Service Desk IT-tekniker till Stockholm

GoExcellent Sweden AB / Butikssäljarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla butikssäljarjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos GoExcellent Sweden AB i Stockholm, Solna, Kalmar, Göteborg, Östersund eller i hela Sverige

GoExcellent Group är specialiserat på att driva contact centers i Norden. Med ca 25 miljoner kundkontakter per år, en omsättning på 90 miljoner euro, verksamhet på 13 orter och 2 500 personer på lönelistan har GoExcellent blivit en av de största contact centerspecialisterna i Norden. Bland kunderna finns företag som Canal Digital, Nespresso, VIasat, Fortum, SL, Bonniers och Telia. Huvudkontoret ligger i Solna utanför Stockholm och man har contact centers i bland annat Köpenhamn, Helsingfors och Oslo. Genom att ge våra medarbetare på GoExcellent rätt kompetens, teknologi och processer blir våra kunder mer framgångsrika.

Som Service Desk-tekniker löser du kundens problem över telefon, via vårt ärendehanteringssystem (T3), chat eller e-post. Vid behov uträttar du även viss lokal support på våra kontor i Stockholm.

Du kommer ingå som en del av vår Nordiska Service Desk och ansvara för IT-supporten på vår siter i Stockholm och Solna. Du arbetar i ett Nordiskt team, tillsammans med övriga tekniker inom Service Desk och supportar, oftast på distans, även kunder i de övriga länderna. Till stöd finns både 2:nd och 3:rd line support att eskalera till.

Du är vår önskekandidat om du har följande profil:

IT-kunskaper
Du har relevant bakgrund, gärna erfarenhet från tidigare IT-teknikerarbete, god teknisk förståelse samt ett starkt intresse för IT området. Du har en god förmåga att lösa IT-problem.

Kundfokus
Förmåga att utan prestige sätta kunden i fokus, ingripa snabbt vid problem och förmåga att kommunicera proaktivt med motparten.

Resultatorienterad och stresstålig
Du är resultatorienterad och har förmåga att målmedvetet hjälpa kunden till avslut med de ärenden som kommer in, även under press.

Strukturerad
Du är bra på att samla in information och analysera. Du tar in relevanta faktorer när du planerar och vill utföra arbetet aktivt. Du involvera relevanta parter och agerar därefter effektivt för att komma i mål.

Kunskaper inom teknikområden

Du har kunskaper inom följande områden alternativt ett intresse att lära dig:

• App-V
• Applications support
• Operativsystem
• Grundläggande arbete med AD konton/grupper
• Share Point support
• Grundläggande Exchange
• VPN services
• Mobiltelefon support

Språkkunskaper
Du behärskar finska, svenska och engelska i tal och skrift.

Publiceringsdatum
2012-09-17

Arbetstider och omfattning
Tillsvidareanställning Arbetstiden är förlagd mellan 07:00 - 18:00 och schemaläggs av Service Desk-ledningen. Veckoarbetstiden är 40 timmar, så övertidsarbete kan förekomma. Ibland kan du behöva resa till något av de andra länderna för utbildning eller deltagande i projekt. Stardatum 2012-10-15 eller tidigare. Vi intervjuar löpande Är du intresserad? Tveka inte att skicka in din CV med en beskrivning av hur du kan bidra till att bygga upp vår nya organisation!

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Ansöker gör du genom att använda länken nedan.
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Cecilia Dahlqvist, 08 5451 5967, cecilia.dahlqvist@goexcellent.com
Åsa Jodahl, asa.jordahl@goexcellent.com

Företag
GoExcellent Sweden AB

Adress
GoExcellent Sweden AB
Lindhagensterassen 1
11218 Stockholm

Jobbnummer
1341756

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från GoExcellent Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos GoExcellent Sweden AB: