvård. Din kompetens och kunskap är viktig för oss och vi ger därför goda möjligheter till kompetensutveckling och utbildningar.

Publiceringsdatum
2020-03-09

Så ansöker du
Varmt välkommen att skicka in din ansökan nedan. Vid frågor är du mycket välkommen att kontakta Elisabeth Åhman, Chef Customer Engagement, 070-200 48 99.

Mer om Sigma IT
På Sigma får du jobba i en organisation som äger sin egen strategi, där det är nära till dem som fattar besluten och där du kan vara med och påverka. När du jobbar med oss får du en arbetsgivare som står stark i Sverige och som även erbjuder internationella uppdrag och stora utvecklingsmöjligheter.

Sigma är ett värderingsstyrt företag med höga mål där handlingskraft och engagemang är tongivande. Vi arbetar i en prestigelös atmosfär där vi hjälper varandra att komma framåt och gemensamt skapa resultat som vi är stolta över.

Vi tillämpar löpande urval och intervjuer så tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdatum.

Varmt välkommen till oss!

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Enligt ök.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-04-09
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Sigma IT AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Sigma IT AB (org.nr 556451-9345), https://www.sigmait.se/sv/

Arbetsplats
Sigma IT

Jobbnummer
5138860

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Sigma IT AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Sigma IT AB: