Service Desk - Supporttekniker till Lycksele eller Umeå

Nordlo Improve AB / Supportteknikerjobb / Umeå
2022-08-18
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Service Desk - Supporttekniker till Lycksele eller Umeå" (publicerad 2023-11-08) ⬅️


Visa alla supportteknikerjobb i Umeå, Vännäs, Nordmaling, Vindeln, Robertsfors eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Nordlo Improve AB i Umeå, Örnsköldsvik, Skellefteå, Lycksele, Bollnäs eller i hela Sverige

Om Nordlo
Som en ny IT-utmanare i Norden behöver vi nu fler starka spelare som vågar utmana och vara nyskapande tillsammans med oss.

För att nå till toppen har vi valt att fokusera på det vi anser är viktigt, att arbeta tillsammans, agera med hjärtat och skapa affärsvärde. Kund och medarbetare delar alltid första plats. Vi tror på delaktighet, kreativitet och engagemang före fina titlar och en fyrkantig struktur. Vi är till för våra kunder.

Nordlo i Umeå och Lycksele har idag 55 anställda fördelade på båda kontoren. Tillsammans har Nordlo cirka 740 medarbetare på ett 40-tal orter i Sverige och Norge samt en omsättning på 1,4 miljarder SEK.

Din roll
I rollen som Supporttekniker har du och dina kollegor ett brett ansvar där ni svarar på samtliga inkommande ärenden. Därför innebär inte rollen en klassisk Helpdesk-, 1st line-roll, utan du förväntas svara på alla typer av ärenden.

Du tar främst emot ärenden från kund via telefon samt via vårt ärendesystem. Ärenden varierar i karaktär och som ett resultat av bra miljöer ute hos kund så har vi en hög svårighetsgrad på ärenden som behöver lösas. Det handlar snarare om fel i applikationer, installationer, uppdatering av program, felsökning av nätverk och ärenden kopplat till Microsoft Office 365 (exempelvis Microsoft Teams).

I rollen samarbetar du mycket med kollegor internt både i och utanför ditt egna team. Det kan exempelvis vara de teknisk kundansvariga, projektledare, konsulter med mera. Det råder ett prestigelöst klimat där fokuset hela tiden handlar om att få kunders IT-miljöer att fungera problemfritt.

Vid behov innefattar rollen även godsmottagning, paket/pallutskick och en del lagerhantering som stöd till vårt Shared Service Team.

Du är
I rollen som Supporttekniker i team Service Desk tar du stort ägandeskap för dina ansvarsuppgifter, utförandet av dessa och säkerställer att alla blir slutförda i tid. Du är engagerad och räds inte att ta egna initiativ för lösa problem. Därtill är du duktig på att planera och driva ditt arbete framåt och ber om hjälp när det krävs. Vidare har du många interna och externa kontaktytor vilket gör att du förstår vikten av god och tydlig kommunikation. Därtill är du noggrann och arbetar på ett strukturerat sätt för att hela tiden föra ditt arbete framåt.

Vanliga uppgifter du gör i vardagen:

• Svara på allmänna IT-frågor

• Felsökning av nätverk

• Lösa akuta fel på PC eller MAC

• Lösa akuta fel på skrivare, kassasystem mm.

• Eskalera ärenden vidare inom Nordlo

• Ta emot och leverera in paket på lagret

• Packa och skicka paket/pallar till kund

Är du vår nästa supporttekniker? Tveka inte på att skicka in din ansökan redan idag. Ansökningar hanteras löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Enligt överenskommelse Tillsvidareanställning

Publiceringsdatum
2022-08-18

Ersättning
Månadslön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-09-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Nordlo Improve AB

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2022/122".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Nordlo Improve AB (org.nr 556271-9129)

Arbetsplats
Umeå/Lycksele

Kontakt
Thomas Michelsson
0705789522

Jobbnummer
6896144

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Nordlo Improve AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Nordlo Improve AB: