Service Desk tekniker till företag inom IT-drift

Bravura / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bravura i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Om Bravura:
Bravura är bemannings- och rekryteringsföretaget för akademiker i början av karriären och för dig som är mer erfaren. Vi erbjuder extrajobb och rekryteringar inom hela tjänstemannaområdet. Sedan starten 2008 har vårt fokus legat på tjänster inom IT/Teknik och detta är fortfarande vårt största område.

Publiceringsdatum
2011-05-10

Företaget
Bravura söker för kunds räkning en Service Desk tekniker till kontoret i Sollentuna, Stockholm. Företaget arbetar med bra och kostnadseffektiv IT-drift när kunden önskar att outsourca delar eller hela driften. Driften innefattar allt från en enskild server till att hjälpa företag med att outsourca mer verksamhetskritiska applikationer. Vår kund har många års erfarenhet av alla typer av IT-drift och har byggt några av Sveriges mest avancerade och effektiva driftcentraler. Företaget är idag verksamt i Danmark, Sverige och Finland och har cirka 250 anställda, varav 190 av dessa är drifttekniker.
Låter det här som något för dig? Ansök idag!

Dina arbetsuppgifter
Som Service Desk tekniker hos vår kund kommer du att arbeta på en supportavdelning där det idag arbetar två personer. I rollen kommer du ansvara för att ta emot inkommande felärenden per telefon och mail. Alla tekniska ärendens tas emot av supporten där de registreras enligt gällande rutiner. Mer avancerade ärenden som supporten inte kan behandla skickas vidare till 2nd eller 3rd line support i Danmark. Du kommer även hjälpa företagets kunder med övervakning och underhåll av aktiva servrar samt se till att hemsidan är uppdaterad och att det finns uppdaterade guider på supportsidan.

Kvalifikationer
Teknisk profil
Vi söker dig som har någon relevant utbildning inom IT eller systemvetenskap. Vi ser gärna att du har grundläggande teknisk kompetens och en förståelse för hur serverlösningar är uppbyggda. Det viktigaste är att du har ett brinnande intresse av IT. Har du tidigare arbetat med Windows Server 2008 ses detta som meriterande.
Vem är du?
Som person söker vi dig som är driven, positiv och service-minded. Du är en person som är duktig på att kommunicera och bemöta kunder. Du ska trivas på ett företag där klimatet är högt i tak och där du får vara med och påverka. Det är viktigt att du kan hantera stress och att du arbetar med kvalitet inte kvantitet
Vi rekommenderar dig att söka tjänsten snarast då vi arbetar med ett löpande urval till tjänsten.
Övrig information:
Start: Omgående
Omfattning: Heltid
Lön: Enligt avtal
Kontakt: Elin Fagerstedt
Sökord: Servicedesk, servicedesk, service desk, service desk, heltid, heltid, sollentuna, sollentuna.

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2011-06-09
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
Elin Fagerstedt

Företag
Bravura

Adress
Bravura
Hornsgatan 172
11728 Stockholm

Jobbnummer
928005

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bravura

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bravura: