Service Manager
Talangjägarna AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Talangjägarna AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Huddinge eller i
hela Sverige Service Manager:
På uppdrag av kund söker nu Talangjägarna en Service Manager!
Som Service Manager ger man kunden en kontaktpunkt för alla frågor mot vår kund, en dedikerad resurs som känner kunden och dennes lösningar. En Service Manager hanterar återkoppling, rapportering, leveranser, incidenthantering och andra händelser som påverkar din miljö.
Som Service Manager säkerställer man kundens tekniska lösning hela tiden är kostnadseffektiv och diskuterar, ger förslag och föreslår kontinuerligt förbättringar och effektiviseringar för kunden.
Huvudsakliga uppgifter som ingår i rollen:
• Säkerställa att tjänster inom ansvarsområdet levereras enligt avtal och på ett ändamålsenligt sätt. Detta utförs bl.a. genom regelbundna möten med rapportering av SLA, finansiering, leveranser, projekt, etc.
• Hantera kritiska incidenter mot kund med återkoppling tills dess att händelsen är löst
• Diskutera och föreslå strukturella förbättringar
• Hantering av tredjepartsleverantörer
• Göra kundplaner och rapportera överenskomna effektivitetsmål och vinster
• Samordna planerade förändringar
• Informera om nyheter och andra förhållanden som kan hjälpa kunden att förbättra sin verksamhet.
För att lyckas väl behöver du kontinuerligt hålla dig uppdaterad om kundernas tekniska lösningar.
Vår kund är en nordisk organisation vilket kan innebära uppdrag även i Danmark och Norge.
Tjänsten är placerad i Solna, Stockholm. Du ingår i teamet för Professional Services och rapporterar till avdelningschefen.
Erfarenhet/bakgrund
Vi söker dig som har 2-5 års erfarenhet av arbete inom nätverk och infrastruktur, gärna på konsultbasis och med externa kund- och leverantörskontakter. Relevant utbildning är önskvärt, men meriterande är även likvärdig kompetens anskaffad genom arbete.
Publiceringsdatum2015-11-10Erfarenheter• Switching, routing
• Systemvana, dokumentation
• Vana av extern kundkontakt samt av att ta egna kontakter och föra dialoger via telefonsamtal.
• Flytande i svenska språket, såväl muntligt som skriftligt, samt van att uttrycka sig muntligt och skriftligt i det svenska språket.
Dina personliga egenskaperVi söker dig som är intresserad av att utvecklas inom tjänster där fokus på kompetens ligger inom nätverk, säkerhet, konsulting, support och drift. Arbetet innebär nära kontakt med kunder. Det är därför centralt att du känner dig bekväm med kundkontakter både per telefon och via mail.
Du har några års erfarenhet av arbete inom området och bör ha adekvat utbildning eller motsvarande kompetens inom support-driftverksamhet och relevanta teknikområden. För att lyckas i rollen är det viktigt att du har en ambition att vilja utvecklas inom tjänsteområdet.
För att lyckas i denna roll är dina personliga egenskaper av yttersta vikt. Som person är du social, kommunikativ, serviceorienterad och driven. Du är proaktiv och självgående och säkrar att du hela tiden är en relevant och värdeskapande partner till våra kunder. Du är van att arbeta strukturerat i en snabbfotad arbetsmiljö. Om du dessutom brinner för att utveckla tjänster och lösa problem är du den vi söker. Vidare ska du ha en god förmåga att knyta kontakter och bygga relationer.
För mer information om denna tjänst, vänligen kontakta
Caroline Jonasson
caroline.jonasson@talangjagarna.seTel.0705274770
Varaktighet, arbetstid
Heltid tillsvidare
ErsättningFast månadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-11-20
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktCaroline Jonasson
FöretagTalangjägarna AB
AdressTalangjägarna AB
Sandelsgatan 27
11534 Stockholm
KontorsadressSandelsgatan 27 11534 Stockholm
Jobbnummer 2521077
Observera att sista ansökningsdag har passerat.