Service Desk medarbetare - 1st line IT-support

Örebro kommun / Datajobb / Örebro
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla datajobb i Örebro, Kumla, Hallsberg, Nora, Lindesberg eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Örebro kommun i Örebro, Kumla, Nora, Ljusnarsberg eller i hela Sverige

Inom Örebro kommun pågår ett stort förändringsarbete för att vår service och våra tjänster ska bli digitala, allt för att göra det så enkelt som möjligt för våra medborgare i kontakten med oss. Vill du bidra till att göra vardagen enklare för örebroarna? Hos oss får du ett spännande, stimulerande och utvecklande jobb, välkommen med din ansökan!

Publiceringsdatum
2021-06-18

Om tjänsten
Tjänsterna är vikariat för hantering av 1st-line IT-ärenden under semesterperioden juli - augusti.
Du kommer att hjälpa våra användare med beställningar och felavhjälpning avseende IT-frågor och våra digitala arbetsplatser. Vi arbetar utifrån en ärendehanteringskedja där problem kan åtgärdas direkt i telefon, med fjärrstöd eller med ett på platsen besök.
Arbetet i denna tjänst är koncentrerat till telefonsupport i 1st line.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

• kundsupport via telefon
• dokumentation i vårt ärendehanteringssystem
• felavhjälpning till slutanvändare via telefon eller fjärrstöd
• Informera/handleda användare avseende utrustning och systemstöd
• eskalering av ärenden till 2nd-line / 3rd-line

Kompetenser
• gymnasium med IT- inriktning, alternativt lämplig teknisk utbildning/erfarenhet
• goda kunskaper inom Windows 10
• kunskap om datorer, plattor, nätverk mm
• kunskap om Active Directory, Fjärrstyrning, Office 365

Vi ser att du har hög servicekänsla och intresse för att ge support. Du har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och anstränger dig för att leverera lösningar. Har god kommunikativ förmåga och kan uttrycka dig väl i tal och skrift på både svenska och engelska. Du arbetar bra med andra människor. Lyssnar, kommunicerar och löser konflikter på ett konstruktivt sätt. Du tycker om komplexa frågor. Analyserar och bryter ner problem i sina beståndsdelar och löser komplicerade problem.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Övrigt meriterande

• arbetslivserfarenhet av 1st-line arbete med IT-support
• erfarenhet av ITIL
• kunskap om Sharepoint
• kunskap om OneDrive

Tjänstens omfattning och tillträde
Anställningsform: vikariat

1 juli 2021 - 31 augusti 2021

Sysselsättningsgrad: 100%

Tillträde: enligt överenskommelse

Antal tjänster: 2

Om arbetsplatsen
Tjänsterna är vikariat och placerade tillsammans med Digitaliseringsavdelningens 2nd-line för att upprätthålla en god kundsupport under semesterperioden.

Digitaliseringsavdelningens uppdrag är att utveckla och samordna IT-stödet för att skapa förutsättningar för en enklare vardag genom digitalisering av kommunens service och tjänster. Avdelningen leds av en avdelningschef och fyra enhetschefer, tillsammans utgör de ledningsgruppen för avdelningen. Digitaliseringsavdelningen är en del av Kommunstyrelseförvaltningen vars uppdrag är att leda, styra, följa upp och utveckla kommunen samt erbjuda ett effektivt stöd till alla nämnder och verksamheter.



Övrig information
Läs mer om hur det är att jobba i Örebro kommun på orebro.se/jobb.

Intervjuer kommer att ske digitalt. På orebro.se/jobb/digitalaintervjuer kan du läsa mer om våra digitala intervjuer och hur du kan förbereda dig.

Så ansöker du
Sista ansökningsdag är 1 juli.

Urval och intervjuer kommer ske löpande.

Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-07-01
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Örebro kommun

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Örebro kommun (org.nr 212000-1967), http://www.orebro.se

Arbetsplats
Örebro Kommun

Jobbnummer
5818698

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Örebro kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Örebro kommun: