Service Desk Agent

Boliden Mineral AB / Supportteknikerjobb / Skellefteå
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Skellefteå, Robertsfors, Piteå, Norsjö, Vindeln eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Boliden Mineral AB i Skellefteå, Norsjö, Lycksele, Malå, Gällivare eller i hela Sverige

Boliden IT utvecklar och levererar IT tjänster till verksamheten, såsom utveckling, drift och support av IT system och IT infrastruktur. Uppdraget är att stödja verksamheten och IT användarna med en modern och problemfri IT miljö, som hjälper till att öka effektiviteten och få affärerna att växa. Inom Boliden IT arbetar i dagsläget cirka 70 personer.Du kommer att ingå i teamet för IT Services på kontoret i Boliden som i dagsläget består av cirka 30 personer.

I rollen som Service Desk Agent ingår att supporta Bolidens IT användare så att de kan arbeta så effektivt som möjligt. Du kommer att vara en del av vår Service desk som är den centrala supporten för alla IT system inom Bolidenkoncernen.

Din huvudsakliga arbetsuppgift är att hantera inkommande ärenden från hela koncernen i vårt ärendehanteringssystem, via telefon och mail. Du förväntas kunna lösa tekniska problem, utföra administrativa uppgifter som t.ex. kontohantering och eskalering av supportärenden. Vår Service desk ska även se till att hålla användare informerade om aktuella ärenden och kända problem i IT miljön.

Tjänsten avser en tillsvidareanställning på heltid med Boliden som stationeringsort.

Du har högskole-, universitetsutbildning med inriktning mot IT eller motsvarande kunskaper samt något års erfarenhet av arbete inom IT Support eller kundsupport. Kunskaper inom ITIL är ett plus. Arbetsuppgifterna ställer stora krav på förmågan att ta egna initiativ samt att arbeta både självständigt och strukturerat i en miljö där tempot periodvis är högt. Viktiga personliga egenskaper är att du är serviceinriktad, har god samarbetsförmåga, nyfiken och strukturerad. Du ska i dialog med användaren kunna vägleda och i viss mån utbilda användaren.

För att verka inom Boliden IT krävs god kommunikativ förmåga, resultatorientering, flexibilitet samt att självständigt kunna driva olika aktiviteter och utvecklingsprocesser. Rollen som Service Desk Agent kräver också att du är en problemlösare, har integritet, har administrativ förmåga och kan skapa förtroende bland dina kunder.

Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och i skrift är ett krav. Kunskaper i finska anses meriterande.

Välkommen till ett spännande jobb!
Vi kan erbjuda ett intressant och spännande jobb med utmaningar, givande sociala kontakter och en företagskultur baserad på goda värderingar!

Vi arbetar aktivt för en jämnställd arbetsplats och välkomnar både kvinnliga och manliga sökande. Lämna din ansökan tillsammans med CV via annonsens ansökningsikon på vår hemsida. Frågor gällande ansökan svaras av Johanna Karlsson, Boliden Group HR, tfn 0910-70 57 70.

Kontakt från rekryterings- och bemanningsföretag samt mediasäljare undanbedes bestämt då vi sköter rekryteringen själva.

Sista ansökningsdag är den 18 januari

Publiceringsdatum
2014-12-22

Körkortskrav
B

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast månads- vecko- eller timlön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-01-18

Kontakt
Mattias Lindberg, Manager End User Services 0910-77 45 52 mattias.lindberg@boliden.com

Facklig kontakt
Mac Fjellrad Persson, Sveriges Ingenjörer 0910-77 40 61 (Kontorstelefon)
Ulf Hartman, Unionen 0910-77 45 52 (Kontorstelefon)
Peter Markström, Ledarna 0910-77 40 09 (Kontorstelefon)

Företag
Boliden Mineral AB

Adress
Boliden Mineral AB
Kontorsvägen 1
93681 BOLIDEN

Kontorsadress
Kontorsvägen 1
Boliden
Visa på karta

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2110491

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Boliden Mineral AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Boliden Mineral AB: