Service Desk Specialists
Aditro AB / Supportteknikerjobb / Norrköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Norrköping,
Söderköping,
Finspång,
Linköping,
Katrineholm eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Aditro AB i Norrköping,
Sundbyberg,
Växjö,
Malmö,
Skellefteå eller i
hela Sverige Aditro är ett ledande tjänsteföretag inom HR-, löne- och ekonomiförvaltning. Med våra lösningar stöttar vi våra kunder i utvecklingen och driften av sina processer för att skapa en enklare jobbvardag. Tusentals kunder både inom den privata och den offentliga sektorn litar på vårt innovativa och omfattande utbud. Våra kunder betjänas av över 1 300 skickliga Aditro-proffs i Sverige, Finland, Norge, Danmark och Estland. Efter ett halvt sekel av nordiskt ledarskap med lösningar inom personal- och ekonomiförvaltning har vi på Aditro den breda kunskapen och erfarenheten som krävs för att hjälpa dig förenkla din jobbvardag så att du kan koncentrera dig på din kärnverksamhet. Besök
www.aditro.seService Desk är avdelningen som våra kunder möter i kontakt med Aditro. Vårt arbete innebär att ge värde för vår kund i och med att leverera ett snabbt mottagande, registrering, lösning och uppföljning under ärendets livscykel. Service Desk ansvarar även för att kunna ge support i våra system och våra produkter. Service Desk Sverige består av två team och ca 20 medarbetare som är placerade i Norrköping och Sundbyberg. Vi är ett glatt gäng som bemöter våra kunder både via telefon och web. Som Service Desk Specialist är du våra kunders "first point of contact" på Aditro och ger support till chefer, medarbetare och systemförvaltare på våra kundföretag. Du arbetar i nära samarbete med Aditros leveransorganisation för att säkerställa en hög servicenivå och att våra kunders önskemål tillgodoses på bästa sätt.
Dina arbetsuppgifter som Service Desk Specialist:
• First line support till Aditros kunder via olika kanaler som web, telefon och mail
• Support i varierande frågor kopplade till lön, ansökningsprocesser mm.
• Problemlösning, felsökning samt handledning av slutanvändare och kunder i såväl rena applikationsfrågor som i frågor kring hur kunden kan optimera systemens funktionalitet
• Samarbete med andra enheter för att lösa incidenter som inte kan lösas direkt i Service Desk
• Aktivt informera om lyfta fram Aditros erbjudanden för våra kunder och identifiera potentiella nya affärer
Din bakgrund och profil:
Vi söker dig som har något eller några års erfarenhet av arbete i support. Du har en god systemvana och bred teknisk förståelse och vi ser gärna att du har kunskaper om Aditros produktportfölj. Kunskaper inom löne- och ekonomiprocesser ser vi som meriterande, i synnerhet Aditros lönesystem. I grunden har du någon form av eftergymnasial utbildning eller likvärdig erfarenhet inriktad mot Data/IT, PA eller liknande. Goda kunskaper i svenska och engelska i tal såväl som skrift är ett krav. Kunskaper i ytterligare nordiska språk ses som meriterande.
Du har vidare ett stort tekniskt intresse och som person är du driven, kunskapssökande och har god problemlösningsförmåga. Då arbetet innehåller mycket kontakt med kunder krävs det att du är serviceminded, pedagogisk och en relationsskapare. Du har inga problem att hantera att både vara självgående och en god lagspelare.
Du kommer rapportera till Service Desk Team Manager, Sarah Trollhag. Tjänsterna är på heltid och placerade i Norrköping.
För mer information är du välkommen att kontakta Sarah Trollhag, telefon +46104511855.
Facklig representant: Eva Hedberg, Unionen, telefon +46104512611
Vänligen skicka in din ansökan snarast möjligt, dock senast den 28 februari 2013. Ansökningarna handläggs löpande. All ev rekryteringshjälp undanbedes.
Publiceringsdatum2013-02-12Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2013-02-28
Klicka på denna länk för att göra din ansökanAnsökan kan tyvärr inte göras via e-post.
FöretagADITRO AB
AdressADITRO AB
BOX 1102
17222 SUNDBYBERG
KontorsadressLANDSVÄGEN 66
SUNDBYBERG
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 010-4511000
Jobbnummer 1464190
Observera att sista ansökningsdag har passerat.