Service koordinator Power Systems med placering i Göteborg

Zeppelin Sverige AB / Kulturjobb / Mölndal
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla kulturjobb i Mölndal, Göteborg, Partille, Härryda, Kungsbacka eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Zeppelin Sverige AB i Mölndal, Göteborg, Härryda, Kungälv, Uddevalla eller i hela Sverige

Vi fortsätter att växa och nu söker vi en utåtriktad och engagerad service koordinator med placering i Göteborg. Har du den lyhördhet och engagemang som krävs för att skapa service utöver det vanliga? Då kan du vara vår nästa kollega!

Publiceringsdatum
2020-11-09

Arbetsuppgifter
I rollen leder du från kontoret den dagliga verksamheten främst genom fördelning och planering av uppdrag baserade på olika serviceförfrågningar från kund. Du är en viktig länk i både den interna och externa kommunikationen, där målsättningen är att förstå och tillgodose kundens behov. Stort fokus ligger på att planera och fördela uppdrag på både lång och kort sikt. Utifrån kundförfrågan tar du fram offertunderlag och koordinerar rätt Servicetekniker med rätt uppdrag i rätt tid runt om i Sverige. Du skapar även serviceordrar, bidrar med fakturering och schemalägger i vårt planeringsverktyg. Du rapporterar till Service Manager Power Systems.
Vi söker dig som brinner för service och hartidigare arbetslivserfarenhet inom koordinering och/eller annan form av ledning och administration. Vi ser gärna att du har en eftergymnasial examen (såsom YH-, kandidatexamen eller motsvarande), gärna innehållande kommunikation/projektledning. Då det för tjänsten är avgörande att kommunikationen är tydlig både internt i organisationen och externt med svenska men också internationella kunder så är skriftliga och muntliga kunskaper i svenska och engelska ett krav. För att lyckas i rollen ser vi också att du har erfarenhet av att arbeta i IT-system. Meriterande för tjänsten är tidigare erfarenheter av att leda team i någon form (professionellt eller privat), samt kunskaper inom mekanik och elektronik.
Dina personliga egenskaper är något vi kommer att lägga stor vikt vid. Du kommer att ha ett team av Servicetekniker som du ska samordna till olika uppdrag och du bör du vara en god kommunikatör och relationsbyggare för att lyckas i arbetsrollen. Eftersom många serviceuppdrag pågår parallellt är det också viktigt att du är kund-/serviceinriktad och kan hålla en pågående dialog med flera kunder och koordinera olika uppdrag samtidigt. Vi ser dig som en strukturerad person som trivs med att arbeta i klarlagda processer, men även att du på ett självgående, lösningsorienterat och snabbt sätt kan planera om vid behov.
Låter detta som en tjänst för dig?Sök då tjänsten snarast, men senast 2020-11-15. Vår ambition är att tillsätta tjänsten omgående, urval och intervjuer kan därför påbörjas under ansökningstiden.
I denna rekrytering arbetar vi med tester, vilket kan komma att skickas till dig om du går vidare i processen.
Kontaktperson:Rade Stajcic, 0761-390696, rade.stajcic@zeppelin.com

Varaktighet, arbetstid
Heltid

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-11-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Zeppelin Sverige AB

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "143766".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Zeppelin Sverige AB (org.nr 559209-9971)

Jobbnummer
5437329

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Zeppelin Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Zeppelin Sverige AB: