Service Desk Manager

Koncernkontoret, VGR IT, Support Center, IT Support / Supportteknikerjobb / Mölndal
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Mölndal, Göteborg, Partille, Härryda, Kungsbacka eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Koncernkontoret, VGR IT, Support Center, IT Support i Mölndal, Göteborg, Borås eller i hela Sverige

Västra Götalandsregionen ska bidra till ett gott liv för människorna i Västra Götaland. Koncernkontoret är en del av Västra Götalandsregionen.

Idag arbetar drygt 1200 medarbetare på Koncernkontoret med utveckling av verksamheten och frågor som bland annat rör hälso- och sjukvård, kollektivtrafik, regional utveckling, folkhälsa, mänskliga rättigheter, miljö, kommunikation, ekonomi, HR, inköp och IT. Verksamheten finns på flera orter i Västra Götaland. Uppdraget är att stödja politiska organ inom Västra Götalandsregionen, till exempel regionstyrelsen, och se till att politiska beslut förverkligas. Regiondirektören är tillika förvaltningschef för Koncernkontoret.

VGR IT är Västra Götalandsregionens gemensamma IS/IT-organisation. Våra kunder finns bland annat inom regionens sjukvårdsförvaltningar, Primärvården, Tandvården samt övriga förvaltningar och staber. VGR IT har cirka 540 anställda och har kontor på fyra orter: Borås, Mölndal, Skövde och Vänersborg. VGR IT är inne i en intensiv och utmanande fas som ställer ökade krav på kompetens.

Publiceringsdatum
2016-01-04

Beskrivning
Som Service Desk Manager kommer du ha det operativa ansvaret för funktionen Service Desk.

Du kommer att säkerställa ett professionellt och effektivt bemötande samt hantering av samtliga inkommande ärenden och förfrågningar. Ansvarsområdet innefattar även att samordna funktionens olika team. Samverkar med övriga funktionsansvariga inom VGR IT.

Dina arbetsuppgifter
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är:

•  Att driva och koordinera det operativa arbetet inom Service Desk
• Att mäta, prognostisera och följa upp resurser och aktiviteter inom funktionen
• Att rapportera det dagliga operativa arbetet till enhetens ledning
• Samordna leveransens bemanning för att säkra daglig drift
• Säkra leverans till kund enligt SLA
• Eskaleringsväg för teamledare
• Ansvara för att information och kommunikation till kund och VGR IT finns/underhålls
• Vidmakthålla Service Desk och SPOC-funktionerna
• Att optimera och förbättra arbetet inom funktionen.

Kvalifikationer
Du har relevant högskoleutbildning eller flerårig erfarenhet som bedöms likvärdig. Vi ser gärna att du har erfarenhet av någon form av ledande roll inom en supportorganisation.

Du är strukturerad i ditt arbetssätt, självständig och initiativrik. Du har en mycket god kommunikativ förmåga och lätt för att samarbeta. Du har stor förmåga att bygga och bibehålla relationer och nätverk, både gentemot kunder och internt inom förvaltningen. Du är lyhörd, har hög integritet och är resultatinriktad. Stor vikt kommer att läggas på dina personliga egenskaper. Tjänsten kräver körkort. Arbetet medför resor inom hela Västra Götalandsregionen.

Det är viktigt för oss att du har en helhetssyn samt att du står bakom och kan arbeta utifrån vår värdegrund: Professionalism, Engagemang och Serviceanda.

Övrig information
Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka, där våra medarbetares olikheter berikar och utvecklar verksamheten.

Om Västra Götalandsregionen
Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland.

Så ansöker du
Västra Götalandsregionen ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Västra Götalandsregionen har upphandlade avtal

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Enligt överenskommelse tillsvidareanställning

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-01-25
Ange följande referens när du ansöker: 2016/12
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Erik Westlund, sektionschef 0765-60 88 28
Maria Skoglöf, enhetschef 0705-39 17 71

Facklig kontakt
Vision: Leif Pettersson 0708-27 54 13
Jusek: Stig Holmlund 0709-51 23 45
Sveriges Ingenjörer: Iowan Hedendahl 0708-80 74 90

Företag
Koncernkontoret, VGR IT, Support Center, IT Support

Adress
Koncernkontoret, VGR IT, Support Center, IT Support
Lillhagsparken 5
40544 Göteborg

Kontorsadress
Lillhagsparken 5

Jobbnummer
2599758

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Koncernkontoret, VGR IT, Support Center, IT Support

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Koncernkontoret, VGR IT, Support Center, IT Support: