Service Desk - Supporttekniker
Acon AB Lycksele / Supportteknikerjobb / Lycksele
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Lycksele,
Norsjö,
Malå,
Vindeln,
Bjurholm eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Acon AB Lycksele i Lycksele,
Umeå,
Stockholm eller i
hela Sverige Till Service Desk kan användarna vända sig med alla IT-relaterade frågor, incidenter och beställningar. Din uppgift är att se till att kunden är nöjd. Detta innebär att du löser kundens incidenter eller driver ärendet vidare för kundens räkning. Det finns rutiner och tydliga riktlinjer som stöd.
Acon levererar rätt IT med maximalt värde till sina kunder. Detta innebär bland annat att du inte arbetar utifrån krav på hur lång tid ett ärende får ta. Självklart arbetar du effektivt men det viktigaste är att kundens situation löser sig.
Du arbetar dagligen i Acons ramverk för ärendehantering. Där jobbar du med incidenter, förfrågningar, och beställningar.
Vanliga uppgifter du gör i vardagen:
• Svara på allmänna IT-frågor.
• Ta emot och hantera beställningar.
• Lösa akuta fel på PC eller MAC.
• Lösa akuta fel på skrivare, kassasystem, tablets mm.
• Eskalera ärenden vidare inom Acon.
Acon har kunder som är etablerade i andra länder, så samtal på engelska är en del av vardagen.
Dina arbetstider innefattar kvällar och helger men det är teamet tillsammans som sätter schemat och där har du möjlighet att anpassa tiderna.
Har grundläggande teknisk kunskap inom hårdvara och mjukvara. Du bör ha kunskap i Microsofts standardprodukter och det är meriterande om du har erfarenhet av Apples produkter. I arbetet behöver du kunna kommunicera tydligt och professionellt i tal och skrift på både svenska och engelska.
Vi söker dig som är tydlig, stabil, noggrann och gillar att ta eget ansvar. Vi vill att du drivs av att se förbättringar i ditt vardagsarbete. Du är bra på att samarbeta, är flexibel, stresstålig och har förmågan att se helhetsperspektiv. Stor vikt läggs vid den personliga lämpligheten.
Du delar Acons kärnvärden: Ärlighet, Engagemang, Kvalitet och Ansvar
Vi på Acon arbetar för att ha kul och utvecklas, men vi är också riktigt duktiga på det vi gör! Vi söker dig som gillar att vara i kontakt med kunden, att sätta sig in i kundens situation och lösa deras behov. Om du är sugen på att utvecklas inom företaget kommer du få goda förutsättningar för det. Det finns tydliga steg i organisationen, där Service Desk är en naturlig plats att börja din resa på.
Acon är ett företag som växer för varje år som går och just nu är vi 45 anställda fördelat på kontor i Lycksele, Umeå och Stockholm.
Acon ser positivt på kvinnliga sökanden och det finns ett uttalat mål att öka jämställdheten på företaget.
Acon har varit med på VAs lista för "Superföretag" 3 år i rad och även varit nominerad till DI Gasell.
Varaktighet, arbetstid
Anställningsform: Acon tillämpar normalt provanställning. Individuell lönesättning tillämpas. Tillträde: Enligt överenskommelse. Plats: Umeå eller Lycksele.
Publiceringsdatum2019-04-17Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-05-07
Ange följande referens när du ansöker: Service Desk
KontaktThomas Michelsson
thomas.michelsson@acon.se 095027701
FöretagAcon AB Lycksele
AdressAcon AB Lycksele
Norra Torggatan 12
92131 LYCKSELE
KontorsadressNorra Torggatan 12
Jobbnummer 4739656
Observera att sista ansökningsdag har passerat.