Service Delivery Manager till "Digital Workplace & Infrastructure"

Scania CV AB / Datajobb / Södertälje
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla datajobb i Södertälje, Salem, Ekerö, Nykvarn, Botkyrka eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Scania CV AB i Södertälje, Nykvarn, Huddinge, Järfälla, Sundbyberg eller i hela Sverige

Scania genomgår just nu en transformation från en traditionell lastbilstillverkare till en leverantör av kompletta hållbara transportlösningar. Digitala arbetsplatser är en avgörande del av denna transformation eftersom Scanias framgång är beroende av flexibla och effektiva IT-lösningar som stödjer nuvarande och framtida affärskrav.



Är du en driven Service Delivery Manager som söker en ny utmaning?

Vill du vara bron mellan Scania Business och Scania IT? Är du full av energi och älskar transformation och IT-lösningar? Bra - då tycker vi att du ska fortsätta läsa!

Vi på Scania Digital Workplace & Infrastructure levererar ett brett utbud av digitala tjänster från Microsoft Office 365 till olika kundplattformar. Vi är just nu på en modern resa där vi har extra fokus på våra slutanvändare och ett värdeskapande. Av den anledningen har en ny Productivity and Business interface-grupp bildats för att fånga Scanias affärsbehov och öka produktiviteten genom att mer effektivt använda våra IT-tjänster. Nu behöver vi stärka denna grupp med en öppensinnad, självgående och framåtblickande Service Delivery Manager - förhoppningsvis du!

Rollen

Som Service Delivery Manager i denna grupp kommer du att vara bron mellan Scanias verksamhet och vår linjeorganisation som levererar digitala arbetsplats- och infrastrukturtjänster. Du kommer bygga förtroende och långsiktiga relationer i båda grupperna, kom ihåg att dessa grupper har ett kommunikationsgap och inte alltid förstår varandra så bra.

Huvudansvaret som Service Delivery Manager (SDM) är

• Agera bro mellan Scania Business och Scania IT, det kommer ständigt nya krav från vår business som behöver hanteras.
• Ha en kontinuerlig dialog med Scania Business för att följa upp Scania ITs prestation och hur nöjda våra slutanvändare är.
• Initiera förstudier och implementeringsprojekt och vara en del av styrningen av sådana aktiviteter/projekt.
• Delta i den strategiska planeringen för att definiera mål, strategier och roadmap.
• Säkerställa att våra tjänsteleveranser går i linje med Scanias verksamhet och att rätt värde levereras till verksamheten.
• Vara en del av eskaleringskedjan när saker inte fungerar som de ska.

Publiceringsdatum
2022-11-16

Profil
Du har tidigare erfarenhet av en liknande roll och har arbetat med affärskrav och att förstå stakeholders inom business och IT. Du har ett nyfiket intresse för all ny IT-teknik och hur den kan omvandlas till fungerande och kostnadseffektiva lösningar. Du är också flytande i engelska i tal och skrift.

För att lyckas i denna roll tror vi att du har en stark viljla att leverera resultat med kvalitet och snabbhet. Du är öppensinnad och har lätt att anpassa dig till förändringar. Du är aktiv i att hitta nya sätt att förbättra, finna lösningar och har ett starkt driv att kontinuerligt lära dig mer om vår digitala arbetsplats. Du har ett strukturerat arbets- och presentationssätt, bra kommunikation och samarbetsförmåga. Dessutom har du hög integritet och kan stå upp för dig själv i när krav ställs både lokalt och centralt.

Vad vinner du på detta?

Vi erbjuder dig en intressant, rolig, utmanande och utvecklande resa tillsammans med engagerade kollegor inom IT och vår verksamhet i helhet. Arbetsmiljön är internationell och dina kollegor och stakeholders representerar olika nationaliteter och företag. I denna spännande och dynamiska omgivning kan du påverka det framtida IT-landskapet inom TRATON-organisationen.

Att arbeta hemifrån är numera ett faktum än en önskan och Scania är ett av de ledande företagen på marknaden som har implementerat detta hybrida tillvägagångssätt. Vi kan också nämna att vi har öppnat ett kontorshub på Sergel där du kan jobba från när du vill om du befinner dig i Stockholm. Dessutom har Scania ett konkurrenskraftigt paket med förmåner, såsom privatleasing av bil, bonusar, flexibla arbetstider och mycket mer.

Information och ansökan

Vänligen ansök så snart som möjligt med CV och personligt brev, dock senast den 30 november, eftersom urval och intervjuer kan komma att hållas under hela ansökningsperioden. Vänligen notera att en bakgrundskontroll kommer att göras för denna position.

För mer information om tjänsten, vänligen kontakta Tam Ritola (gruppchef), tam.ritola@scania.com eller Ellen Bjöck (Talent Acquisition Specialist), ellen.bjorck@scania.com

Vi ser fram emot din ansökan!

#LI-Hybrid

Scania är en världsledande leverantör av transportlösningar. Tillsammans med våra partners och kunder driver vi omställningen till ett hållbart transportsystem. 2020 levererade vi 66 900 lastbilar, 5 200 bussar samt 11 000 industri- och marinmotorer till våra kunder. Nettoomsättningen uppgick till mer än 125 miljarder kronor, varav över 20 procent var tjänsterelaterade. Scania grundades 1891 och är idag verksamt i fler än 100 länder och har cirka 50 000 medarbetare. Forskning och utveckling är huvudsakligen koncentrerad till Sverige. Tillverkning sker i Europa och Latinamerika, med regionala produktcenter i Afrika, Asien och Eurasien. Scania är en del av TRATON GROUP. För mer information besök: www.scania.com.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-11-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Scania CV AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Scania CV AB (org.nr 556084-0976), https://www.scania.com/world/#/

Arbetsplats
Scania

Jobbnummer
7176579

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Scania CV AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Scania CV AB: