Service Manager - Kundansvarig

Acon AB Stockholm / Datajobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla datajobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Acon AB Stockholm i Stockholm

Om dig

Vi söker dig som har:

Har hög servicenivå, tekniskt och affärsmässigt intresse, vilket är av största vikt för att skapa förtroende hos kunder och kunna se helheten i vad som skapar värde för kunden.
Det är ett krav att du har erfarenhet av att jobbat mot större kunder och haft liknande ansvar sedan tidigare, som att leda och motivera investeringar eller nya tekniker inför beslutsfattare.
Det är även meriterande om du har erfarenhet ifrån butiksbranschen eller mot IT Bolag där många av Acons kunder är verksamma.
Det är även meriterande om du har kunskaper inom ITIL, ISO 20000 eller ISO 27000.
Det är en bonus om du har ett eget etablerat nätverk från IT-marknaden mot butikskedjor eller medelstora företag som behöver en outsourcad IT-avdelning.
Vi ser att du är drivs av hög kundnöjdhet och leveransprecision.
Vi söker dig som är tydlig, stabil, noggrann och tar stort eget ansvar.
Vi vill att du drivs av att se förbättringar i ditt vardagsarbete och mot kund.
Du är bra på att samarbeta, är flexibel, stresstålig och har förmågan att se helhetsperspektiv.
Stor vikt läggs vid den personliga lämpligheten.

Du delar Acons kärnvärden: Ärlighet, Engagemang, Kvalitet och Ansvar.

Publiceringsdatum
2019-03-21

Profil
MERITERANDE
IT Strategi, Försäljningsvana, Kundansvar
ITIL Foundation
Kundanalys - utveckla kunden inom IT
IT-konsultuppdrag, erfarenhet
Datakommunikation
Språk
Engelska

Arbetsuppgifter
Är du serviceinriktad och sätter alltid kunden i fokus?

Information om tjänsten
Som Service Manager är det din uppgift att ta hand om Acons befintliga eller nya kunder, vilket kan vara företag i miljardklassen.
Du har stenkoll på kundens läge idag och var de är på väg.
Du ingår i ett team med andra Service Managers där ni hjälper varandra att utveckla kunderna och vår leverans.
Du tillsammans med tekniskt ansvarig för kunden bildar kundteamet och tillsammans sköter ni den primära kontakten med kunden.
Du bevakar vår leverans dagligen - vi kallar det vardagskoll.
Din kontakt med kunden sker med utsedd kontaktperson och du hjälper kunden tillsammans med tekniskt ansvarig att utveckla deras IT på strategisk nivå.
Din roll innefattar även ett ekonomiskt ansvar där du säkerställer att kunden är lönsam och håller kunden informerad om Acons eller 3:e parts lösningar och tjänster som skapar högt värde.
Ditt ansvar är även att sköta åter, mer och nyförsäljning på kunden genom nya funktioner, tjänster och produkter. SLA uppfyllnad eller tvist hamnar också under ditt ansvar.
Acon levererar rätt IT med maximalt värde till sina kunder och vi jobbar som partners tillsammans med våra kunder.

Du arbetar dagligen i Acons ramverk för ärendehantering.

Vanliga uppgifter du gör i vardagen:
• Regelbundna avstämningar med kund, via telefon, videokonferens eller fysiska möten
• Rådgivning av kunden så att de genom IT får en positiv affärs och teknisk utveckling med befintliga, nya tjänster och produkter.
• Vardagskoll - Överblick och koll på att kundens ärenden hanteras enligt förvänta internt och mot 3:e part. Uppfyllande av SLA.
• Analysera och ge förslag på tekniska förbättringar hos kund
• Förnya och sälja in nya avtal, tjänster och produkter.
• Sammanställa och rapportera ärenden för kund och analysera förbättringsmöjligheter.
• Regelbunden kontakt med kund vad gäller stöd, reklamation och utveckling
• Påvisa inom vilka områden Acon tillför och tillfört värde för kunden.
Du arbetar dagligen i Acons ramverk för ärendehantering.

Om anställningsvillkoren

Anställningsform: Acon tillämpar normalt provanställning.
Individuell lönesättning tillämpas.
Tillträde: Enligt överenskommelse.
Plats: Lycksele, Umeå eller Stockholm

Om Oss
Vi på Acon arbetar för att ha kul och utvecklas, men vi är också riktigt duktiga på det vi gör! Vi söker dig som verkligen gör allt för att leva upp till kunds förväntan på de tjänster som vi levererar. Du kommer att jobba i nära kontakt med befintliga och nya kunder. Du älskar att vara spindeln i nätet som jobbar i nära dialog med kund och mot vår organisations olika team för att säkerställa att vår leverans görs med hög precision och enligt avtal.

Din resa hos oss börjar med vår inskolning, där får du lära känna Acon och dina kollegor.

Acon är idag 44 st anställda och vi har kontor i Lycksele, Umeå och Stockholm. Acon ser positivt på kvinnliga sökanden och det finns ett uttalat mål att öka jämställdheten på företaget.

www.acon.se

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-04-20
Ange följande referens när du ansöker: Service Manager

Företag
Acon AB Stockholm

Kontorsadress
Klarabergsgatan 29

Jobbnummer
4684000

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Acon AB Stockholm

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Acon AB Stockholm: