Service Customer Support

Maxkompetens Konsult AB / Administratörsjobb / Stockholm
2022-01-25
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Service Customer Support" (publicerad 2022-03-25) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Maxkompetens Konsult AB i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Danderyd, Huddinge eller i hela Sverige

Service Customer Support, Mettler Toledo

Är du tekniskt intresserad och gillar att arbeta med service? Då kan det här vara en tjänst för dig!

Vår kund är ett internationellt och stabilt bolag som är världsledande i sin bransch. Här erbjuds du en arbetsplats med härlig atmosfär en trygg anställning i ett stabilt tillväxtbolag där många stannar länge.



Tjänstebeskrivning

Som Serviceadministratör hos METTLER TOLEDO blir du en del av en internationellt ledande koncern med starkt varumärke. Du kommer arbeta med fakturering och administration av serviceprodukter/order samt övergripande ansvar för reservdelshanteringen, marknadens mest innovativa och kvalitativa produkter och lösningar för laboratorier & Industrier. Du kommer att ge administrativ support åt teknikerna och koordinera dem med de ärenden som inkommer.

Du kommer att ingå i ett lokalt/nordiskt serviceteam och rapporterar till Nordic Service Business Area Manager. Arbetet utförs från Mettler-Toledos AB:s nordiska huvudkontor i Stockholm, där du arbetar i ett team av trevliga kollegor.



Publiceringsdatum
2022-01-25

Dina arbetsuppgifter
• Ta emot och registrera inkommande order i systemet samt hantera leverans/logistikplanering av reservdelar på nordisk basis för både kunder och servicetekniker

• Uppföljning; bevaka och följa upp teknikerns reservdelslager i syfte att hålla en rimlig nivå utifrån deras arbetsuppgifter, förbättra FTFR (First Time Fix Rate)

• Ansvara för goda kundkontakter, säkerställa hög kvalitet och ständigt utveckla samarbetet med befintliga kunder samt servicetekniker

• Utbilda och ge teknikerna support i de system/process som används

• Svara på inkommande offertförfrågningar på order

• Förbereda och fakturera serviceprodukter/order

• Nära samarbete med METTLER TOLEDOs service- och säljorganisation, samt andra Backoffice avdelningar

• Övriga administrativa arbetsuppgifter



Din profil

Vi söker dig som har erfarenhet/intresse av arbete med service, support och helpdesk. Vi lägger stor vikt vid din personlighet och förutsätter att du är lyhörd för interna och externa behov och tänker problemlösande. Som person är du driven, framåt och proaktiv, uppskattar att utveckla såväl nya som att tidigare kontakter. Du har ambitionen att vilja utvecklas och tar ägandeskap för verksamhetens service inom dedikerat område. I rollen krävs initiativtagande, eget ansvar för god planering och vilka prioriteringar som behöver göras. Du arbetar bra både självständigt och tillsammans med kollegor och är flexibel.



Eftersökta kvalifikationer

• Avslutad gymnasieutbildning eller motsvarande

• Flytande svenska i både i skrift och tal

• God förmåga att uttrycka sig i skrift och tal på engelska

• God kommunikations- och serviceförmåga

• God förmåga att organisera och planera arbetet utifrån givna tidsramar samt förmågan att arbeta på ett strukturerat sätt (Resultat- och målorienterad)

• Förstå norska och danska och kunskaper i SAP är meriterande

• Akademisk utbildning inom Teknik/Logistik är meriterande

• Datavana - goda kunskaper i Officepaketet

• God förmåga att arbeta självständigt men även som del i team

• Tidigare erfarenheter av arbete med service, helpdesk/kundtjänst är ett krav

• Administrativa färdigheter





• Omfattning: Heltidstjänst

• Anställningsform: Tillsvidare med 6 månader provanställning

• Läge: Mettler-Toledo AB Huvudkontor, Hammarby sjöstad, Stockholm

• Start: Omgående/Efter överenskommelse

• Lön: Fast månadslön

Arbetstider: 07:30/8:00 - 16:00/16.30 (37,5 timmars arbetsvecka)



Intresserad?
Välkommen med din ansökan redan idag då urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan slutdatum.

Har du frågor angående tjänsten så kontakta gärna ansvarig rekryterare Isabel Paymandar på mail

Ansökningar via e-post mottages ej på grund av GDPR.

Företaget
Vår kund är ett internationellt tekniskt bolag som är världsledande i sin bransch. Bolaget säljer produkter till tillverkningsindustrin och laboratorier och är representerat i 84 länder med tillverkning på 15 platser runt om i världen. Totalt har koncernen ca. 15.000 anställda, varav i Norden ca. 200 och ett 100-tal i Sverige.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Permanent

Ersättning
Ej angivet

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-03-08
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Maxkompetens Konsult AB

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "wijKSYWNQHuvNsnaDmTqBw==".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Maxkompetens Konsult AB (org.nr 556667-3199)

Arbetsplats
Maxkompetens

Jobbnummer
6277142

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Maxkompetens Konsult AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Maxkompetens Konsult AB: