Service desk agent till väletablerat företag
Maxkompetens Konsult AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
2017-02-16
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Service desk agent till väletablerat företag" (publicerad 2017-03-17) ⬅️
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Maxkompetens Konsult AB i Stockholm,
Solna,
Sundbyberg,
Danderyd,
Huddinge eller i
hela Sverige Dina arbetsuppgifter
Vår kund är ett av nordens ledande sökföretag med affärsidén att underlätta mötet mellan köpare och säljare genom att tillhandahålla lokal information.
Som service desk agent fyller du en viktig funktion i teamet på den nordiska servicedesken och jobbar på företagets internsupport med telefon, e-post, chatt och ärendehanteringssystemet Jira som främsta verktyg. Tillsammans med teamet bidrar du till en service/support av hög kvalitet och ett professionellt bemötande. Eftersom koncernspråket är engelska är det viktigt att du har mycket goda kunskaper i språket. Förutom att hantera inkommande incidenter så bidrar du till att samla in statistik och skapa rapporter baserade på händelser, analyser samt nyckeltal. Du bidrar även till en ständig förbättring och utveckling av befintliga processer på din avdelning. Arbetet sker i företagets interna system.
Service desken är öppen ordinarie arbetsdagar 08.00-16.30. Tjänsten är ett långtidsuppdrag på heltid med placering i Kista. Start så snart som möjligt!
Din profil
Vi söker dig med
• Minst 1 års erfarenhet av service desk arbete.
• IT-inriktad utbildning, antingen från gymnasiet, YH eller högskola.
• Mycket goda kunskaper Goda kunskaper i danska som innebär att du kan göra dig förstådd och förstå danska utan svårigheter.
• i engelska, i både tal och skrift.
• Goda kunskaper i danska som innebär att du kan göra dig förstådd och förstå danska är mycket meriterande med inte ett krav.
I denna roll är det viktigt att du är serviceminded och professionell i ditt bemötande på internsupporten. Du är mån om att alltid göra det där lilla extra för att hjälpa till och stötta både kollegor och företagets anställda. Eftersom du kommer att arbeta på en dynamisk arbetsplats så bör du vara flexibel och snabbt kunna avgöra vad som behöver prioriteras. Du har också en god samarbetsanda när du arbetar tillsammans med dina kollegor och är ansvarstagande. För att trivas i rollen bör du även ha ett IT-intresse och tycker att det är roligt att lära dig nya system.
Om oss
Maxkompetens är ett av Sveriges ledande företag inom bemanning och rekrytering inriktat mot teknik, IT och industri. Vi är auktoriserade genom Bemanningsföretagen Almega och har kollektivavtal med LO, Unionen och Akademikerförbunden. Våra konsulter är vår främsta tillgång och vi erbjuder friskvårdsbidrag samt försäkringar för att du som konsult ska trivas och må bra. Ledorden i vår verksamhet är kreativitet, ansvar och kompetens.
Vi startade vår verksamhet 2003 och har idag kontor på tio orter i Sverige. Varje år tillsätter vi över 1200 jobb och har dagligen mellan 350-400 konsulter ute på uppdrag. Koncernbolaget Maxkompetens Sverige AB är noterat på Nasdaq First North under kortnamnet MAXK och i koncernen ingår även elevhälsabolaget SkolPool Sverige AB.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
Publiceringsdatum2017-02-16ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-03-05
Ange följande referens när du ansöker: 5632
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktSandra Bergsman
sandra.bergsman@maxkompetens.se 08-12075303
FöretagMaxkompetens Konsult AB
AdressMaxkompetens Konsult AB
Hantverkargatan 25B
11221 Stockholm
KontorsadressHantverkargatan 25B
Jobbnummer 3324384
Observera att sista ansökningsdag har passerat.