Senior Visma löneadministratör för arbete på lönebyrå
Aurenav Sweden filial av Aurenav LLC USA / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Aurenav Sweden filial av Aurenav LLC USA i Stockholm,
Södertälje,
Västerås,
Linköping,
Göteborg eller i
hela Sverige Aurenav Sweden AB tillhandahåller i Sverige helhetslösningar inom redovisning, löneadministration, juridik och HR till en främst internationell kundkrets. Våra kunder består av såväl svenska och internationella företag, ideella organisationer, statliga myndigheter och individer med intressen på den svenska marknaden.
Vi söker nu en senior löneadministratör, med åtminstone 4 års relevant yrkeserfarenhet med Visma Lön 600 som kan arbeta tillsammans med våra avdelningar inom löneadministration, HR, IT och juridik kan arbeta för att hantera löner och fortsätta utveckla vår snabbt växande kundkrets. Ytterligare erfarenhet med Hogia Lön Plus är vidare en fördel, men inte ett krav.
Aurenav kan erbjuda en hybridarbetsplats (varierat arbete ömsom från vårt kontor och ömsom hemifrån) med flexibla arbetstider samt konkurrenskraftig lön, tjänstepension, pension, försäkringar och förmåner. Tjänstens lönenivå ligger preliminärt på mellan 40 000kr och 50 000kr per månad, beroende på sökandes grad av erfarenhet.
Kvalifikationer
Vi söker någon som tycker det skulle vara roligt att arbeta med löneadministration i en multinationell men familjär miljö. Förutom relevant yrkesutbildning och allmän erfarenhet inom löneadministration behöver vi någon med följande kvalifikationer:
Tidigare yrkeserfarenhet av att sköta lönerna åt företag med kollektivavtal och en bra förståelse av kollektivavtalens betydelse för löneprocessen.
Goda kunskaper om löneadministrationsmjukvaran Visma Lön (krav).
Goda kunskaper om löneadministrationsmjukvara Hogia Lön Plus (meriterande, men inget krav).
Vi erbjuder på en arbetsplats som är lugn men stimulerande, med stödjande kollegor och möjligheter att vidareutveckla din karriär.
Personliga egenskaper
Aurenav fokuserar på kompetens, kvalité, och bra relationer. Den vi söker behöver därför:
Uppskatta att arbeta som den del i ett team som spänner över flera yrkesområden.
Ha en önskan att arbeta med internationella kunder och lära sig nya färdigheter.
Ha en god förmåga för interpersonell kommunikation och problemlösning.
Ha en god förmåga till att sätta upp mål och möta deadlines.
Arbetsuppgifter
Vi har många olika sorters kunder, med varierande behov. Den vi söker förväntas sträva att arbeta självständigt och självständigt lösa uppgifter involverande administrationen av mer ovanliga lönedelar och förmåner, till exempel i en kollektivavtalssituation.
I arbetsuppgifterna ingår:
Administration av löner och förmåner för våra kunder.
Lägga in nya kunder och anställda i vårt system.
Besvara kundernas frågor om lönehanteringen.
Tolka löneunderlag i olika former och skapar rapporter i Excel.
Vid behov avge nödvändiga rapporter till myndigheter och andra externa parter (Försäkringskassan, SKV, SCB, Fora, osv.)
Aurenav Swedens kontor är beläget 5 till 10 minuters promenad från Farsta Strands tunnelbana (gröna linjen) och pendeltågsstation.
Om du är intresserad av att ansöka, skicka oss ditt personliga brev och CV i PDF format antingen via LinkedIn eller till den nedan angivna e-postadressen. Intervjuer hålls löpande och vi hoppas tillsätta tjänsten så fort som möjligt.
Vi kommer endast överväga sökanden som har aktuell och dokumenterad erfarenhet med Visma.
Publiceringsdatum2021-10-21Så ansöker duSista dag att ansöka är 2021-11-20
AdressAurenav Sweden Filial av Aurenav Llc USA
Forsbackagatan 24
12343 Farsta
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Aurenav Sweden Filial av Aurenav Llc USA (org.nr 516404-5956),
http://www.aurenavsweden.com/ Forsbackagatan 24 (
visa karta)
123 43 FARSTA
Ansökan E-post:
information@aurenav.com Arbetsplats Aurenav Sweden AB
Jobbnummer 6060070
Observera att sista ansökningsdag har passerat.