Service Controller

Experis AB / Supportteknikerjobb / Östersund
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Östersund, Krokom, Åre, Ragunda, Ånge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Experis AB i Östersund, Krokom, Åre, Ragunda, Ånge eller i hela Sverige

Experis arbetar med rekrytering och konsultverksamhet inom kvalificerad kompetens, från chef- och ledningsnivå till specialistfunktioner inom framför allt Engineering, IT, Finance och Executive.

Experis har årligen cirka 1 600 konsulter ute i uppdrag över hela landet. Vi finns på över 50 kontor runt om i Sverige och är en del av ManpowerGroup.

Experis hjälper kunder och kandidater att möta utmaningarna med the Human Age, där kampen om talanger och kompetenser ökar stadigt. Med en tydlig differentiering arbetar Experis genom vårt Research and Sourcing Center med att attrahera efterfrågad kompetens för att möta våra kundernas ökade efterfrågan på kompetens och innovativa lösningar.

Experis unika expertis och branscherfarenhet gör att vi kan erbjuda en långsiktig karriärutveckling för våra konsulter.

För uthyrning till vår kund Fujitsu söker vi en Service Controller med start omgående och fram till sista juli initialt. För rätt person kan förlängning efter det bli aktuellt.

Arbetsbeskrivning

Som Service Controller arbetar du dels med en del generella arbetsuppgifter, som till exempel:

* Allmän kontroll och bevakning över leveranserna
* Bevaka och säkerställa att SLA:er uppfylls
* Ta fram statistik på vecko och månads basis
* Eskalering av incidenter
* Vara filtret mellan Service Desk och process organisationen
* Jobba aktivt med att utveckla Service Desk funktionen
* Jobba aktivt med att utbilda och träna Service Desk personalen
* Delta i projekt som berör Service Desk
* Ansvara för att kunskaps databaser är uppdaterade
* Delta i kundmöten
* Ge support till SDM:er
* Ta hand om kundeskaleringar
* Ansvara för informations spridning från övriga organisationer till Service Desk

Som Service Controller rapporterar du till Service Desk Team Manager och då ingår att till exempel:

* Stötta Team Manager med resursplanering
* Stötta Team Manager med schemaläggning
* Säkerställa kvalité på arbetsrutiner och instruktioner
* Säkerställa att policys efterlevs
* Coaching gällande ärendehantering och samtalsteknik

Du jobbar även med incidenthantering som till exempel innebär:

* Koordinera prioriterade incidenter
* Analysera återkommande incidenter
* Hålla avstämningsmöten med Incident Management

Vem är du?

För att du ska trivas och lyckas i rollen som Service Controller krävs att du har mångårig och bred erfarenhet av arbete i ServiceDesk, stor IT-vana. Meriterande är om du har kunskap om ITIL och LEAN.

Som person är det viktigt att du har hög arbetsmoral, är coachande, produktiv, positiv, lyhörd och kommunikativ samt är tekniskt intresserad, flexibel och Service minded.

Våra värderingar
Våra värderingar betyder mycket för oss och genom dessa kan vi också tydliggöra den riktning vi tar som bolag, till våra konsulter, kandidater och kunder.
* People - vi bryr oss om människor och den roll arbetet har i deras liv. Vi respekterar människor som individer, litar på dem, stödjer dem och ger dem möjlighet att förverkliga sina mål i livet.
* Knowledge - vi delar med oss av vår kunskap, expertis och våra resurser. Vi lyssnar aktivt och använder den informationen för att förbättra våra erbjudanden, våra tjänster och våra relationer.
* Innovation - vi är föregångare i arbetslivet. Vi vågar vara innovativa, vara pionjärer och utvecklas. Vi utmanar hela tiden för att finna nya och bättre lösningar.

Ansöka och kontaktperson

Du söker tjänsten via ansökningslänken snarast möjligt. Vi tillämpar löpande urval så tjänsten kan komma att tillsättas innan angiven ansökningstid gått ut. Så länge annonsen ligger ute är den dock inte tillsatt.

För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Karin Backman, konsultchef på Manpower/Experis, via telefon: 063-57 66 63 eller e-post: (vi undanber oss dock ansökningar per mejl).



Välkommen med din ansökan!



Följ oss gärna på sociala medier.

Facebook: Manpower Östersund

Instagram: manpowerostersund

Varaktighet, arbetstid
Heltid Temporary

Publiceringsdatum
2017-01-12

Ersättning
Ej angivet

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-01-26
Ange följande referens när du ansöker: 15489
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Karin Backman karin.backman@manpower.se 063-57 66 63

Företag
Experis AB

Adress
Experis AB
83133
83133 2380

Kontorsadress
Prästgatan 48 C

Jobbnummer
3258311

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Experis AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Experis AB: