Service Center Konsult inom ledande HRM-system
Visma Enterprise AB / Supportteknikerjobb / Växjö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Växjö,
Alvesta,
Uppvidinge,
Lessebo,
Hylte eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Visma Enterprise AB i Växjö,
Kristianstad,
Ängelholm,
Malmö,
Göteborg eller i
hela Sverige Visma erbjuder programvara och tjänster som förenklar, digitaliserar och effektiviserar affärsprocesser inom privat och offentlig sektor. Koncernen verkar i Norden, Benelux, Centraleuropa och Östeuropa. Med fler än 9 500 anställda, 1 000 000 kundavtal och en omsättning på 1 199 miljoner euro under 2018 är koncernen ett av de ledande programvaruföretagen i Europa. Besök Visma.se
Läs mer om vårt Privacy Statement här:
https://www.visma.com/privacy/. Är du serviceminded och brinner för problemlösning? Vill du jobba i en varierande roll där du har möjligheten att kombinera nära kundkontakt med systemfrågor? Då kan du vara vår nya kollega till vårt Service Center team i Växjö.
Om rollen
I rollen som Service Center Konsult kommer du att arbeta med support åt kunder och kollegor inom systemet HR-plus. Du kommer självständigt och tillsammans med dina kollegor erbjuda support samt kompetensutveckling inom systemet. Du hanterar inkommande ärenden där du utreder och löser majoriteten. I rollen jobbar du regelbundet med felsökning både i de interna miljöerna och med hjälp av uppkoppling mot kundernas miljöer. Du kommer jobba med avancerad felsökning i bland annat relationsdatabaser.
Dina främsta arbetsuppgifter kommer att vara:
Support via ärendesystem och telefon
Ärendehantering
Felsökning i varierande miljöer
Problemlösning
Vem söker vi?
Vi söker dig som vill jobba i en teknisk och social roll. I rollen som Service Center Konsult har du en viktig roll i verksamheten där du erbjuder både support och kompetensutveckling inom systemet. Som person ser vi gärna att du är driven, positiv och lösningsorienterad. Du är lättlärd och trivs i en miljö med högt tempo. Vi ser gärna att du är intresserad av IT och har en god datavana. För att passa in i rollen bör du ha grundläggande erfarenhet från IT-system/databaser. Din vardag kommer att präglas av mycket kontakt med kunder och kollegor, varför vi ser att du är en pedagogisk person med en god muntlig samt skriftlig kommunikationsförmåga. Vi tror att du har en högskole-/universitetetsexamen inom systemvetenskap alternativt inom HR eller motsvarande kunskaper förvärvade på annat sätt.
En eller flera av följande kompetenser är meriterande:
Tidigare erfarenhet av lönesystem
Tidigare erfarenhet av SQL och felsökning i databaser
Tidigare erfarenhet av kundkontakt
Vad erbjuder vi?
Likaväl som vi brinner för att effektivisera affären för våra kunder, brinner vi också för att skapa en god arbetsplats för oss själva. Vi ger dig som medarbetare utrymme för nytänkande och proaktivitet, möjlighet att växa och utvecklas samt utrymme att ta stort eget ansvar. På Visma är vi stolta över våra kompetenta och engagerade medarbetare. Vi tror att engagemang skapas genom utmaningar, trygghet och flexibilitet.Hos oss får du chansen att jobba i en snabbrörlig och vänlig miljö med stor möjlighet att påverka.
På Visma delar vi värderingarna- Respekt, Pålitlighet, Innovation, Kompetens och Laganda.
Hos oss jobbar du i en av Europas mest expansiva IT-koncerner som kännetecknas av stark framåtanda, prestigelöshet och entreprenörskap. Vi är med och driver debatten kring digitaliseringen och automatiseringen av samhället framåt. Vi är även stolt huvudpartner till Hello World, som verkar för att öka barns och ungdomars intresse för programmering och digitalt skapande.
Mer om Madelene och ditt framtida team:
Hej! Mitt namn är Madelene Dunberg och jag är chef för Training & Service Center HR-plus.
I mitt team jobbar ett härligt gäng med olika kompetenser och erfarenheter. Jag söker efter dig som gillar att ha kunden i fokus och att hela tiden utveckla såväl dig själv som vår serviceleverans. Har du några frågor kopplat till tjänsten får du gärna höra av dig till mig. Jag ser fram emot din ansökan!
Publiceringsdatum2019-08-14Så ansöker duDu söker tjänsten via länken. Vi kommer att genomföra urval och kalla till intervjuer löpande, skicka därför in din ansökan så snart som möjligt. Dock senast 15 september 2019.
Har du frågor eller önskar mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta:
Madelene Dunberg, Support Manager
madelene.dunberg@visma.com Telefon 0768 13 66 33
Vill du veta mer om Visma Enterprise?
Visma Enterprise ingår i en av Europas största IT-koncern. Vi levererar lösningar som effektiviserar verksamhetskritiska processer för både privat och offentlig sektor. Den breda produktportföljen rymmer flera marknadsledande system, som Personec P, Agda PS, HR-plus, Medvind, Affärslösningar och Visma Sesam. På våra 12 kontor i Sverige arbetar 350 anställda och våra lösningar producerar fler än 1 650 000 lönespecifikationer varje månad. Vår vision är att skapa möjligheter för en digital offentlig och privat sektor i världsklass.
Läs mer om vår Privacy Statement här:
https://www.visma.com/privacy/.Varmt välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-09-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMadelene Dunberg +46 768 13 66 33
FöretagVisma Enterprise AB
AdressVisma Enterprise AB
Box 34212
10026 STOCKHOLM
KontorsadressLindhagensgatan 94
Jobbnummer 4849136
Observera att sista ansökningsdag har passerat.