Service desk personal till SOS Alarm

TNG Group AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos TNG Group AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

TNG Group AB

Till SOS Alarms teknikavdelning söker vi en helpdesk tekniker.

Om uppdragsgivaren
Till SOS Alarms tekniska avdelning söker TNG IT en person till deras Service desk. SOS Alarms mission är att arbeta för ett tryggare samhälle. Deras värdegrund bygger på inlevelseförmåga, unik SOS-kompetens och förmåga att fokusera. Med det arbetar SOS Alarm mot att vara ledande i Europa på tjänster för ett tryggare samhälle.

Förutom huvudkontoret har SOS Alarm 18 SOS-centraler runt om i landet med verksamhet dygnet runt - året om.

Beskrivning av tjänsten
Som helpdesk tekniker kommer du att att ge support till användare inom alla delar av SOS Alarms verksamhet. I arbetet ingår till exempel att ta emot och registrera ärenden, föra dialog med anmälare, genomföra felsökningar, beställningar och informationsspridning samt eskalera ärenden till andra delar av IT-avdelningen. Typen och mängden av ärenden varierar och för att passa för tjänsten bör du vara nyfiken och vara duktig på att ta reda på mer information.

Tjänsten är på heltid och är centralt belägen i Stockholm. Anställningen är hos SOS Alarm och TNG IT ansvarar för rekryteringsprocessen.

Vem är du?
Vi söker dig som är serviceinriktad, pedagogisk och tycker om att arbeta med människor. Du hanterar kunden på ett professionellt och trevligt sätt samtidigt som du klarar av felsökning under stressade situationer.

Som person tar du ansvar för och levererar service av god kvalitet. Du har god datorvana med breda IT-kunskaper. I supportfunktionen hanterar du en stor mängd system och IT-tjänster, därför är en vilja att lära sig nya saker är viktigt.

För denna tjänst krävs att är svensk medborgare och att du uttrycker dig obehindrat i tal och skrift på svenska.

Vidare tror vi att du har erfarenhet:
• av att jobba i ärendehanteringssystem och/eller CRM-system.
• från arbete inom support, kundservice eller callcenter.
• av Microsoft Windows plattformer, t ex Operativsystem, Officepaketet, Active Directory och Exchange.
• har gundläggande ITIL-kunskaper.

Intresserad?
Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringsansvarig Jennie Mannesten, per telefon: 08 - 21 92 05. Ansök snarast då intervjuer sker löpande, tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum. Att ansöka tar endast ett par minuter och du behöver enbart uppge kontaktuppgifter samt bifoga ditt färdiga CV. Följ anvisad länk.

Om TNG IT
Vi är specialiserade på bemanning och rekrytering av IT-kompetens med särskild inriktning mot service desk, support, utveckling, drift och nätverk. Vi arbetar utifrån en unik process som kombinerar styrkorna hos headhuntingföretag och bemanningsföretag för att nå ut till IT-specialister med erbjudanden om uppdrag och anställning hos några Sveriges mest attraktiva företag. TNG är ett av Sveriges snabbast växande företag enligt undersökningen Snabbväxarna 2012. Vi finns representerade med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö , Linköping och Örebro.

Publiceringsdatum
2013-03-13

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2013-05-27
Ange följande referens när du ansöker: 6911
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Jennie Mannesten 08-21 92 05

Företag
TNG Group AB

Adress
TNG Group AB
Västra Järnvägsgatan 15 (Kungsbrohuset)
10132 Stockholm

Jobbnummer
1492895

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från TNG Group AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos TNG Group AB: