Service Desk Agent till Folksam

Wise IT / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Wise IT i Stockholm, Västerås, Norrköping, Borlänge, Borås eller i hela Sverige

Nu söker vi för Folksams räkning en serviceinriktad och driven Service Desk-medarbetare. Folksam erbjuder ett utvecklande arbete där ena dagen inte är den andra lik. Som en del i företagets förbättringsarbete satsar de på individuell utveckling, vilket gynnar både dig och Folksam. Har du tidigare erfarenhet av arbete i en Service desk och vill ta nästa steg i karriären? Trivs du när du får vara med och påverka arbetssätt och ta mycket ansvar?

Då är det kanske dig vi söker!

Din vardag

Folksam är ett stort kundägt företag med kontor på flera håll i landet som tillsammans förvaltar ungefär 380 miljarder. Folksam erbjuder många karriärmöjligheter i ett ansvarstagande företag och inom organisationen arbetar ungefär 3900 medarbetare. På IT-avdelningen arbetar 560 anställda och 300 konsulter och totalt är det nästan 900 personer inom IT som förvaltar över 800 system.

Koncernledningen består av lika många män som kvinnor och fördelningen i övriga bolaget är inte långt där ifrån. På Folksam stöttas medarbetares utveckling och du har bra anställningsförmåner. För att öka samarbete och kreativitet jobbar Folksam aktivitetsbaserat.

Vem är du?

I rollen som Service Desk Agent ger du Folksams interna användare stöd och hjälp i IT-relaterade frågor. Med stöd av dokumenterade processer, moderna applikationer och verktyg arbetar ni målinriktat för att på bästa sätt ge användarna snabb hjälp, leverans av verksamhetsnytta samt hög kundnöjdhet. Du ingår i den SPOC (Single Point Of Contact) vars uppgift är att vara gränssnittet för "1st line" av supportärenden till Folksams interna användare. I supportflödet samarbetar du och ditt team med företagets interna förvaltningar och externa leverantörer. Högt tempo varvas med strukturerat, målinriktat förbättringsarbete. Arbetet utförs tillsammans med kollegorna i Service Desk, Process Managers, Behörighetsadministrationen och övriga IT-organisationen.

Det dagliga arbetet består av att;

hjälpa användare att få datamiljöer, behörigheter och utrustningar att fungera på bästa sätt
registrera, analysera, klassificera och lösa ärenden.
hantera lösenord och svara på frågor
koordinera ärenden, som du ej kan lösa, mellan interna systemförvaltningar och externa leverantörer
arbeta ständigt med att proaktivt förbättra leveransen
leda, samordna och koordinerar ärenden.

Då det är mycket viktigt med tillgänglighet till kunderna kommer du och ditt team att arbeta i rullande schemalagd arbetstid, för närvarande mellan kl. 07:30-17:00. Beredskapstjänstgöring ingår även i tjänsten.

Service Desk ingår i avdelningen IT Produktion, en multisourcad organisation, som bland annat ansvarar för utveckling, förvaltning och leverans av IT-Infrastrukturtjänsterna genom våra sourcingpartners. Till denna organisation hör Servicedesk och Behörighet som är en viktig "spindeln i nätet" funktion.

Är du den vi söker?

Vi söker dig som gärna har flera års erfarenhet inom kundservice eller teknisk support, eller liknande erfarenhet. Du har erfarenhet av att hantera kunder via telefon och andra kanaler. Du har bred teknisk förståelse samt god systemvana. Vi ser även att du har praktisk erfarenhet av ITIL samt av nära samarbete med Incident Management och processorienterat arbete. Det är en fördel om du har ett genuint intresse för Office 365 miljö och att jobba i molnet. Din förmåga att uttrycka dig i både tal och skrift är även mycket god.

Du är serviceorienterad och trivs med att arbeta mitt i händelsernas centrum. Du har vana och kapacitet att hantera perioder av ojämn arbetsbelastning. Som person drivs du av att arbeta med kontinuerlig förbättring. Vidare har du ett strukturerat arbetssätt, men är även pragmatisk om så behövs. Dessutom är du drivande, proaktiv samt har en tydlig problemlösningsförmåga.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidareanställning

Publiceringsdatum
2017-04-24

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-06-08
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Agnes Holmberg agnes.holmberg@wiseit.se

Företag
Wise IT

Adress
Wise IT
Sveavagen 13
11157 Stockholm

Kontorsadress
Sveavagen 13 11157, Stockholm

Jobbnummer
3456686

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Wise IT

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Wise IT: