Senior Tekniker, Stockholm, Göteborg och Malmö

CGI Sverige AB / Supportteknikerjobb / Ospecificerad arbetsort
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Ospecificerad arbetsort eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos CGI Sverige AB i Ospecificerad arbetsort

Beskrivning av tjänsten Affärssystemsverksamheten inom CGI behöver förstärkning inom affärssystemet Raindance. Vi är idag ett 100- tal medarbetare på olika orter i Sverige och nu söker vi förstärkning till vår kundsupport. Raindance är ett av marknadens mest spridda affärssystem och du finner våra kunder i flera olika branscher. Systemet innehåller moduler för bl.a. Ekonomistyrning, Reskontror, Elektronisk Fakturahantering, Anläggningsredovisning, Projektredovisning, Budget- och Prognos, Inköp/Beställning mm. Vår lösning innehåller även en Utdataplattform för information och uppföljning. Raindance är uppbyggt kring en webbportal som stöd för våra olika administrativa processer. Vi har även mobila lösningar för smarta mobiler och surfplattor. Systemet är öppet, flexibelt och komponentbaserat vilket möjliggör ändamålsenliga kundspecifika lösningar. Vi söker ytterligare medarbetare till vår drift och tekniska kundsupport. Gruppen består idag av 6 tekniker som i tätt samarbete sköter drift och övervakning av kundsystem och interna utvecklings- och testsystem, löser tekniska supportärenden och stöttar övriga Raindance-medarbetare i teknikfrågor. I tjänsten som drifts-/supporttekniker kommer du ha fokus på drift och övervakning av kundsystem och interna system. Dina framtida arbetsuppgifter Du kommer att drifta kundsystem där du proaktivt föreslår förbättringar, genomför uppgraderingar och hanterar larm och incidenter. Parallellt med detta driftar du även våra interna utvecklings- och testsystem, arbetarmed incidenter för kunder som driftar sina egna system samt stöttar utvecklare, applikationssupport och konsulter i teknikfrågor. Kvalifikationer för att bli framgångsrik denna roll Du har minst ett par års erfarenhet av att drifta kunders system och bör ha dokumenterad kunskap inom flera av följande områden: - Microsoft Server Operativsystem - Microsoft SQL - Tomcat och/eller Microsoft IIS - Kommunikationsplattformar - Övervakningssystem och larmhantering - Nätverk - Brandväggar Det är meriterande om du även har erfarenhet inom: - Linux - Oracle Som person är du noggrann och strukturerad och arbetar ständigt med förbättringar. Du delar med dig av dina kunskaper och dokumenterar lösningar. Du har hög serviceanda och drivs av att göra kunderna nöjda. Du trivs med att samarbeta med såväl kunder som interna kollegor och är duktig på att kommunicera. Du kan hantera flera samtidiga processer. För mer information, kontakta gärna Liselotte Wilske, liselotte.wilske@cgi.com, 0702-017995 Vi hanterar ansökningar löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Sista ansökningsdatum 2019-07-06

Publiceringsdatum
2019-05-06

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-07-06
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
CGI Sverige AB

Jobbnummer
4769431

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från CGI Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos CGI Sverige AB: