Service manager
Fujitsu Sweden AB / Datajobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla datajobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Fujitsu Sweden AB i Stockholm,
Lidingö,
Sollentuna,
Uppsala,
Gävle eller i
hela Sverige Fujitsu i Sverige är en ledande leverantör av tjänster, lösningar och produkter inom IT och kommunikation. Fujitsu erbjuder outsourcing, konsulttjänster samt en heltäckande portfölj av IT-lösningar, såväl i Sverige och Norden som globalt. Svenska Fujitsu har 1100 anställda och kontor över hela landet. Kunder finns inom såväl den privata som offentliga sektorn; bland annat inom bank och finans, detaljhandel, industri, telekom samt centrala myndigheter.
Fujitsu i Sverige är en del av Fujitsu-gruppen, ett av världens största IT-företag med drygt 170 000 anställda globalt i 70 länder och huvudkontor i Tokyo, Japan. Fujitsu är i dag ledande inom Lean IT i Sverige. Fujitsu prioriterar miljöarbetet - några exempel är datorer certifierade för den Nordiska Svanen, löpande arbete och utveckling inom grön IT, ISO 1400 certifiering, EnergyStar-anpassade servrar. För mer information vänligen besök:
http://se.fujitsu.comHuvudsakliga arbetsuppgifter
Inom Fujitsu Infrastructure Services och Data Center Operations kommer du att arbeta med support och SLA rapportering inom ITIL processer som hantering av RFC Change Management, Incident Management, Problem Management Severity 1-2.
Övrigt som ingår i rollen:
• Metrics rapportering och skapande av SOW .
• Support inom ITIL processer för dom olika team som ingår i Data Center Services, som hanterar plattformar som bl a Windows, Citrix, Cisco.
• Arbete nära management, där support i frågor gällande finansiella uppgifter, audits, Outlook-budget ingår.
• Månadsbokslut med genomgång Profit&Loss av ett antal kostnads ställen inom Data Center Operations ingår i rollen.
• Olika projekt gällande nya affärer och implementering av dessa i organisationen Data Center Services.
• Du kommer vara ägare utav faktureringsprocessen med förståelse för de olika flödena på beställningar (RFS), samt ansvarig för att den fungerar och månatligen uppdateras.
Utvecklingsmöjligheter finns för rätt person att gå mot en framtida Manager-roll.
Publiceringsdatum2011-12-21Kompetenser• Minst 5 års erfarenhet av motsvarande roll eller liknande arbetsuppgifter.
• Bakgrund inom Globala driftsorganisationer IT på Infrastruktursidan
• Behärska svenska och engelska i tal och skrift
• Certifiering i ITIL v.3
• Outsourcing förståelse
Meriterande
• Goda kunskaper om IT-branschen och IT-marknaden.
• COBIT 4.1 certifiering
• MOF 4.0 certifiering
• Tidigare jobbat med SAP R/3 och andra ES affärs system
• Sarban Oxley
• Svensk kod för bolagsstyrning
Dina personliga egenskaperSom person är du engagerad och kan ta egna initiativ och driva dina projekt. Samtidigt bör du vara strukturerad och ha god samarbetsförmåga. Du är flexibel och van att ibland behöva ändra prioritering av dina arbetsuppgifter. Du har affärsnytta i fokus och är van att arbeta kostnadsmedvetet. Men viktigast är stort intresse, service och en vilja att arbeta med driften av Fujitsus viktiga IT leverans.
På Fujitsu strävar vi efter mångfald som kan berika vår verksamhet. Vi välkomnar därför sökande med olika bakgrund, erfarenheter, kunskaper och personligheter.
Placering:Lidingö
Anställningsform:Tillsvidare
Start:Enligt överenskommelse
Välkommen med din ansökan så snart som möjligt, dock senast 2012-01-31 på vår hemsida
http://www.fujitsu.com/se/employment/jobs/Arbetstider och omfattningheltid/Tillsvidare
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2012-01-31
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktFöretagFujitsu Sweden AB
AdressFujitsu Sweden AB
Box 40
16493 Kista
Jobbnummer 1111884
Observera att sista ansökningsdag har passerat.