Service Delivery Manager - Tube IT

Aktiebolaget Sandvik Materials Technology / Supportteknikerjobb / Sandviken
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Sandviken, Ovanåker, Gävle, Hofors, Ockelbo eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Aktiebolaget Sandvik Materials Technology i Sandviken, Östhammar, Surahammar, Hallstahammar, Stockholm eller i hela Sverige

Sandvik Materials Technology i Sandviken söker:
Service Delivery Manager - Tube IT
Kom med på vår resa mot att bli ett fristående företag!
Sandviks affärsområde Sandvik Materials Technology har inlett en spännande resa för att utforska möjligheten till en separat notering på Nasdaq Stockholmsbörsen - tidigast år 2022, förutsatt att omständigheterna bedöms vara rätta vid den tidpunkten. Med en tydlig riktning för vår resa framåt, med vår position som teknologiledare, progressiv kundpartner och med ett driv kring hållbarhet, strävar vi efter att bli ett ännu starkare och oberoende företag inom vår bransch.
Avdelningen Business Planning & Logistics inom Tube IT Applications levererar system, business intelligence-lösningar och andra applikationstjänster inom områdena logistik, transport och lager; sales, finance och legal; råvaruhantering och produktionsplanering, samt kvalitet och facility management. Vi är för närvarande 12 personer, men räknar med att växa under 2022.

Publiceringsdatum
2022-02-07

Dina arbetsuppgifter
Som Service Delivery Manager arbetar du självständigt med att planera, leda och följa upp leveransen för flera olika tjänsteområden. Det är en roll utan personalansvar, men med operativt ledarskap för det dagliga arbetet inom det egna ansvarsområdet, där du på ett självständigt sätt driver och utvecklar relationen till våra IT-användare och -kunder.
Målet är att upprätthålla en affärsrelation som är god, utvecklande och till nytta för våra systemanvändare såväl som för oss som intern IT-leverantör. Detta uppnås genom att säkerställa avtalade åtaganden genom målstyrning och uppföljning av tjänsteleveransen, samt att kontinuerligt utveckla och optimera tjänsterna.
Du arbetar i nära samarbete med systemutvecklare, verksamhetens representanter och externa partners. Du bistår dessa genom att:
• Planera och genomföra förvaltningsmöten med kunder och leverantörer.
• Ta emot och hantera krav på förändringar och nya funktioner i systemen.
• Planera, fördela och följa upp systemutvecklingsuppgifter, internt och hos våra externa leverantörer.
• Tillsammans med funktionschef och systemansvariga planera för nya funktioner, uppgraderingar, projekt och aktiviteter, i syfte att optimera leveransen och förbättra nyttan för kunden.
• Fungera som eskaleringspunkt för våra intressenter i händelse av störningar eller problem.
• Analysera och leverera statistik samt följa upp incidenter.
• Dokumentera avvikelser och proaktivt föreslå vidareutveckling av kundens lösning.
• Ansvara för ekonomisk uppföljning mot kalkyl samt analysera utfall och föreslå åtgärder.
De system som det gäller är en blandning av inköpta lösningar och egenutvecklade system.

Profil
Du har för tjänsten en relevant universitets- eller högskoleexamen, alternativt motsvarade kunskap förvärvad genom tidigare arbetslivserfarenhet. Du har en även dokumenterad erfarenhet av arbete i en kundnära roll.
Förmåga att planera och prioritera, samt leda dig själv och andra i riktning mot utsatta mål är nyckelkompetenser. I övrigt ställs inga särskilda krav på tekniska IT-kunskaper, men det är viktigt med förståelse och intresse för systemutveckling, IT-förvaltning och IT Service Management.
Har du praktisk erfarenhet av att arbeta med IT Service Management och/eller IT Service Integration & Management, god kännedom om processer enligt ITIL och/eller ITSM, eller kännedom om infrastruktur och operativ systemdrift, så är det meriterande för tjänsten.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och för att vara framgångsrik i rollen som Service Delivery Manager tror vi att du har högt eget driv och motiveras av att arbeta mot uppsatta mål. Du arbetar strukturerat och självständigt samtidigt som du är bra på att bygga relationer och skapa engagemang i interna och externa arbetsteam. Genom din servicekänsla, ärlighet och inställning att problem är till för att lösas, skapar du trovärdighet och värde för dina kunder. Du är lyhörd för kundens behov samtidigt som du är pedagogisk och har en naturlig pondus, vilket gör att du skapar goda och lösningsinriktade samarbeten med människor i olika roller och med olika personligheter. Du skapar affärsmöjligheter genom din förmåga att bygga långsiktiga relationer, ditt engagemang och din handlingskraft.
Då vi är en global organisation och verkar i en internationell miljö krävs det att du kommunicerar obehindrat på svenska och engelska, i tal såväl som skrift.
Att arbeta med oss
På Sandvik är vi övertygade om att mångfald leder till en bättre omgivning för våra anställda, vårt företag och våra kunder. Vi erbjuder dig stora utvecklingsmöjligheter i en global industrikoncern med förmånliga anställningsvillkor som bland annat inkluderar tjänstepension, friskvård, gruppförsäkring, förstärkt föräldrapenning, utbildningsprogram och kompetensutveckling. Välkommen till oss!
Vill du veta mer om Sandvik Materials Technology?
Besök vår hemsida eller YouTube-kanal för att lära dig mer om vår spännande verksamhet.
Kontaktinformation
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta:
Cecilia Svedlund, rekryterande chef, 070 240 29 04
För frågor angående rekryteringsprocessen, vänligen kontakta:
Per Hammas, ansvarig rekryterare, 079-098 49 50

Facklig kontakt
Maria Sundqvist, Akademikerföreningen, 070 651 73 81
Kjell-Åke Klockervold, Ledarna, 070 314 24 43
Mikael Larsson, Unionen, 070 307 30 48
Välkommen med din ansökan senast 2022-02-27. Läs mer om Sandvik och ansök via home.sandvik/karriar, jobb-id: R0033805
Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till vilka rekryteringskanaler och vilken typ av marknadsföring vi vill använda. Vi kommer därför inte att köpa några ytterligare annonsplatser eller tjänster för pågående rekrytering och undanber oss därför vänligt men bestämt kontakt med mediesäljare och rekryteringssajter.
Sandvik Materials Technology är ett affärsområde inom Sandvik-koncernen och en världsledande tillverkare av högt förädlade produkter i avancerade rostfria stål och speciallegeringar samt produkter för industriell värmning. Spetskompetensen bygger på en integrerad produktionsplattform samt industriledande metallurgi och FoU-verksamhet. Omsättningen 2021 var drygt 13,4 miljarder SEK och antalet anställda omkring 5 500

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-03-09
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Adress
Aktiebolaget Sandvik Materials Technology
Storgatan 2
81181 Sandviken

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Aktiebolaget Sandvik Materials Technology (org.nr 556234-6832)
Storgatan 2 (visa karta)
811 81  SANDVIKEN

Arbetsplats
Sandvik Materials Technology AB

Jobbnummer
6318979

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Aktiebolaget Sandvik Materials Technology

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Aktiebolaget Sandvik Materials Technology: