Seniora inköpare - Kontorsfixarna Väst AB - Inköpar- och marknadsjobb i Göteborg
Seniora inköpare
Kontorsfixarna Väst AB / Inköpar- och marknadsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv
Visa alla jobb hos Kontorsfixarna Väst AB i Göteborg

Publiceringsdatum
2015-09-30

Om tjänsten
Drivs du av att effektivisera processer, förhandla fram hållbara avtal och bygga långvariga leverantörsrelationer? Sitter du kanske på en roll som inköpare idag och är intresserad av nya utmaningar till hösten? Då borde du läsa vidare.

Om företaget
KFX är en HR-partner inom bemanning, rekrytering, entreprenad och karriärvägledning där vi genom vår långa erfarenhet och tydliga processer hjälper våra kunder med deras personalbehov oavsett hur stort eller litet det är. Våra kunder efterfrågar regelbundet kvalificerade konsulter och stöd i sina rekryteringar. För kommande bemanningsuppdrag söker vi nu seniora inköpare som vill som bidra med sin kompetens och personlighet ute hos våra kunder. Som konsult hos KFX kan du räkna med marknadsmässig lön och förmåner samtidigt som du får möjlighet att lära dig nya arbetsuppgifter och ta dig an nya utmaningar ute hos våra kunder.

Dina arbetsuppgifter
Vem är du? Vi tror att du tidigare har haft roller så som projektinköpare, operativ inköpare eller strategisk inköpare och är redo för att ta med dig din samlade kompetens för att arbeta med långsiktiga processer på en ny arbetsplats. Arbetsuppgifterna skiljer sig åt beroende på uppdrag, men kan innefatta:

* Löpande inköps- och avropsarbete
* Genomföra upphandlingar
* Driva utvecklingen av inköpsstrategier
* Driva och delta vid förhandlingar, kostnadsoptimering
* Leverantörsbedömningar och utvärderingar
* Effektivisera inköpsprocesser och rutiner
* Inköpsprognoser
* Kvalitétssäkring och leveransbevakning
* Upprätta tidsplaner
* Försörjningsplanering

Kvalifikationer
Vi tror på att rätt person på rätt plats är den viktigaste faktorn för att skapa ett gott samarbete. Därför väger vi in en stor del av dina personliga egenskaper i vår bedömning. Att du är bra på att samarbeta både internt och externt ser vi som en självklarhet. Vidare behöver du vara noggrann, ha ett tydligt strategiskt tänkande och vara duktig på att driva processer, ta initiativ och prioritera. Du får gärna ha erfarenhet av flera olika affärssystem och vara riktigt kunnig i Officepaketet. Ett krav är att du har någon form av vidareutbildning inom inköp och har förmåga att omsätta teori till praktik.

Övrig information
Låter det intressant? Ansök genom att skicka in ditt CV med tillhörande personligt brev där du berättar om din erfarenhet, men även inom vilket område du vill fortsätta utvecklas och vad som driver just dig till att engagera dig i ditt arbete. Vi ser fram emot att lära känna dig!

Varaktighet, arbetstid
Heltid tillsvidareanställning

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-11-01
Vi föredrar ansökningar via webben
Ange följande referens när du ansöker: 2057
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Hanna Bäckhage 031-711 98 00

Företag
Kontorsfixarna Väst AB

Adress
Kontorsfixarna Väst AB
Odinsgatan 6
41103 Göteborg

Kontorsadress
Odinsgatan 6, Göteborg

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2456116

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Sökord


Prenumerera
Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Kontorsfixarna Väst AB: