Service Desk - medarbetare med ett par års erfarenhet

StudentWork Sharper AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
2012-10-03
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Service Desk - medarbetare med ett par års erfarenhet" (publicerad 2012-12-18) ⬅️


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos StudentWork Sharper AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

StudentWork Sharper AB

Publiceringsdatum
2012-10-03

Om företaget
StudentWork är ett auktoriserat nordiskt personaluthyrnings- och rekryteringsföretag med fokus på studenter, nyutexaminerade samt personer med upp till ca fem års arbetslivserfarenhet. Vår systerverksamhet Sharper Recruitment hjälper till med att tillsätta tjänster inom middle- och top-management.

Om företaget
Vår kund arbetar med bland annat mjukvara för biljetteringsinpasseringssystem och är beläget i attraktiva lokaler mitt i Globen köpcenter. Företaget är inne i en intensiv fas med att omforma sig från att vara en projektdriven organisation till en mer renodlad drift- och förvaltningsorganisation och som ett led i detta pågår ett arbete med att genomföra en mängd olika förbättringsarbeten.

StudentWork söker för kunds räkning dig med ett genuint teknikintresse och erfarenhet från Service Desk och som även gärna åker ut på fältet och arbetar med felsökning på plats. Du uppskattar även inslag av att konfigurera hårdvara.

Arbetsuppgifter
Som Service Desk-medarbetare är du företagets ansikte utåt och representerar en förändringsorganisation som präglas av service, nyfikenhet och engagemang. Du kommer att arbeta med företagets svenska och norska kunder och hantera ärenden och beställningar. Inom Service desk hanteras även dagliga hälsokontroller av kundsystem där du kommer att vara en av dem som hanterar detta. Du som service desk medarbetare kommer att vara en viktig del i företagets förbättringsarbeten och bidra till att skapa instruktioner och rutiner för den dagliga verksamheten och delta i arbeten som att tex effektivisera redan satta rutiner.

En viktig del i tjänsten förutom att sitta och ta emot ärenden är on-site support, vilket innefattar viss felsökning på plats i fält på utrustning som drivs av företagets produkt.

Vidare införs ITIL v3 med start i Stockholm. Arbetet med att införa ITIL kommer sedan att bana väg för resten av den globala organisationen då Stockholmskontoret är det första regionskontoret som inför detta ramverk. Företagets huvudkontor är beläget i Australien med regionskontor världen över.

Profil
Vi söker dig med tidigare erfarenhet från Service Desk runt 2-3 år. Du tycker att god service är en självklarhet. Du som söker har tidigare arbetat med ITIL eller likvärdiga processer och är van att arbeta resultatinriktat och följa SLA:er.

För den här tjänsten krävs att du är utåtriktad, positiv och driven. Du är tekniskt kunnig och vill bidra till att teamet utvecklas i en positiv riktning!. Du vill ingå i ett ungt drivet team som präglas god teamanda och där du kan bidra till att stärka gruppen och entusiasmera ännu mera. Du vill vara en del av teamet som "gör det lilla extra" och som till och med har kul på jobbet!

Ansökan: Urval och intervjuer genomförs löpande, därför ser vi fram emot din ansökan redan idag.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-12-01
Ange följande referens när du ansöker: 10
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Charlie Bjurström, charlie.bjurstrom@studentwork.fi

Företag
StudentWork Sharper AB

Adress
StudentWork Sharper AB
Luntmakargatan 66
11351 Stockholm

Jobbnummer
1355888

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från StudentWork Sharper AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos StudentWork Sharper AB: