Service Desk Support Till Företag Inom Private Equity
Ryska Posten Bemanning / Supportteknikerjobb / Stockholm
2018-08-09
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Service Desk Support Till Företag Inom Private Equity" (publicerad 2018-08-21) ⬅️
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Ryska Posten Bemanning i Stockholm,
Solna,
Sundbyberg,
Danderyd,
Järfälla eller i
hela Sverige Ryska Posten Bemanning söker för en kunds räkning en Service Desk Support som vill vara en del av deras framgång. Tjänsten är på heltid med start så snart som möjligt. Ryska Posten Bemanning är ett personligt bemanningsföretag som arbetar med uthyrning och rekrytering främst inom yrkesområdena kontor och administration. Ryska Posten Bemanning riktar sig mot företag som värdesätter god service och möjligheten att arbeta med duktiga och lösningsorienterade människor. Vi levererar alltid högsta möjliga service och ställer därför stora krav på våra medarbetares flexibilitet, vilja, hjärta och engagemang.
OM TJÄNSTEN
Vår kund är ett globalt investmentbolag med kontor i Stockholm, Frankfurt, London, Luxemburg och Jersey. Just nu söker man till sitt kontor i Stockholm en Service Desk Support som kan bli en del av ett team som arbetar med IT-support mot företagets interna medarbetare. Du kommer vara stationerad i centrala Stockholm i ljusa vackra lokaler och rapportera till företagets IT-ansvarig i Stockholm samt Service Delivery Manager i Tyskland. Denna roll kräver en högt motiverad initiativtagare med ett brett utbud av erfarenheter och färdigheter. Du kommer tillsammans med företagets Service Desk Support-team vara kontaktperson för företagets 90+ lokala användare. Den roll kommer också att omfatta externt stöd för ytterligare 230+ användare som omfattar företagets andra kontor i London, Frankfurt, Köpenhamn, Milano, Jersey, NYC, Luxemburg, Oslo, Helsingfors och Shanghai.
Den primära funktionen av rollen är Service Desk Support, men kan även fungera som projektstödfunktion då företaget fortsätter att utveckla. Arbetsuppgifterna innefattar då även implementera nya teknologier och upprätthålla vår nuvarande miljö.
ANSVARSOMRÅDEN:
• 1:a och 2:e nivå stöd företagets totalt 330+ användare som är både lokalt och fjärrbaserade
• Hantera incidenter och förfrågningar inom SLA med hjälp av vårt helpdesk ticketing system
• Dagliga uppgifter inkluderar till exempel: installera och felsöka användarhårdvara, hantera programvaruproblem, behandla användaruppgifter och åtkomsträttigheter samt stöd för mobila enheter
• Användarstöd och utbildning för Microsoft Office-applikationer
• Hantera och stödja videokonferensmöten från ett IT-perspektiv
• Delta i off-site-aktiviteter som årsstämma, där du kommer arbeta som en del av eventteamet för att ge IT-stöd till användare under arrangemanget
• Projektstöd efter behov
• Leverantörsansvar
VI SÖKER DIG SOM:
• Är mycket motiverad, mogen, engagerad och dedikerad för att snabb och kvalitativt finna lösning på alla utmaningar som kan uppstå
• Strukturerad med hög arbetsmoral kombinerat med en förmåga att ta egna initiativ, bra organisatoriska färdigheter, självständighet samt kunna vara en del av ett team som befinner sig över ett stort geografiskt område
• Har ett professionellt, serviceinriktat tillvägagångssätt samt har god kommunikationsförmåga och en vilja att söka kontakt för att nyttja din sociala förmåga
• Tidigare erfarenhet som Service Desk Support inom Private Equity, Corporate Finance eller liknande
• Förmåga att tänka kreativt och analytiskt för att lösa IT-problem
• Gärna delar med sig av erfarenheter för att gynna teamet och öka effektiviteten
ERFARENHET VI GÄRNA SER DU HAR:
• Formella IT-utbildning/Industricertifieringar, det kan vara A +, N + och/eller MCTS / MCITP, ITIL Foundation
• Sammanlagt minst 2-3 års erfarenhet av Service Desk/Operations inom IT
• God inblick i Netwerk, Veiligheid, Infrastruktur och Cloud-miljöer
• Erfarenhet av Desktop Lifecycle Management Systems, helst SCCM
• Erfarenhet av Citrix-miljö eller liknande
• VC Systems support, gärna Cisco
• Stark förståelse av Windows 10 och Office 2016, O365
• Bred erfarenhet av att installera och konfigurera bärbar dator och skrivarutrustning
• Mobilenhet(OS)-installation och användarstöd via en MDM-lösning som AirWatch
• Erfarenhet av att driva incident, förfrågningar och förändringar inom en ITIL-kontrollerad miljö
• God skriftlig och muntlig kompetens på både svenska och engelska
• Vilja att resa över flera europeiska länder
ÖVRIG INFORMATION
Sök tjänsten genom att klicka på Ansök nedan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.
Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på
rekrytering@rpbemanning.se.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse
Publiceringsdatum2018-08-09ErsättningLön enligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-09-10
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktSvante Larsson
svante.larsson@rpbemanning.seFöretagRyska Posten Bemanning
AdressRyska Posten Bemanning
Sandhamnsgatan 63
11528 Stockholm
KontorsadressSandhamnsgatan 63, Stockholm
Jobbnummer 4281702
Observera att sista ansökningsdag har passerat.