Service Manager - Kundansvarig

Acon AB Lycksele / Datajobb / Umeå
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla datajobb i Umeå, Vännäs, Nordmaling, Vindeln, Robertsfors eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Acon AB Lycksele i Umeå, Lycksele, Stockholm eller i hela Sverige

Är du serviceinriktad och sätter alltid kunden i fokus?

Information om tjänsten
Som Service Manager är det din uppgift att ta hand om Acons befintliga eller nya kunder, vilket kan vara företag i miljardklassen. Du har stenkoll på kundens läge idag och var de är på väg. Du ingår i ett team med andra Service Managers där ni hjälper varandra att utveckla kunderna och vår leverans. Du tillsammans med tekniskt ansvarig för kunden bildar kundteamet och tillsammans sköter ni den primära kontakten med kunden. Du bevakar vår leverans dagligen - vi kallar det vardagskoll.
Din kontakt med kunden sker med utsedd kontaktperson och du hjälper kunden tillsammans med tekniskt ansvarig att utveckla deras IT på strategisk nivå.
Din roll innefattar även ett ekonomiskt ansvar där du säkerställer att kunden är lönsam och håller kunden informerad om Acons eller 3:e parts lösningar och tjänster som skapar högt värde. Ditt ansvar är även att sköta åter, mer och nyförsäljning på kunden genom nya funktioner, tjänster och produkter. SLA uppfyllnad eller tvist hamnar också under ditt ansvar.
Acon levererar rätt IT med maximalt värde till sina kunder och vi jobbar som partners tillsammans med våra kunder.

Vi söker dig som har:

Har hög servicenivå, tekniskt och affärsmässigt intresse, vilket är av största vikt för att skapa förtroende hos kunder och kunna se helheten i vad som skapar värde för kunden. Det är ett krav att du har erfarenhet av att jobbat mot större kunder och haft liknande ansvar sedan tidigare, som att leda och motivera investeringar eller nya tekniker inför beslutsfattare. Det är även meriterande om du har erfarenhet ifrån butiksbranschen där många av Acons kunder är verksamma. Det är även meriterande om du har kunskaper inom ITIL, ISO 20000 eller ISO 27000. Det är en bonus om du har ett eget etablerat nätverk från IT-marknaden mot butikskedjor eller medelstora företag som behöver en outsourcad IT-avdelning.
Vi ser att du är drivs av hög kundnöjdhet och leveransprecision. Vi söker dig som är tydlig, stabil, noggrann och tar stort eget ansvar. Vi vill att du drivs av att se förbättringar i ditt vardagsarbete och mot kund. Du är bra på att samarbeta, är flexibel, stresstålig och har förmågan att se helhetsperspektiv. Stor vikt läggs vid den personliga lämpligheten.
Du delar Acons kärnvärden: Ärlighet, Engagemang, Kvalitet och Ansvar.

Du arbetar dagligen i Acons ramverk för ärendehantering.

Vanliga uppgifter du gör i vardagen:
• Regelbundna avstämningar med kund, via telefon, videokonferens eller fysiska möten
• Rådgivning av kunden så att de genom IT får en positiv affärs och teknisk utveckling med befintliga, nya tjänster och produkter.
• Vardagskoll - Överblick och koll på att kundens ärenden hanteras enligt förvänta internt och mot 3:e part.
• Analysera och ge förslag på tekniska förbättringar hos kund
• Förnya och sälja in nya avtal, tjänster och produkter.
• Sammanställa och rapportera ärenden för kund och analysera förbättringmöjligheter.
• Regelbunden kontakt med kund vad gäller stöd, reklamation och utveckling
• Påvisa inom vilka områden Acon tillför och tillfört värde för kunden.

Vi söker dig som har:

Har hög servicenivå, tekniskt och affärsmässigt intresse, vilket är av största vikt för att skapa förtroende hos kunder och kunna se helheten i vad som skapar värde för kunden. Det är ett krav att du har erfarenhet av att jobbat mot större kunder och haft liknande ansvar sedan tidigare, som att leda och motivera investeringar eller nya tekniker inför beslutsfattare. Det är även meriterande om du har erfarenhet ifrån butiksbranschen där många av Acons kunder är verksamma. Det är även meriterande om du har kunskaper inom ITIL, ISO 20000 eller ISO 27000. Det är en bonus om du har ett eget etablerat nätverk från IT-marknaden mot butikskedjor eller medelstora företag som behöver en outsourcad IT-avdelning.
Vi ser att du är drivs av hög kundnöjdhet och leveransprecision. Vi söker dig som är tydlig, stabil, noggrann och tar stort eget ansvar. Vi vill att du drivs av att se förbättringar i ditt vardagsarbete och mot kund. Du är bra på att samarbeta, är flexibel, stresstålig och har förmågan att se helhetsperspektiv. Stor vikt läggs vid den personliga lämpligheten.
Du delar Acons kärnvärden: Ärlighet, Engagemang, Kvalitet och Ansvar.

Vi på Acon arbetar för att ha kul och utvecklas, men vi är också riktigt duktiga på det vi gör! Vi söker dig som verkligen gör allt för att leva upp till kunds förväntan på de tjänster som vi levererar. Du kommer att jobba i nära kontakt med befintliga och nya kunder. Du älskar att vara spindeln i nätet som jobbar i nära dialog med kund och mot vår organisations olika team för att säkerställa att vår leverans görs med hög precision och enligt avtal.

Din resa hos oss börjar med vår inskolning, där får du lära känna Acon och dina kollegor.

Acon är idag 38st anställda och huvudkontoret ligger i Lycksele. Kontor finns även i Umeå och Stockholm. Acon ser positivt på kvinnliga sökanden och det finns ett uttalat mål att öka jämställdheten på företaget.

www.acon.se

Varaktighet, arbetstid
Anställningsform: Acon tillämpar normalt provanställning. Individuell lönesättning tillämpas. Tillträde: Enligt överenskommelse. Plats: Lycksele, Umeå eller Stockholm.

Publiceringsdatum
2018-12-19

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-01-13
Ange följande referens när du ansöker: Service Manager

Kontakt
Anders Kyrk anders.kyrk@acon.se 0950-277 18

Företag
Acon AB Lycksele

Adress
Acon AB Lycksele
Norra Torggatan 12
92131 LYCKSELE

Kontorsadress
Norra Torggatan 12

Jobbnummer
4520278

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Acon AB Lycksele

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Acon AB Lycksele: