Service Manager för IT Arbetsplats

Bravura / Datajobb / Malmö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla datajobb i Malmö, Burlöv, Lomma, Staffanstorp, Vellinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bravura i Malmö, Burlöv, Lomma, Staffanstorp, Vellinge eller i hela Sverige

Om Bravura:

Bravura är experter på rekrytering inom tjänstemannaområdet och hjälper företag i hela Sverige att tillsätta allt från nyckelpositioner och andra permanenta tjänster till kortare deltidsuppdrag. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter och vi förmedlar jobb både till dig med erfarenhet och till dig i början av karriären. På Bravura brukar vi säga att vi stärker företag genom människor och människor genom jobb. Vår roll är att erbjuda dig jobbmöjligheter och att förenkla för dig som söker jobb via oss. Vi drivs av ett personligt engagemang i varje rekrytering, där dialog, snabbhet och återkoppling är nyckeln till ett lyckat resultat.


Publiceringsdatum
2017-01-23

Företaget
Du kommer att vara anställd av Bravura och arbeta på konsultbasis hos vår kund. Bravura är ett av de snabbast växande rekryterings- och bemanningsföretagen i Sverige. Vårt långsiktiga mål är att fortsätta vår expansiva tillväxt med bibehållen lönsamhet. Stockholm, Göteborg, Malmö och Sundsvall. Under hösten planeras start av ytterligare kontor i Mellansverige. På våra kontor arbetar drygt 100 medarbetare. Den största delen av våra anställda, idag cirka 500 konsulter, arbetar hos våra företagskunder.


Dina arbetsuppgifter
Tjänsten som Service Manager för IT Arbetsplats beskrivs bäst som en kombination av koordinering och projektledning. Som Service Manager ansvarar du för den operativa driften gällande leverans och support av personlig arbetsplatsutrustning (datorer och periferiutrustning). Huvudsakliga arbetsuppgifter består av samverkan med tjänsteleverantörer, koordinering och kvalitetssäkring av leverans, kundkontakt och uppföljning samt ansvar för resultat inom tjänsteområdet.
Rollen som Service Manager innefattar nedan huvudsakliga områden:
Leveransansvar för tjänsteområde
Operativt ansvarig
-Aktiv leveransstyrning
-Granska, planera och koordinera alla typer av ärenden
-Förbereda och skapa leverans- och beslutsunderlag tillsammans med driftsleverantör
-Bidra till leveransutveckling
-Förbättra och kommunicera nya rutiner
-Upprätthålla SLA-nivåer
Rapportuppföljning
-Veckouppföljning av SLA på respektive område samt uppföljning med Service Manager inom andra delleveranser.
-Skapande av SLA-rapport som rapporteras till CSM för resp. område
-Åtgärdsplan vid bristande SLA som rapporteras till CSM för resp. område
-Kundrapporter


Kvalifikationer
Vi söker dig som vill vara en del av ett framåtsträvande och engagerat kundteam. Vi tror att du:
• Är ITIL-certifierad
• Har tidigare erfarenhet av leveransstyrning
• Har erfarenhet av projekt och ledning
• Har erfarenhet av IT-branschen på ett eller annat sätt
• Har relevant utbildning (meriterande)

Viktiga egenskaper för tjänsten innefattar god kommunikativ förmåga, lyhördhet, drivkraft för att utveckla området, engagemang och en god samarbetsförmåga både med kund, kollegor och operativa funktionsroller. Utöver detta ser vi gärna att du har ett stort intresse för att lära dig nya saker samt har ett välstrukturerat arbetssätt då du är ansvarig för samtliga delar av IT Arbetsplats med många inblandade aktörer.

Övrig information:

Startdatum: Omgående
Lön: Enligt överenskommelse
Längd: Tillsvidare
Plats: Malmö
Arbetstid: 100%
Språk: Svenska/Engelska

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna <a href='http://bravura.se/min-profil/fragor-och-svar/'>här</a>

Har du specifika frågor om tjänsten ber vi dig att mejla <a href='mailto:info@bravura.se'>info@bravura.se</a> så hjälper någon i teamet dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: Service Manager, Service Management, koordinering, projektledning, kvalitetssäkring, leveransstyrning, SLA, CSM , ITIL, IT

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Enligt överenskommelse.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-02-05
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Anders Romberg anders.romberg@bravura.se 08-40024050

Företag
Bravura

Adress
Bravura
Hornsbruksgatan 28
11734 1280

Kontorsadress
Hornsbruksgatan 28, 11734 Stockholm

Jobbnummer
3277679

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bravura

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bravura: