Service Desk Analyst till AddPro Stockholm

AddPro AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
2022-03-07
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Service Desk Analyst till AddPro Stockholm" (publicerad 2022-05-09) ⬅️


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos AddPro AB i Stockholm, Göteborg, Kristianstad, Helsingborg, Malmö eller i hela Sverige

Som Service Desk Analyst är du problemlösaren som drivs av att lösa utmaningarna som kommer in, och som vill accelerera din IT-kompetens både på bredden och på djupet. Framförallt vill du arbeta på ett framgångsrikt företag med en stark kultur som präglas av prestigelöst lagarbete, hög kompetens och där alla kan påverka.

Om du redan jobbade hos oss skulle tre dagar kunna se ut såhär;

Gårdagen startades med frukost på kontoret tillsammans med dina kollegor följt av en snabb avstämning med gruppens Dispatch som delar ut dagens schema. Det här gör ni varje morgon ör att få bästa möjliga förutsättningar för att lösa dagens uppgifter. Tillsammans med kollegorna tar ni utöver vårt ärendehanteringssystem ServiceNow också emot förfrågningar och felanmälningar via telefon och e-post. Alla ärenden valideras och tillsammans löser ni det ni kan snarast möjligt. Beroende på ärende så felsöker ni och löser problemen via fjärrstyrning av kundens dator och system. Vissa problem är svårare än andra att lösa men det ser du som en rolig och lärorik utmaning. Vid större problem finns det mer seniora kollegor att rådfråga och ibland får ärenden även eskaleras till AddPros OCC team.

Idag börjar du dagen med att se över kön med ärenden, de handlar främst om support inom O365, Email security och Teams. Just idag ringer en kund in som är orolig över phishingmail och eventuellt intrång i sina system. Här är det upp till dig att ställa rätt frågor för att förstå vad som har hänt och vad som behöver göras. I det här fallet kommer ni fram till att inget intrång har skett men för säkerhets skull återställer ni samtliga lösenord och skickar ut information till användarna om förändringarna. Resten av dagen flyter på med frågor om trådlösa möss som krånglar, bildskärmar som inte visar bild och användare som inte kommer åt en specifik mapp på en filserver. Under lunchen tar du och en kollega en promenad längst med vattnet nedanför kontoret och när ni kommer tillbaka väntar ett av flera återkommande interna Communitymöten som du valt att delta i. Just idag fokuseras det på M365 och Intune, något som är användbart för dig i Service Desken.

Imorgon kommer du börja dagen från hemmakontoret och beta av ett par ärenden gällande kunder som vill, precis som du, kunna börja dagen hemma. Men de behöver installera några extra applikationer i form av en VPN som också behöver konfigureras. Därefter åker du in till kontoret medan dina kollegor täcker telefonslingan, du uppskattar att det går att vara flexibel ibland när det behövs.

På eftermiddagen är det dags för gruppmöte där ni pratar om både jobbrelaterade frågor och även tar er möjligheten att prata om annat. Under mötet får du veta vad som är på gång, både i gruppen och Servicedesken, men även i stort på AddPro så du alltid är uppdaterad i vad som pågår utanför din grupp. Efter mötet ringer en kund in och är lite stressad över att ingen på hela deras kontor kan logga in på deras virtuella skrivbord. Du lugnar kunden och lyfter ärendet vidare direkt till servicedeskens Dispatch som därefter eskalerar detta vidare till vårt Operations Team som snabbt kan försöka lösa problemet. Du informerar också dina kollegor om att ärendet är under lösning, i det fall att de får liknande samtal. Strax innan du går hem för dagen får du höra att kunden åter igen har möjlighet att logga in.

Vad säger kollegorna?

Vi har mycket frihet under ansvar i Service Desken och vi har möjlighet att djupdyka i felsökningen för att kunna lösa saker själva och på så vis hela tiden lära oss väldigt mycket. Om vi inte lyckas lösa problemet så finns det öppna vägar hela tiden till kollegor och alla hjälper till, helt prestigelöst och alltid engagerat". Andreas, AddProit sedan 2017.

Vad vi tror om dig hittills

Du har en grundläggande IT-kompetens med koll på klienter och IT-infrastruktur. Du drivs av att hjälpa till och göra skillnad i kundernas vardag genom god kommunikation och problemlösningsförmåga. Som medarbetare är du hjälpsam, ansvarstagande och vet vikten av att ge god service till våra kunder.

Det är meriterande om du har kunskaper inom ett eller flera av dessa områden:

• Windows
• Grundläggande serverkunskap
• Office 365
• Email Security
• Active Directory
• VPN
• Teams
• Mac OS X

AddPros Service Desk hanterar ärenden från både svenska och internationella kunder vilket förutsätter att du talar såväl svenska som engelska obehindrat.

The AddPro Way

AddPro stärker våra kunders konkurrenskraft genom att utveckla, utmana och digitalisera kundens verksamhet. Och kunderna älskar oss; de bedömer oss som marknadsledande inom verksamhetsnära IT*! Våra kunder är medelstora till stora företag och statliga förvaltningar som har höga krav på kompetens och support. Hos oss lever vi "The AddPro Way" och brinner för innovation och förändring. Lagandan är stark och prestigelös där vi är hängivna att hjälpa varandra framåt. Oavsett uppgift i bolaget strävar vi alltid efter att bli bättre på det vi gör och möjligheten att påverka genom egna idéer och initiativ är stor. Du njuter av stor frihet och ansvar hos AddPro där vi vill underlätta för dig att lyckas såväl på jobbet som i privatlivet. Dessutom vill vi ha roligt under tiden - vi gör det med passion eller inte alls!

AddPro är ledande på att skapa operativa, taktiska och strategiska värden hos våra kunder enligt Radars stora leverantörskvalitetsgranskning 2020! :D

Är du vår nya kollega?

Är du nyfiken på tjänsten och har frågor? Kontakta då Rekryterare Johanna Hedqvist, johanna.hedqvist@addpro.se eller skriv din fråga i chatten här bredvid. Alla ansökningar och kontakter behandlas såklart konfidentiellt. Sista ansökningsdag är 2022-04-15 och vi kontaktar kandidater löpande så vi rekommenderar att du ansöker till tjänsten så snart du kan.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse

Publiceringsdatum
2022-03-07

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-04-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
AddPro AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
AddPro AB (org.nr 556990-8485), http://www.addpro.se/

Arbetsplats
AddPro

Kontakt
Johanna Hedqvist
johanna.hedqvist@addpro.se

Jobbnummer
6409560

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från AddPro AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos AddPro AB: