Service Delivery Manager till Sydnärkes IT-förvaltning
Lekebergs kommun, Sydnärke IT-förvaltning / Datajobb / Lekeberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla datajobb i Lekeberg,
Karlskoga,
Degerfors,
Hallsberg,
Storfors eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Lekebergs kommun, Sydnärke IT-förvaltning i Lekeberg Unga, expansiva Lekeberg är en kommun med framtidspotential som präglas av en helhetssyn, hållbar utveckling och tillväxt. Mångfald, integration och jämställdhet är obligatoriska faktorer i alla beslut. Lekebergs kommun strävar efter att vara en attraktiv arbetsgivare där medarbetar- och ledarskapet präglas av delaktighet och påverkansmöjligheter.
Vi har landsbygdens fördelar med attraktivt boende i naturliga miljöer, ett rikt kultur- och fritidsliv, bra företagsklimat och vi satsar på skolan. Inom vård- och omsorg jobbar vi för trygghet, valfrihet och respekt.
I Lekebergs kommun ska du kunna leva ditt liv som du vill utifrån din bakgrund, nutid och framtid. Med goda kommunikationer är det aldrig långt till det större utbudet i storstaden.
Positiv utveckling och framtidssatsningar kännetecknar Lekeberg och vi styr mot nya och spännande utmaningar. Vill du vara med på resan?
Läs mera om vår kommun på
www.lekeberg.sePubliceringsdatum2016-01-22ArbetsuppgifterSydnärkes IT-förvaltning är en sammanslagning av IT-avdelningarna i Lekeberg, Askersund, Hallsberg och Laxå kommun. Sydnärke IT är en gemensam nämnd och servar samtliga verksamheter i dessa kommuner. Vi förstärker nu med en person som ska ansvara för de tjänster vi levererar, Service Delivery Manager, och som dessutom kan tänka sig att arbeta inom flera olika kompetensområden. Du kommer att vara kontaktperson mellan förvaltningen och verksamheten, avseende hanteringen av avtalsmässiga och operativa krav. Som en del av den operativa verksamheten kommer du att säkerställa att avtalade tjänster tillhandahålls med hög servicegrad och att relationen till kunderna stärks.
Du kommer exempelvis att arbeta med att:
• avrapportera leveranser och nyckeltal till befintliga verksamheter
• utveckla och förvalta kundrelationer samt hantera eskaleringar från verksamheten tillsammans med vår Service Koordinator.
Du kommer dessutom att vara med och säkerställa att SLA-rapporter vidareutvecklas, levereras och kontrolleras. Inom Sydnärkes IT-förvaltning kommer vi i detta fall ersätta begreppet SLA med "Intern Tjänstegaranti". Det innebär att man formaliserar verksamhetens krav på vad IT skall leverera inom ramen för åtagandet samt uppmärksamma då avtalade servicenivåer inte nås och då i samarbete med verksamheten och befintlig Servicekoordinator skapa och kommunicera en handlingsplan, både internt och externt. Vidare kan tjänsten innebära att man tillsammans med IT-förvaltningen utarbetar rekommendationer för kontinuerlig förbättring av tjänsterutiner, servicenivåer, standarder och policys. Dessutom utveckla lösningar avseende nya tjänstebehov för befintliga kunder/verksamheter.
Som Service Delivery Manager kommer du att ingå i förvaltningens strategigrupp och där kontinuerligt jobba med övergripande strategiska frågor. Du kommer dessutom ha en ledarroll och därigenom säkerställa att medarbetarna jobbar enligt fastställda rutiner, processer och ramverk. Rollen innefattar dessutom huvudansvar för resursplanering inom förvaltningen.
Vi är redan ett härligt gäng och ser fram emot att utöka med ytterligare nya medarbetare.
KvalifikationerKompetenser• Flerårig erfarenhet av att arbeta med hur samverkan mellan information, processer och IT bidrar till nytta för verksamheten
• Flera års erfarenhet i rollen som Service Delivery Manager
• ITIL-certifiering med minst nivå, ITIL Foundation.
• God kommunikativ förmåga i tal och skrift på svenska och engelska
Övrigt meriterande
• Kunskap och erfarenhet av projektledning
• Erfarenhet från att ha jobbat med tjänsteleverans till externa kunder och/eller inom offentlig förvaltning
• Kunskap och erfarenhet teknisk IT-kompetens
Vi förväntar oss av dig att du är en person som är ansvarsfull, resultatorienterad, drivande, utåtriktad och lyhörd. Du är dessutom självgående med ett strukturerat och analytiskt arbetssätt samt förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Du har ett kundfokus med en vilja till ständig förbättring. Din relationsskapande förmåga är stor och du är en van förhandlare och kommunikatör. Du motiveras av att hitta vägar för att uppnå kundnöjdhet och du föredrar ett dynamiskt klimat med snabba förändringar och nya utmaningar från dag till dag.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
ÖVRIGT
Vi kommer att intervjua kontinuerligt under ansökningstiden , gör därför din ansökan redan idag. Kontaktpersonerna nås säkrast via e-post.
Du gör din ansökan via vårt elektroniska rekryteringsverktyg. Det är därför viktigt att du fyller i alla steg noggrant för att vi ska kunna göra en riktig bedömning av din ansökan.
Vi har aktivt valt våra rekryteringskanaler och undanber oss därför direktkontakt med rekryterings-och bemanningsföretag samt annonsförsäljare i samband med denna rekrytering.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse. Provanställning kan komma att bli aktuellt.
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-02-14
Ange följande referens när du ansöker: A536086
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktRikard Olsson, IT-chef Sydnärkes IT-förvaltning 0585-487 14
rikard.olsson@lekeberg.seFacklig kontaktFackliga företrädare, Nås via växeln 0585-487 00 (vxl)
FöretagLekebergs kommun, Sydnärke IT-förvaltning
AdressLekebergs kommun, Sydnärke IT-förvaltning
Bangatan 7
71631 Fjugesta
KontorsadressBangatan 7 FJUGESTA
Jobbnummer 2629595
Observera att sista ansökningsdag har passerat.