Service Manager
Sifco Asc Sweden AB / Chefsjobb / Rättvik
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla chefsjobb i Rättvik,
Leksand,
Mora,
Gagnef,
Orsa eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Sifco Asc Sweden AB i Rättvik SIFCO ASC Sweden AB är ett ytbehandlingsföretag i Rättvik som tillhör en internationell koncern med huvudkontor i England. Vi har våra kunder inom industrin och söker nu en noggrann, initiativtagande och självgående Service Manager till vårt företag med nyligen utbyggda lokaler.
Som Service Manager kommer du att ansvara för vår Serviceverkstad i Rättvik samt för de uppdrag vi utför ute hos kund. Våra kunder finns framförallt i Sverige men även utanför landets gränser.
Dina kvalifikationer och din bakgrund:
• Eftergymnasial utbildning är önskvärd.
• Minst 3 års erfarenhet som chef med personalansvar, gärna inom serviceområdet.
• Försäljningserfarenhet samt vana att upprätthålla kundrelationer då du kommer att vara ett av våra ansikten utåt.
• Körkort för bil och van att resa i tjänsten.
• Behärska svenska och engelska i tal och skrift
• Analytisk och resultatinriktad
Arbetsuppgifter:
• Ta resultat- och personalansvar samt ansvar för att leda, organisera, utveckla och marknadsföra serviceavdelningen.
• I ditt personalansvar ingår att se till att personalen har den information de behöver samt förutsättningar för att arbeta mot företagets gemensamma mål. Du fördelar arbetsuppgifter och utvecklar personalen. Din grupp består idag av fem servicetekniker men kommer i framtiden att utökas.
• Som Service Manager har du ett ekonomiskt ansvar för din avdelning. Du kommer vara delaktig i budgetarbetet samt i att ta fram en marknadsplan för serviceavdelningen, och du strävar kontinuerligt efter ökade intäkter och goda ekonomiska mål för service enligt befintlig framtagen marknadsplan. Du ansvarar även för den kontinuerliga utvecklingen av verksamheten och ser till att arbetet bedrivs med fokus på högsta möjliga kundnöjdhet och en sund lönsamhet. Du skapar goda relationer med så väl befintliga som nya kunder. Att förhandla fram serviceavtal och att arbeta med försäljning är något som du känner dig trygg med att göra. Du är ansvarig för att företagets kvalitetssystem och att dess interna kontroll fungerar och utvecklas. Rapportering sker direkt till företagets General Manager. Viss del resande ingår i tjänsten.
Personliga egenskaper:
Du måste vara självgående med en hög motivation och kunna arbeta både enskilt och i team. Som sökande måste du vara kreativ och positiv till att hitta lösningar och tycka om utmaningar med kunden i fokus.
Som person är du social och har lätt för att knyta kontakter samt att underhålla långsiktiga kundrelationer.
Varaktighet, arbetstid
Tjänsten är en heltids tillsvidareanställning. Vi tillämpar sex månaders provanställning.
Publiceringsdatum2017-07-03ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-08-18
Kontaktmichael.olsen@sifco.seFöretagSIFCO ASC Sweden AB
AdressSIFCO ASC Sweden AB
Furudalsvägen 9
79532 RÄTTVIK
KontorsadressStora industriområdet
Jobbnummer 3587644
Observera att sista ansökningsdag har passerat.