Service Manager/Incident manager till commerce-team i Stockholm

Columbus Sweden AB / Datajobb / Stockholm
2021-03-11
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Service Manager/Incident manager till commerce-team i Stockholm " (publicerad 2021-04-16) ⬅️


Visa alla datajobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Columbus Sweden AB i Stockholm, Gävle, Linköping, Borlänge, Jönköping eller i hela Sverige

Är du en relationsskapande person med utvecklingsbakgrund inom .NET? Motiveras du av att hitta de bästa lösningar på kunders problem och delar vår ambition att alltid göra kunden så nöjd och glad som möjligt? Vill du jobba med stora spännande kunder? Då borde du bli en del av vårt commerce-team i Stockholm!

Förväntad kompetens
Vi ser att det finns två erfarenhetsnivåer som man kan gå in på. Är du mer erfaren kommer du gå in på en Service Manager roll direkt, och är du lite mer junior börjar du på en Incident Manager roll. Se själv vart du matchar bäst!

Incident manager

• En bakgrund som utvecklare inom .NET
• Viljan att jobba kundorienterat, med aktiviteter så som support, supportkoordination, kunddialog och uppföljning
• Flytande svenska och engelska i tal och skrift

Har du även följande är du redo för en Service Manager roll:

• Erfarenhet av att jobba med kundprojekt inom utveckling eller som applikationsexpert
• Erfarenhet av e-com plattformar så som InRiver, Litium och/eller EpiServer

Snubblar du på målsnöret när det kommer till erfarenhet eller är du osäker på om du har nog av det? Connecta med oss ändå! Vi vill alltid träffa nya talanger!

Publiceringsdatum
2021-03-11

Dina arbetsuppgifter
Att vara Service Manager/Incident manager innebär att du är med och bygger långsiktiga och solida relationer med våra kunder. Du är med på ett övergripande plan under hela processen och ansvarar över våra kunders löpande driftfrågor och att medverka i möten med kunder. Förutom att jobba och planera i nära samråd med kund, kommer du arbeta i den löpande verksamheten och hantera incidenter som uppstår i våra kunders system.

Detta är Robin, som jobbar som Incident Manager i commerce-teamet i Stockholm, och han kommer bli en av dina närmaste kollegor. Hör honom berätta om sin resa och vardag på Columbus:

Hur kom det sig att du började arbeta på Columbus?

Det började med att jag fick tips från en klasskompis om Columbus. Han hade precis fått en tjänst här och skickade en annons till mig som han tyckte jag borde söka.

Det var så jag fick upp ögonen för Columbus från första början. Nu har jag arbetat här som Incident Manager i drygt 2 år. Om det var slumpen som gjorde att jag sökte rollen, så är det friheten som gjort att jag stannar. Jag trivs bra i att man får lägga upp arbetet precis som man vill. Jag uppskattar även att det är en så pass flexibel roll och att man får möjligheten att hitta sina egna intresseområden. Min klasskompis som jag nämnde snöade in sig mer på Business Consultant-spåret och har därför fått mer ansvar inom kund- och affärsutvecklingsområdet. Jag själv tycker det tekniska är det roligaste, och har därför gått mer åt utvecklar-hållet. Det är väldigt kul att man själv får hitta det man brinner för. Sedan har jag även väldigt härliga kollegor och en bra chef, vilket gör det ännu roligare att jobba på Columbus!"

Hur ser en vanlig arbetsdag ut för dig?

Det är väldigt varierat. Vissa dagar är fullspäckade med interna möten, medan andra dagar fokuserar jag mer på att hantera incidenter. I min roll ansvarar jag för att driva supportärenden för de kunder som jag är ansvarig för, jag ser till att prioritera Jira-ärenden och ser sedan till att de hamnar hos rätt person som kan lösa dessa åt kunden. Dagarna kan variera mycket beroende på vilken kund jag jobbar med. I samarbetet med vissa kunder har jag ett mer omfattande ansvar, och deltar vid mer frekventa kundmöten och hjälpa till med kundens utveckling".

Internt sitter vi på en bra bredd i kunskapen. Vi bollar tankar och idéer med varandra mellan projekt och kundteam och det finns alltid någon att fråga och lära sig av, även som senior. Och som Robin nämnde, det finns alltid en möjlighet att få jobba hands-on med det området du tycker är roligt, vilket kan vara alltifrån att vara inne i applikationen till sälj och affärsutveckling.

Du kommer tillhöra vårt commerce-team som håller till mitt inne i centrala Stockholm. På vårt härliga kontor finns tillgång till rykande hett kaffe och pingisbord bland annat. Just nu jobbar vi remote men vi hoppas att vi snart kan få återvända till vårt mysiga kontor igen. Som Robin säger, "Att arbeta remote går bra, att hålla och medverka i digitala möten är inget problem men man saknar självklart att få träffa sina kollegor"

Vad vi kan erbjuda
Vi är en People Business och vi tror på att skapa bra förutsättningar för våra medarbetare - alltifrån kontinuerlig kompetensutveckling, bra förmåner och en hållbar vardag. Oavsett om du föredrar att jobba på mornar eller kvällar, ska hämta hunden på dagis, behöver vabba eller ska spela padel på lunchen ska du kunna njuta av både ditt arbetsliv och ditt jobb!

Om Columbus
Columbus är ett IT-konsultbolag med fler än 2000 medarbetare runt om i världen. Det vi gör allra bäst är utveckling, implementering och underhåll av digitala affärslösningar. Vår uppgift är att guida kunder i deras digitala transformation så att deras företag kan fortsätta att vara framgångsrikt en lång tid framöver. De senaste 29 åren har över 4000 kunder anlitat oss. Det går bra, helt enkelt . Om du frågar oss är hemligheten att vi sitter på ett stort utbud av tekniska lösningar, djup branschkunskap, omfattande teknisk expertis och en rejäl dos kundförståelse.

Våra medarbetare är engagerade i sitt arbete och företaget präglas av en stark entreprenörsanda. Detta tack vare de möjligheter som faktiskt finns att vara med och påverka både vår egen och våra kunders verksamhet. Nu behöver vi bli fler och vill ha dig med på färden!

Jobba på Columbus
Spana in vårt Insta-flöde för att få en bild av hur det är att jobba hos oss genom våra kollegor. Klicka på bilden för att komma till Instagram-kontot (https://www.instagram.com/columbussverige/). (https://www.instagram.com/columbussverige/)

Helt ofiltrerat har vi samlat in omdömen från nuvarande och tidigare kollegor. Klicka nedan för att läsa mer.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Vi tillämpar 6 månaders provanställning

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-08-28
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Columbus Sweden AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Columbus Sweden AB (org.nr 556817-7124), https://www.columbusglobal.com

Arbetsplats
Columbus

Jobbnummer
5623446

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Columbus Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Columbus Sweden AB: