Service Center Coordinator till ManpowerGroup Solutions
Experis IT / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Experis IT i Stockholm,
Solna,
Sundbyberg,
Huddinge,
Järfälla eller i
hela Sverige ManpowerGroup Solutions är ett av fyra varumärken inom ManpowerGroup. ManpowerGroup Solutions har lång erfarenhet av att tillhandahålla ett helhetskoncept till våra kunder, där vi levererar och tar ansvar för hela eller delar av kundens servicebehov inom en specifik funktion eller tjänst. En typisk leverans kan t ex utgöras av IT-servicetjänster i form av användarsupport eller installationer av IT-relaterad utrustning. I vårt ansvar ingår koordinering, personalansvar, uppföljning och rapportering samt styrning och utveckling av rutiner och processer.
Inom ManpowerGroup Solutions finns ett Global Service Center - en central enhet som har som uppgift att samordna arbetet och skapa kontroll och kvalitet genom hela den internationella leveransen till kund. Global Service Center fungerar här som ett nav och en supportfunktion till den interna leveransorganisationen och agerar Single Point Of Contact både internt och externt mot kund.
Våra kundåtaganden ökar stadigt och nya kunder är på väg in. Därför förstärker vi nu vårt team med en Service Center Coordinator. Rollen innebär varierande arbetsuppgifter där ledorden är att supportera leveranser genom övervakning, koordinering och analys.
I de dagliga arbetsuppgifterna ingår bland annat att
• övervaka status i våra stödsystem samt supportärenden,
• hantera frågeställningar direkt från kund och från interna leveransen i enlighet med våra processer,
• koordinera de kundärenden som hanteras som mindre projekt,
• förse den interna leveransorganisationen med statusrapporter baserat på aktuell systeminformation,
• skapa processbeskrivningar och leveransdokumentation,
• löpande uppdatera vår kunskapsdatabas.
Du kommer bli en del av ett tight och professionellt team som samarbetar och stöttar varandra i det dagliga arbetet.
Publiceringsdatum2012-10-12ProfilFör att passa in och trivas i rollen bör du vara självgående och gillar att ta tag i och sätta dig in saker. Du bör ha en analytisk förmåga och gilla kreativ problemlösning. Tjänsten kräver också att du är skicklig på att koordinera och styra upp.
Vi tror att du har någon eller ett par år erfarenhet av supportarbete i en processtyrd leverans.
Du bör ha:
• god kunskap inom IT och IT-terminologi
• kunskap inom MS Excel, Word och Powerpoint
• god förmåga att dokumentera och utrycka dig väl på svenska och engelska i tal och skrift
Tjänsten är placerad i fina lokaler centralt i Stockholm.
Så ansöker duI denna rekrytering samarbetar ManpowerGroup Solutions med Experis. Frågor om tjänsten besvaras av rekryteringskonsult Anki Snis, 08-508 954 53,
anki.snis@se.experis.com . Du söker tjänsten genom att registrera ditt CV på
www.experis.se och koppla mot tjänsten.
Vänligen skicka in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande.
Arbetstider och omfattningEnligt överenskommelse
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2012-11-22
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktAnn-Catrine Snis, 08-50895453
FöretagExperis IT
AdressExperis IT
BOX 1125
11181 Stockholm
Jobbnummer 1363911
Observera att sista ansökningsdag har passerat.