Service Desk Agent
eWork Scandinavia AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
2011-03-16
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Service Desk Agent" (publicerad 2011-06-14) ⬅️
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos eWork Scandinavia AB i Stockholm,
Solna,
Danderyd,
Södertälje,
Norrtälje eller i
hela Sverige Till vår kund söker vi en Service desk agent
Jobbeskrivning: Inom Information Logistics/Electronic Business Communication (EBC) levererar vi elektroniska affärskommunikationslösningar. En del av dessa tjänster är B2B-tjänster (EDI); andra är exempelvis document processning och eArkiv-tjänster.
Inom EBC är vi grupperade i tre olika grupper. Integration, Teknik och Customer Service.
Customer Service består i dag av 16 person på två olika kontor. Stockholm och Göteborg.
Gruppen arbetar i en Service Desk funktion. Det innebär att vi tar ett helhetsansvar för kunden i produktion. Vi har ett tätt samarbete med övriga grupper inom EBC.
Vi arbetar efter ett strukturerat arbetssätt och använder därför Service center och övriga systemstöd.
Eftersom vi nu upplever en stor tillströmming av nya, både nationella och internationella kunder söker vi nu en medarbetare till Stockholmskontoret.
• Medarbetaren ska i huvudsak hantera löpande verksamhet i den dagliga förvaltningen av våra kunder.
• Besvara inkommande frågor från kund.
• Åtgärda fel som upptäcks i inkommande filer
• Vara delaktig i processen med införande av nya kunder
• Delta i förvaltningsarbetet av våra kunder.
• Beredskap enligt schema
• Delta i interna tjänsteutvecklingsprojekt
För tjänsten önskas följande kompetens
• Erfarenhet från att arbeta i en Service Desk för tekniska tjänster
• ITIL
• Gärna erfarenhet av B2B och övrig elektronisk handel
• Teknisk kunskap om Windows-miljöer
• Talar och skriver engelska flytande.
• "Serviceminded"
• Kunskap i olika formatstandarder - xml, edifact, svefak, mm
• Kommunikationskunskap - ftp, as2, oftp, x400, mm
• Egenskaper: stresstålig
• Intresse: Skapa goda kundrelationer
• Drivkraft: Att vilja utvecklas inom område elektronisk handel. Stort kundfokus
Startdatum: ASAP
Längd: för fastanställning
Plats: Stockholm
Arbetstid: 100 %
Språk: Svenska och engelska.
Publiceringsdatum2011-03-16Arbetstider och omfattningHeltid
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2011-05-14
Ange följande referens när du ansöker: 7647
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.
KontaktAnna-Karin Cederholm-Wik
FöretageWork Scandinavia AB
AdresseWork Scandinavia AB
Klarabergsg. 60
11121 Stockholm
Jobbnummer 877681
Observera att sista ansökningsdag har passerat.