Senior Upphandlare Solna stad

Solna kommun / Inköpar- och marknadsjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Solna kommun i Solna, Stockholm eller i hela Sverige

Har du 3-5 års erfarenhet av komplex upphandling med offentliga avtal och vill tillsammans med kompetenta medarbetare, bidra till stadens fortsatta utveckling? Läs då mer och ansök för att bli vår nya seniora upphandlare i Solna stad!

Om Inköps-och Upphandlingsenheten

Inköps- och Upphandlingsenheten är en del av stadsledningsförvaltningen och ingår i avdelningen Ekonomi och verksamhetsstyrning.

På avdelningen finns ett fyrtiotal medarbetare och på Inköps- och upphandlingsenheten arbetar nio personer.

Vad innebär arbetet

Som senior upphandlare på inköps-och upphandlingsenheten kommer du vara med att driva upphandlingsarbetet inom flera områden. Enheten genomför årligen såväl varor-, tjänster- som entreprenadupphandlingar. Som senior upphandlare är du ett stöd till hela enheten samt övrig stad i komplexa juridiska frågor på upphandlingsområdet. Du har erfarenhet av att arbeta självständigt som i en expansiv enhet. Du förväntas kunna genomföra och driva upphandlingsarbetet framåt inom olika upphandlingsområden. Du kommer ha en framträdande roll i de stadsövergripande arbetet med inköpsfrågor samt leda olika forum för kompetensutveckling inom staden.

Vem är du?

Du är utbildad jurist, ekonom eller likvärdig utbildning med erfarenhet av komplexa upphandlingar. Du har mycket god kunskap om offentlig upphandling och juridisk rådgivning på området. Du är pragmatisk och lösningsorienterad som trivs i en ständigt utvecklande miljö. För att lyckas i rollen är det viktigt att du är en relationsbyggare med god samarbetsförmåga, är strukturerad, har helhetssyn och tycker om att lösa problem.

Vad vi erbjuder

En möjlighet att få arbeta med ett härligt gäng som tycker om att driva utveckling och utmana. I två år i rad har Solna Stad blivit korade till länets bästa inköpsenhet och vi söker nu vår nästa stjärna.

Mer information

Tjänsten är tillsvidareanställning på heltid med tillträde enligt överenskommelse. Urval sker löpande. Välkommen med ditt CV och personligt brev senast 2023-12-07.

För frågor är du välkommen att kontakta Linnéa Brinkälv, Inköps-och upphandlingschef, på 08-746 15 47 eller linnea.brinkalv@solna.se

I Solna arbetar engagerade medarbetare med uppdraget att utveckla staden och välfärden med solnaborna i fokus. Detta gör oss till en spännande och utvecklande organisation att arbeta inom.

Stadsledningsförvaltningens uppgift är att biträda kommunstyrelsen med ledning och styrning av övergripande och strategiska frågor.

Solna är en framtidsstad i tillväxt, unikt belägen mellan Kungliga nationalstadsparkens lugn och storstadens puls. Vår vision är att Solna ska vara en levande och trygg stad, som förenar hållbar utveckling med en god ekonomisk hushållning för att trygga framtidens välfärd. Här finns attraktiva bostäder, framgångsrika företag, utmärkta kommunikationer, förstklassig samhällsservice och ett rikt kultur- och idrottsutbud. Solna stad är nu inne i en spännande utvecklingsfas, befolkningen växer och många företag söker sig hit.

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-01-08
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2023/491".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Solna kommun (org.nr 212000-0183)

Arbetsplats
Stadsledningsförvaltningen, Inköps- och upphandlingsenheten

Kontakt
Linnéa Brinkälv
08-7461547

Jobbnummer
8305610

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Solna kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Solna kommun: