Service Manager Nordic Accounts

PayEx Sverige AB PayEx Sverige AB / Företagsekonomjobb / Gotland
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla företagsekonomjobb i Gotland, Västervik, Valdemarsvik, Oskarshamn, Borgholm eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos PayEx Sverige AB PayEx Sverige AB i Gotland

PayEx framgång beror till stor del på att vi har engagerade och kompetenta medarbetare som tar ett stort ansvar. I PayEx strävar vi efter att tillvarata varje medarbetares unika förmåga. Våra medarbetares engagemang bidrar till att våra kunder får ett ännu bättre bemötande. Vi söker dig som delar vår ambition och våra värderingar.


PayEx blev i augusti 2017 en del av Swedbank och vi har en ambition om stark tillväxt.

Nu söker vi en Service Manager som drivs av att skapa och underhålla goda kundrelationer.

Enheterna inom Sales har ett stort och inspirerande ansvar i att sälja hela PayEx breda produktutbud samt att vårda och utveckla våra kunder i hela Norden.

Läs gärna mer om våra tjänster och produkter på: http://payex.se/tjanster/

Vårt uppdrag är:

• Att erbjuda företag PayEx standardprodukter på den nordiska marknaden.

• Kundansvar, kundnöjdhet och kundlönsamhet.

• Att agera Expert på betalningar.

• Omvärldsbevaka och bidra till att PayEx är i framkant avseende produkter, tjänster och säljprocesser.

Om bolaget PayEx är ett helägt dotterbolag till Swedbank och vi gör det möjligt för våra kunder att ta betalt på vilket sätt de vill, oavsett om det är från datorn, surfplattan, mobilen eller i butiken. Vi erbjuder dessutom effektiva finansieringslösningar som med enkelhet anpassas efter våra kunder och deras kunders behov. Vi hjälper dagligen våra kunder med alla typer av tjänster inom rating och billing, faktura- och reskontrahantering, inkasso, kredithantering och finansiering. PayEx är sedan starten på Gotland 1972 experter på betalningar och drivs av hög servicegrad, innovationskraft och entreprenörsanda, det har vi alltid gjort och det kommer vi fortsätta att göra. Det är därför vi idag är en av Nordens främsta experter på betalningar.

Vår vision Vår vision är att alla förr eller senare ska betala via PayEx. Det är en ambitiös vision som visar att vi har en stark tro på oss själva. Vi drivs av hög servicegrad, innovationskraft och entreprenörsanda. PayEx framgång beror till stor del på att vi har engagerade och kompetenta medarbetare som tar ett stort ansvar.

Vi arbetar utifrån våra värdeord: Service, Innovation, Knowledge och Honesty

Om jobbet Är möten med kunder det bästa du vet? Är du en mästare på samarbete och att hitta lösningar som utvecklar både kundens och PayEx verksamhet? Drivs du av att ständigt förbättra och driva utveckling tillsammans med dina kollegor? I så fall ska du söka tjänsten som Service Manager hos oss.

Service Manager är kundens nyckelperson hos PayEx. Som Service Manager är din huvuduppgift att upprätthålla och utveckla lönsamma och långsiktiga relationer med våra kunder.

Några av dina arbetsuppgifter består i att;

Ansvara för upprättande och uppföljning av aktiviteter satta i kundplan.
Ansvara för att planera, genomföra och följa upp strategiska, operativa och taktiska möten, försäljningsaktiviteter, utvecklingsuppdrag och/eller processförändringar.
Bistå med framtagandet av business case vid utveckling av nya tjänster och funktioner, i nära samarbete med andra enheter inom bolaget.
Identifiera möjligheter till merförsäljning hos kunden och självständigt eller tillsammans med KAM sälja in nya tjänster
Identifiera möjlig kostnadsreducering, intäktsökning gentemot dina kunder och driv detta i mål på egen hand eller tillsammans med KAM.
Förbättra lönsamhet genom optimering och vidareutveckla kundens användande av PayEx befintliga tjänster.
Kompetenser som krävs för att lyckas i rollen Vi vänder oss i första hand till dig som har flera års arbete i funktioner som är kundnära, exempelvis i arbete inom försäljning, som kundansvarig eller kanske från en senior roll i kundtjänst. Har du bakgrund från projektledning eller andra koordinerande arbetsuppgifter tror vi att du har värdefull erfarenhet att dra nytta av.

Har du i tillägg erfarenhet av att arbeta med och förstå tekniska plattformar och flöden ser vi det som en stor fördel, men det är inget krav.

Vi tror att du är riktigt vass på att säkerställa kundnöjdhet och du tror på att relationer byggs genom hög tillgänglighet och närvaro, antingen genom telefon, mailkontakt eller kundbesök. Du är strukturerad med mycket god administrativ och analytisk förmåga. Du är också kommunikativt säker med mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift. Kunskaper i annat nordiskt språk ser vi som meriterande. Att ta initiativ och ge service kommer naturligt för dig. Du bygger goda relationer, samarbetar och skapar förtroende både internt och externt. Du är ansvarstagande, självständigt och affärsmässig med stark leveransförmåga och genomförandekraft.

För att lyckas i ditt uppdrag tror vi att du har god affärsförståelse och drivs av att långsiktiga och lönsamma relationer. Att arbeta med Microsofts office-produkter är en del av din vardag, och dessa behärskar du väl. Du ser det som naturligt att kontinuerligt arbeta med ständiga förbättringar och tar initiativ till förändring. Du är nyfiken och analytisk med en välutvecklad förmåga att planera och organisera arbetet.

Du kanske sedan tidigare har med dig Flera års erfarenhet från arbete i kundinriktad funktion, exempelvis från försäljning, arbete som kundansvarig eller erfarenheter från kundtjänst
Arbete som projektledare, eller har arbetat i ett projektdrivet arbetssätt
Varför jobba med mig? - Niklas Öjefors, Business Area Manager Nordic Accounts Du vill arbeta i en grupp som arbetar tätt med PayEx största och mest strategiska kunder. Du uppskattar ett högt tempo med stor möjlighet att påverka din arbetsdag och dina arbetsuppgifter.

Som ledare drivs jag av att ge mina medarbetare möjlighet att utvecklas och leverera goda resultat, och jag tror att en nyckel till detta är att kunna styra sitt arbete med en stor portion frihet och ansvar. Mitt recept för att lyckas är ett strukturerat arbetssätt med tydlig målsättning, vilket är något vi tillsammans kommer arbeta för att uppnå. I min roll som din närmaste chef lägger jag stor vikt i att vara närvarande, coachande och vara ett stabilt stöd i det dagliga arbetet.

Ansökan Vi kommer att påbörja urvalet under ansökningstiden och välkomnar din ansökan så snart som möjligt, sista ansökningsdag är 2017-10-29



Inte något för dig? - tipsa en kollega om jobbet!

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringkanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt alla samtal om annonserings- och rekryteringshjälp.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Enligt ök

Publiceringsdatum
2017-10-06

Ersättning
Enligt ök

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-11-05
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Jenny Hassel +46 498202035, +46 705789099
Niklas Öjefors +46 498209786, +46 730391099

Företag
PayEx Sverige AB PayEx Sverige AB

Adress
PayEx Sverige AB PayEx Sverige AB
S:t Hansplan 1
62188 Visby

Kontorsadress
S:t Hansplan 1

Jobbnummer
3738679

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från PayEx Sverige AB PayEx Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos PayEx Sverige AB PayEx Sverige AB: