Service Desk-tekniker sökes till internationell kund (Skift)

Human IT-Consulting Sverige AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Human IT-Consulting Sverige AB i Stockholm, Solna, Sollentuna, Södertälje, Strängnäs eller i hela Sverige

Är du en positiv lagspelare som älskar att erbjuda tekniskt stöd av hög kvalitet? Vi letar nu efter Service Desk-tekniker för att ansluta till vår kunds team i Stockholm.

Som Service Desk-tekniker kommer du att tillhöra Service Desk-avdelningen i Stockholm. Du kommer att hjälpa kundens anställda (och ibland gäster) med IT-, nätverks- och systemrelaterade frågor. Stöd kommer att ges till kollegor men också som en walk-in-funktion på kontoret. Du kommer att arbeta med support via telefon, i ärendehanteringsystemet ServiceNow och ansikte mot ansikte.

Förutom traditionellt supportarbete kommer du att ha möjlighet att delta i olika projekt, arbeta med förbättringar och ta ansvar för ett större system tillsammans med systemägare.

Vi letar efter Service Desk-tekniker som är intresserade av att arbeta skift, inklusive dagtid, kvällar och nattskift.

Huvudsakliga aktiviteter:

Säkerställa en hög nivå av kundservice och stöd till kollegor och gäster.
Registrera inkommande samtal i ITSM Tool (ServiceNow) och utföra diagnostik och lösa med hjälp av kunskapsbasartiklar och workaround.
Ta ägarskap och se till att användaren hålls informerad om framstegen i felet och systemet uppdateras regelbundet.
Samarbeta med andra specialister eller IT Service Managers för att lösa mer utmanande och tidskrävande fall.
Eskalera till Incident Manager enligt Incident management-processen.
Samarbeta med andra avdelningar inom IT för att skapa problemfall och hjälpa kollegor med felsökning.
Hjälp på plats med nya öppningar och omvandlingar.
Arbeta med fantastiska människor.

Du har förmodligen:

• Erfarenhet av att arbeta inom teknisk supportfunktion/service desk.

• Erfarenhet av att stödja PC och Microsoft-miljöer.

• Stor förståelse för nätverk.

• Kunskap om ITIL-ramverket.

• Erfarenhet av ett eller flera ärendehanteringsystem (vi använder ServiceNow).

• Utmärkta kommunikationsfärdigheter.

• Full arbetskompetens i svenska och engelska.

• Meriterande: Erfarenhet av Opera, Simphony.

• Meriterande: Tidigare erfarenhet av att arbeta med Azure AD.

• Meriterande: Utbildning inom IT-området.

Du är förmodligen:

• Lösningsorienterad - där du tar egna initiativ och kommer med lösningsförslag för att komma framåt i ditt arbete
• Samarbetsvillig och kommunikativ - där du är vass på att skapa och underhålla kundrelationer samtidigt som du samarbetar väl med kollegor i teamet
• Strukturerad - där du kan planera och lägga upp ditt arbete på ett noggrant och strukturerat sätt

Human IT

Human IT handlar om att göra saker lite annorlunda, att på riktigt sätta våra anställda i fokus. Vi växer tillsammans och värdesätter engagemang och ambition. För oss är det viktigt att du får chansen att vara med och påverka vägen framåt.

I utbyte erbjuder vi kompetens- och karriärutveckling genom varierande och utmanande uppdrag. Vi är inte branschinriktade och kan därför erbjuda en fantastisk variation bland uppdragen för dig som konsult. Självklart ser vi till att du får rätt utbildning och vi är väl medvetna om att det är det livslånga lärandet som bygger vår framgång.

Tillsammans skapar vi framtiden

• Tillsvidareanställning med fast månadslön
• Kollektivavtal
• Vi tillämpar sex månaders provanställning, inklusive friskvårdsbidrag
• Utvecklingsplan
• Hälsoförsäkring + pension
• Rabatt på SATS
• Konsultstyrelse
• Förskottssemester

Start: Omgående med hänsyn till uppsägningstid och när säkerhetskontroll är genomförd. Uppdraget är på heltid och är tillsvidare.

Plats: Stockholm.

Ansökan: Vi rekryterar löpande. Så skicka in din ansökan redan idag!

Human IT arbetar tillsammans med Great Place To Work för att vi skall bli Sveriges bästa arbetsplats.

Certifierade med toppbetyg!

Och förresten:

Som en aktiv del i ett samhälle med kulturell och social mångfald är Human IT's ambition att präglas av inkludering och bred representation, samt vara en arbetsplats med lika möjligheter för alla. Human IT anställer, bibehåller, befordrar och i övrigt behandlar alla medarbetare och kandidater efter erfarenhet, kvalifikationer och kompetens, oavsett kön, religion, ursprung, ålder, sexuell läggning, könsidentitet eller funktionsvariationer.

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-08-04
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Human IT-Consulting Sverige AB (org.nr 556542-0550), https://www.humanit.se/

Arbetsplats
Human IT

Kontakt
Izabella Cardestål
izabella.cardestal@humanit.se

Jobbnummer
8477343

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Human IT-Consulting Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Human IT-Consulting Sverige AB: