Service Manager
Jurek Rekrytering & Bemanning / Datajobb / Malmö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla datajobb i Malmö,
Burlöv,
Lomma,
Staffanstorp,
Vellinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Jurek Rekrytering & Bemanning i Malmö,
Lund,
Trelleborg,
Landskrona,
Skurup eller i
hela Sverige Om verksamheten
Jurek Rekrytering & Bemanning är ett starkt växande företag med fokus på flexibla och kundanpassade rekryterings- och bemanningslösningar. Genom vårt nytänkande och entreprenöriella arbetssätt är vi unika i Sverige idag. Vårt uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR/Administration samt marknad och management.
Publiceringsdatum2016-04-29Dina arbetsuppgifterTill vår kund söker vi en Service Manager för IT Arbetsplats.
Tjänsten är en kombination av en koordinering och projektledare. Du kommer att ansvara för den operativa driften gällande leverans och support av personlig arbetsplatsutrustning (datorer och periferiutrustning).
Huvudsakliga arbetsuppgifter består av samverkan med tjänsteleverantörer, koordinering och kvalitetssäkring av leverans, kundkontakt och uppföljning samt ansvar för resultat inom tjänsteområdet.
Viktiga egenskaper för tjänsten innefattar god kommunikativ förmåga, lyhördhet, drivkraft för att utveckla området, engagemang och en god samarbetsförmåga både med kund, kollegor och operativa funktionsroller. Utöver detta ser vi gärna att du har ett stort intresse för att lära dig nya saker samt har ett välstrukturerat arbetssätt då du är ansvarig för samtliga delar av IT Arbetsplats med många inblandade aktörer.
Rollen som Service Manager innefattar nedan huvudsakliga områden:
• Leveransansvar för tjänsteområde
• Operativt ansvarig
• Aktiv leveransstyrning
• Granska, planera och koordinera alla typer av ärenden
• Förbereda och skapa leverans- och beslutsunderlag tillsammans med driftsleverantör
• Bidra till leveransutveckling
• Förbättra och kommunicera nya rutiner
• Upprätthålla SLA-nivåer
• Rapportuppföljning
• Veckouppföljning av SLA på respektive område samt uppföljning med Service Manager inom andra delleveranser.
• Skapande av SLA-rapport som rapporteras till CSM för resp. område
• Åtgärdsplan vid bristande SLA som rapporteras till CSM för resp. område
• Kundrapporter
Vem är du?
Vi söker dig som vill vara en del av ett framåtsträvande och engagerat kundteam. Du ska behärska både svenska och engelska i tal och skrift.
Vi tror att du har:
• Är ITIL-certifierad
• Har tidigare erfarenhet av leveransstyrning
• Har erfarenhet av projekt och ledning
• Har erfarenhet av IT-branschen på ett eller annat sätt
Arbetsplatsen är belägen centralt i Malmö.
Start:
Start är ASAP så tveka inte att skicka in din ansökan redan idag dock senast 160508
För mer information kontakta ansvarig Rekryteringskonsult Helena Centerblad på tel: 0707-49 99 63 alternativt på
helena.centerblad@jurek.seObservera att vi inte tar emot ansökningar via mail utan du söker via vår hemsida
www.jurek.seSista ansökningsdag
160508
Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstidsanställning
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-05-08
Vi föredrar ansökningar via webben
Ange följande referens när du ansöker: 3594
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktHelena Centerblad 0707499963
helena.centerblad@jurek.seFöretagJurek Rekrytering & Bemanning
AdressJurek Rekrytering & Bemanning
Biblioteksgatan 11
11146 Stockholm
KontorsadressBiblioteksgatan 11, Stockholm
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2814778
Observera att sista ansökningsdag har passerat.