Service - och eftermarknadschef
Chefspoolen i Sverige AB / Tapetserarjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla tapetserarjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Chefspoolen i Sverige AB i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Lerum,
Öckerö eller i
hela Sverige Enwa Water Technology AB utvecklar, producerar och levererar vattenbehandlingssystem till flera olika marknadssegment - Marint/Offshore och Industri/Fastighet. Vi är verksamma både nationellt och internationellt.
Enwa är en av de största aktörerna inom fackområdet på en global marknad, och levererar rent vatten till ett stort antal landbaserade och marina applikationer. Företaget har 40 anställda och ingår i norska Enwa AS koncernen.
Läs gärna mer om oss på
www.enwa.comService - och eftermarknadschef till vår verksamhet i Göteborg
Vi söker dig som vill vara med och utveckla vår service och eftermarknad på en nationell och internationell marknad. I dina främsta uppgifter ingår att dagligen samordna serviceuppdrag både i Sverige och utomlands, samt samordna aktiviteter mellan länderna för divisionens bästa.
Du kommer även att ansvara för vår reklamationshantering. Identifiera förbättringsområden för ökad effektivitet i eftermarknadsorganisationen. Arbeta tillsammans med försäljning, teknik och inköpsavdelningar för att förbättra märkningen av produkter, reservdelar och förbrukningsvaror för att därmed öka eftermarknadsförsäljningen.
Du har ett nära samarbete med marknadssegmentscheferna för att säkert möta kundernas förväntningar, säkra rätt bemanning för att möta kraven på land och maritimt samt uppnå sunda ekonomiska resultat för avdelningen. Du utbildar kontinuerligt egna resurser för att säkra att vara uppdaterade inom alla relevanta produkter, program, procedurer och rutiner. Utvecklar och optimerar rutiner och procedurer inom Service, på land, inom maritim och offshore.
Du leder arbetet med att utveckla ett nära samarbete med andra avdelningar, för att öka kundnöjdheten genom att överföra erfarenheter relaterade till, men inte begränsat till, design, funktion och servicevänlighet. Säkerställa överföring av erfarenheter mellan servicepersonal i olika länder för att tillämpa "best practice".
Stödja våra landschefer genom optimering av lokala affärer med divisionens bästa för ögonen. Daglig samordning och planering av maritima och landbaserade aktiviteter för den svenska service- och eftermarknadspersonalen. För serviceverksamheten inom maritimt och offshore kan du utnyttja andra resurser inom divisionen efter samråd med respektive landschef.
Krav och önskemål
Erfarenhet från liknande befattning och/eller arbetsområde; försäljning av tekniska produkter eller eftermarknadstjänster. Internationell arbetslivserfarenhet och obehindrad engelska i tal och skrift. meriterande med kunskaper i tyska. Du är strukturerad, har gott ordningssinne, har mycket god kommunikativ förmåga, förståelse och respekt för olika kulturer och är både en stark ledare och en bra lagspelare.
Vi tror att du har en ingenjörsexamen eller liknande. Annan lägre utbildningsnivå kan kompenseras med relevant arbetslivserfarenhet från liknande position.
Publiceringsdatum2016-06-29Kontaktuppgifter för detta jobbHar du några frågor kontakta gärna Staffan Engberg på Chefspoolen, 0768-154544,
staffan.engberg@chefspoolen.seSå ansöker duVälkommen med din ansökan. Intervjuer sker löpande.
Skicka in din ansökan via ansökningsknappen nedan.
Varaktighet, arbetstid
Heltid -
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-08-28
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagChefspoolen i Sverige AB
AdressChefspoolen i Sverige AB
STORTORGET 13 A
21122 Malmö
KontorsadressSTORTORGET 13 A
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2931329
Observera att sista ansökningsdag har passerat.