Service Delivery Manager till Tunstall

Experis Sverige Huvudkontor / Fastighetsskötarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla fastighetsskötarjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Experis Sverige Huvudkontor i Stockholm, Solna, Huddinge, Sollentuna, Täby eller i hela Sverige

Tunstall är ett brittiskt världsledande företag inom trygghetsteknik och systemlösningar som underlättar och förbättrar vård och omsorg av äldre, funktionshindrade och kroniskt sjuka. Företaget grundades i Storbritannien 1957 och är med över 3000 anställda ett globalt företag som utvecklar, tillverkar och tillhandahåller trygghetssystem i mer än 30 länder över hela världen. 3 miljoner brukare utnyttjar idag Tunstalls produkter och tjänster. Tunstall Nordic AB - Sverige, Danmark, Finland & viss export - har ca 300 anställda och en omsättning på ca 500 MSEK. Den svenska verksamheten - Tunstall AB - sysselsätter ca 230 personer, med en omsättning på ca 300 MSEK. Huvudkontoret ligger i Malmö. Besök gärna www.tunstall.se för mer information!

Publiceringsdatum
2015-06-30

Dina arbetsuppgifter
Vi söker nu en erfaren och driftig Service Delivery Manager med placering vid vårt kontor i Solna. Du kommer främst att ansvara för löpande relationer med våra befintliga helhetskunder i Stockholmsregionen med omnejd. Parallellt kommer du att bedriva generell kundvård även för andra och mindre kunder. Du kommer att planera och leda arbetet för ett fåtal Field Service Technicians och se till att de mål och riktlinjer som Tunstall har följs och efterlevs, samt att arbetet sker utifrån de lagar och avtal som gäller för arbetsområdet. Du kommer att arbeta mycket självständigt och rapportera direkt till vår Head of Operations.

Övriga arbetsuppgifter
• I samarbete med Head of Operations ansvara för personalbudget och ekonomisk uppföljning inom ansvarsområdet.
• Jobba självständigt och ansvarstagande gentemot de avtal som Tunstall har med kund
• Planera och effektivisera arbetet
• Säkerställa uppdateringen av nya produkter samt underhålla teknisk kompetens om befintliga produkter och installation
• Fokusera på kundvård och ett ha en aktiv kommunikation med kund
• Uppstart- och uppföljningsmöten hos kund
• Fullt personalansvar för Field Service Technicians, både egen personal och underleverantörer/inhyrda resurser
• Ansvar för att arbetsrättsliga lagar och avtal efterföljs
• Huvudansvar för att bemanningen är rätt, samt vid behov rekrytera nya medarbetare för verksamheten.

Bakgrund
Vi tror att du har jobbat i en liknande roll tidigare, gärna som generalist och kundansvarig med en kombination av kundkontakter, projektledning, teknik, planering, administration, förbättringsarbete etc. Det är dock inte ett krav med tidigare chefserfarenhet. Det avgörande för att lyckas i rollen är ett stort engagemang, en social och utåtriktad personlighet, samt en god kunskap om och utpräglat intresse för teknik och kundrelationer.

Utbildningsbakgrund
Relevant eftergymnasial utbildning är önskvärt, men i denna rekrytering lägger vi större vikt vid relevant arbetslivserfarenhet än utbildningsnivå. Du har dock minst gymnasieutbildning - gärna med teknisk inriktning.

Personlighet:
Vi söker en person som är serviceminded och utåtriktad, och som trivs med att arbeta både självständigt och i grupp. Du tar egna initiativ och drivs av att effektivisera och skapa nya processer för att kunna ta hand om en verksamhet som ständigt förändras. Du är noggrann och samtidigt flexibel, och trivs med att hålla många bollar i luften. Med din erfarenhet har du utvecklat ett affärsmässigt och kundfokuserat arbetssätt. Du uppfattar köpsignaler och har en fallenhet att omvandla dessa till affär. Du är också prestigelös och ödmjuk i din framtoning.

Vidare tror vi du är social, har humor, är bra på att skapa och upprätthålla kontakter både internt och externt, att du trivs med omväxlande arbetsuppgifter, ser både helheter och detaljer, och värnar om ett gott slutresultat i din leverans.

Kontaktperson för detta jobb
I den här rekryteringen samarbetar vi med Experis. För mer information om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Katarina Thomasson, tel nr 08-736 11 26 alt. kto@se.experis.com . Då vi intervjuar fortlöpande är det viktigt att du skickar in din ansökan snarast. Varmt välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
100% Enligt överenskommelse

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-08-17
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Katarina Thomasson 08-736 11 26

Företag
Experis Sverige Huvudkontor

Adress
Experis Sverige Huvudkontor
Klarabergsgatan 29
11181 Stockholm

Kontorsadress
Klarabergsgatan 29

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2352184

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Experis Sverige Huvudkontor

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Experis Sverige Huvudkontor: