Service Desk-agent med brinnande intresse för IT

Joblink Norden AB / Supportteknikerjobb / Malmö
2014-10-20
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Service Desk-agent med brinnande intresse för IT" (publicerad 2015-01-09) ⬅️


Visa alla supportteknikerjobb i Malmö, Burlöv, Lomma, Staffanstorp, Vellinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Joblink Norden AB i Malmö, Lomma, Vellinge, Lund, Trelleborg eller i hela Sverige

Just nu söker vi Service Desk-agent för kommande uppdrag ute hos kund.

Joblink har lång erfarenhet av rekrytering och bemanning av kvalificerade tjänster, och en lång rad goda referenser. Vi är ett lite mindre företag och betydligt mer personliga i vårt arbetssätt. Det ska vara enkelt och trevligt för både kandidater och företag att jobba med oss, samtidigt som vi garanterar högsta kvalitet genom hela processen. Vi agerar främst i Öresundsregionen, men även utanför detta område om det behövs för specifika önskemål.

Publiceringsdatum
2014-10-20

Dina arbetsuppgifter
Som Service Desk-agent arbetar du med att ge support till användare via telefon och mail. Service desken utgörs av en kombinerad 1st och 2nd Line, där ambitionen är att kunna lösa ärenden redan vid första kontakt. För att kunna briljera i rollen som Service Desk-agent är det viktigt att du kan hålla ett högt tempo, utan att förlora kvalitén i ditt arbete. Administrativa uppgifter så som dokumentation är naturliga inslag i det dagliga arbetet.

Vi erbjuder!:

Tillträde: För kommande behov, enligt ök.

Omfattning: 100 %

Placering: Malmö

Uppdraget ingår i vår bemanningsverksamhet, vilket innebär att du kommer att vara anställd av Joblink AB och arbeta ute hos uppdragsgivaren. Bli en del av vårt framgångsrika konsultteam!

Vi söker dig som::

• Drivs av ett stort IT-intresse! Detta intresse går som en röd linje genom dina erfarenheter. Du inser att det alltid finns mer att lära, och denna möjlighet till utveckling gör dig ännu mer motiverad.

• Är lyhörd! Du har förmågan att lyssna och förstå kundens problematik. Du kan dessutom använda denna lyhördhet för att anpassa din hjälp efter den specifika kunden. Oavsett vilken nivå av IT-förståelse kunden har, är du flexibel och skräddarsyr samtalet efter den specifika kunden.

• Värdesätter god service! Kanske är du den som vänner och släkt vänder sig till när datorn eller mobilen strular, lika mycket på grund av din kompetens som ditt prestigelösa sätt. Du är tillmötesgående i ditt arbete, och ser ett värde i att vara hjälpsam.

• Är uthållig! Att arbeta i en Service Desk innebär ett högt tempo, där du måste klara av att ge varje enskild kund god service samtidigt som man som grupp arbetar för att hålla SLA-nivåer. Vi söker därför dig som kan arbeta med uthållighet och som genomsyras av ett professionellt lugn.

I övrigt så tror vi att du har någon form av utbildning inom IT, gärna en KY-utbildning. Du har dessutom faktisk erfarenhet av att arbeta i en Service Desk och trivs i en sådan roll. Du har kunskaper i Ärendehantering, Felsökning, Citrix, Exchange samt Kommunikation/Nätverk TCP/IP, DNS, DHCP samt AD.

Ansökan::

Vänta inte med din ansökan. Besök vår hemsida och skicka in din CV redan idag. Vi jobbar med löpande urval!

Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Disa Fanto Börjesson disa.borjesson@joblink.se , 0766-77 53 36 alt Mathilda Wasting mathilda.wasting@joblink.se 0723 65 34 20

Arbetstider och omfattning
Fastlön Tillsvidare

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-11-20
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Mathilda Wasting 0723-653420

Företag
Joblink Norden AB

Adress
Joblink Norden AB
Södergatan 14
21134 Malmö

Kontorsadress
Södergatan 14 21134 Malmö

Jobbnummer
2036714

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Joblink Norden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Joblink Norden AB: