Seniort kundstöd Företag

Swedbank AB / Bankjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla bankjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Swedbank AB i Göteborg, Mölndal, Partille, Öckerö, Kungsbacka eller i hela Sverige

Med 4 miljoner privatkunder och 300.000 företagskunder är Svensk bankverksamhet Swedbanks största affärsområde. Tillsammans med sparbankerna erbjuder vi kunderna många fysiska mötesplatser, ett dygnet runt-öppet kundcenter och bankens digitala kanaler.

Swedbank är banken för de många. Vi tror på mångfald och inkludering på arbetsplatsen och vi vill att våra medarbetare ska känna sig värdefulla och ha de bästa förutsättningar för att kunna utvecklas och prestera sitt bästa. Att hitta inspiration och lära av varandra driver oss framåt. Följ med oss på vår resa och läs mer om oss på: Swedbank.com/work-with-us.

Om jobbet Du kommer jobba med kontorens största och mest komplexa kunder och vara en nyckelperson i våra kundrelationer. Du har daglig kontakt med kunderna och tillsammans med kundansvarig och bankens övriga specialister är din uppgift att behålla och utveckla affären med befintliga kunder. Vidare bidrar du aktivt i vårt arbete med att ta in nya kunder.

Du ansvarar för CM-affären för våra kunder och arbetar proaktivt och självständigt med att utveckla den. Dialog med och rådgivning till kunderna kring deras behov utgör en viktig del av ditt arbete.
Du hanterar komplexa kreditupplägg, där du har kontakt med olika parter och specialister både inom och utanför banken.
Du känner dig bekväm med affärsupplägg som innefattar utländska motparter.

Kompetenser som krävs för att lyckas i rollen Du har mångårig erfarenhet som kundstöd, där du jobbat med större och komplexa affärer. Att jobba parallellt med många olika frågor är självklart för dig.
Du kan prioritera och planera ditt arbete, men har en flexibilitet att planera om med kort varsel.
Du är van att jobba självständigt via dina kontaktytor hos kunderna och sätter vid behov ihop kundteam för att utveckla affären med kunderna.
Du är proaktiv, en bra lagspelare och tar ansvar för ditt arbete.
Du har akademisk utbildning, Swedseclicens och Bolånelicens

Du kanske tidigare har jobbat med Kundstöd SME/Midcorp/LC&I
Kundansvarig Företag

Möjliga nästa karriärsteg Kundansvarig Företag
Biträdande kundansvarig Företag

Varför jobba med oss i Göteborg Nordöst? I vår företagsgrupp har vi en fin sammanhållning och vi hjälps åt inom olika områden. Att vara prestigelös och tycka det är viktigt att ha kul på jobbet är ett måste för att jobba med oss.
Vi hjälper varandra för att komma framåt och för att få de mest nöjda kunderna.

För oss är det viktigt att du har kunden och affärer i fokus. Du har ett starkt eget driv och strävar själv efter att nå uppsatta mål och utveckla din kunskap.
Vi strävar efter att våra medarbetare skall känna en frihet i arbetet genom att ta ansvar för sin roll och sina uppgifter. Vill du ta ansvar, utvecklas och dela med dig av dina idéer kring hur vi blir bättre kommer du alltid att få uppbackning.



Vi kan komma att påbörja urvalet under ansökningstiden och välkomnar din ansökan så snart som möjligt.

Inte något för dig? - tipsa en kollega om jobbet!

Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare Tillsvidare

Publiceringsdatum
2020-02-07

Ersättning
Enligt Överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-02-20
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Swedbank AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Swedbank AB (org.nr 502017-7753), https://www.swedbank.se/

Arbetsplats
Swedbank Rörelseområde Väst

Jobbnummer
5085485

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Swedbank AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Swedbank AB: