Service Desk-medarbetare till Evry i Riga

Adecco Sweden AB / Supportteknikerjobb / Örebro
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Örebro, Kumla, Hallsberg, Nora, Lindesberg eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Örebro, Kumla, Hallsberg, Nora, Lindesberg eller i hela Sverige

Vill du få möjlighet att arbeta hos en av Nordens tyngsta och mest erfarna IT-aktör på marknaden? Vill du jobba utomlands i ett par år och utveckla både dina IT kunskaper och din arbetslivserfarenhet? Då har vi jobbet för dig!

Just nu söker vi ett flertal svensktalande Service Desk-medarbetare som vill flytta över till Riga!

Att jobba på Evry Latvia

EVRY är Nordens näst största IT-tjänsteföretag. Genom 10 000 medarbetare levererar EVRY dagligen IT-tjänster från 50 städer i Norden till ungefär 14 000 kunder i såväl offentlig sektor som det privata näringslivet.

Nu ger vi dig möjligheten att arbeta på EVRY i Lettland kundsupport center som erbjuder olika nivåer av service desk support till våra Nordiska kunder. Här kommer du arbeta med ett gäng unga ambitiösa och energiska personer som har ett stort intresse av IT. Många av oss talar ett skandinaviskt språk. Vårt team är en internationell mix, vi kommer bla från Sverige, Norge och Indien.

Hur ser din arbetsdag ut

Som Service Desk-medarbetare ansvarar du för att tillhandahålla teknisk support via telefon och e-post till slutanvändare i Norden. Dina arbetsuppgifter innefattar IT-problem av varierande svårighetsgrad rörande nätverk, printer, server och applikation. Även klientsupport, behörighetsadministration i Active directory och Exchange och support i MS Office är något du dagligen jobbar. Du bör även ha kunskaper i både hård- och mjukvara, kringutrustning och skrivare. Här jobbar vi alltid i team och i ditt team kommer det att finnas kompetenta och hjälpsamma kollegor som med kunden i fokus och ger 110% av sin positiva energi.

Vem trivs här?

Har du ett brinnande intresse för IT och problemlösning samt har förmågan att arbeta strukturerat, snabbt och effektivt? Då har du stora chanser att trivas hos oss! Om du dessutom beskriver dig själv som en initiativrik, ansvarsfull och ödmjuk person som ser till kundens bästa i alla lägen och kan erbjuda smarta lösningar med ett positivt bemötande, då är jobbet ditt!

Du behöver tala svenska och engelska obehindrat. Vi ser gärna att du har utbildning inom IT och/eller arbetslivserfarenhet av telefonsupport sedan tidigare. Kunskaper inom officepaketet/exchange, mjuk- och hårdvara samt kunskaper inom Active Directory ger dig bra förutsättningar för att göra succé hos oss. Men det viktigaste är att du har ett brett tekniskt intresse, är serviceinriktad och en stark vilja att lära dig mer. Du är också nyfiken på vad Riga har att erbjuda eftersom arbetet innebär flytt över Östersjön.

Vad erbjuder vi

Här erbjuder vi dig möjligheten att arbeta och utvecklas inom service och IT support i ett sammansvetsat team kombinerat med tjusningen av att upptäcka ett annat land och en ny kultur. En långsiktig anställning i Baltikums största stad. Givetvis ingår en grundlig introduktion där en fadder utses för stöd och support i ditt arbete.

Så vänta inte, sök redan i dag!

Rekryteringsprocessen sköts från Adecco kontoret i Örebro. Har du några frågor är du välkommen att kontakta Rekryteringskonsult Helena Faring tel 019-760 71 06 eller Lina Svensson tel 019-760 71 07. Tillsättning av tjänsterna kommer att ske under september månad.

Publiceringsdatum
2013-08-01

Arbetstider och omfattning
Heltid/tillsvidare

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Ansöker gör du genom att använda länken nedan.
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Helena Faring 019-760 71 06

Företag
Adecco Sweden AB

Adress
Adecco Sweden AB
Gustavsviksvägen 7
70230 ÖREBRO

Jobbnummer
1615902

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB: