Service Delivery Manager
ManpowerGroup Solutions / Datajobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla datajobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos ManpowerGroup Solutions i Stockholm,
Linköping eller i
hela Sverige ManpowerGroup Solutions är ett bolag inom koncernen ManpowerGroup. ManpowerGroup Solutions driver och ansvarar för funktionslösningar hos ett stort antal kunder i Sverige inom främst IT-support och ServiceDesk.
Vi söker nu en erfaren och driven Service Delivery Manager till vår ServiceDesk-verksamhet i Sverige.
Vad kan vi erbjuda dig?
Arbetet som Service Delivery Manager innebär ansvar för arbetet mot våra ServiceDesk-kunder. Det är en utmanande position med höga krav och goda utvecklingsmöjligheter. Arbetet är mycket varierande där fokus ligger på resultat och utfall av avtalade servicegrader samt att kundnöjdhet uppnås. Du kommer att arbeta nära såväl medarbetare som kund.
Rollen innebär även att du får vara med och påverka/utveckla vår Servicedesk-tjänst och affärsområde. Detta är en tjänst för dig som trivs när du får använda både den analytiska sidan och den mjukare, personalfokuserade sidan. Du kommer att vara placerad i Stockholm.
Publiceringsdatum2016-12-19Dina arbetsuppgifter Som Service Delivery Manager inom ServiceDesk har du ansvar för leverans till våra ServiceDesk-kunder. Du kommer att säkerställa ett professionellt och effektivt bemötande samt hantering av samtliga inkommande ärenden och förfrågningar. Du kommer att leda och stödja medarbetarna på ServiceDesken i det dagliga arbetet och se till att alla servicegrader uppnås och att dina medarbetare har rätt förutsättningar för att göra ett bra arbete. Du kommer att ansvara för att ta fram rapporter både internt och till kund, initiera, genomföra och dokumentera förbättringar vid behov samt ha resultat- och personalansvar. Ansvarsområdet innefattar nära samverkan med kund.
Profil Du har god analytisk förmåga och tidigare erfarenhet av chefs- eller teamledarroller. Flerårig erfarenhet från ServiceDesk, leverans och kundansvar är ett krav. Du behöver vara bekväm i hantering av SLA:er och rapporter samt kunna dra slutsatser om hur arbetet kan förbättras.
Du har sinne för siffror och tycker om att ha ordning och reda administrativt. Du har ett öppet sinne, är förändringsbenägen och van att lyssna och ta in andras åsikter. Du är tydlig i din kommunikation, både muntligt och skriftligt och du har en mjuk, prestigelös ledarstil. Du talar och skriver svenska och engelska obehindrat.
Så ansöker du I denna rekrytering samarbetar ManpowerGroup Solutions med Experis. Frågor om tjänsten besvaras av rekryteringskonsult Anki Snis, 08-508 954 53, . Du söker tjänsten genom att registrera ditt CV på
www.experis.se och koppla mot tjänsten.
Vänligen skicka in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Permanent
ErsättningEj angivet
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-12-26
Ange följande referens när du ansöker: 14970
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktAnn-Catrine Snis
annsis@se.experis.com 08-50895453
FöretagManpowerGroup Solutions
AdressManpowerGroup Solutions
11181
11181 0180
KontorsadressStockholm
Jobbnummer 3220198
Observera att sista ansökningsdag har passerat.